"Central European Media Enterprises" Ltd. (CME) a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru tot anul 2016, dar şi pentru ultimul trimestru al aunlui trecut, informează un comunicat de presă trimis Redacţiei.
Principalele informaţii despre situaţia operaţională şi financiară, centralizate de către CME sunt următoarele:
- Pieţele de publicitate TV din cele şase ţări în care suntem prezenţi au crescut cu aproximativ 6% la rate constante în 2016;
- Veniturile din publicitate TV au crescut 5% la rate efective şi constante în 2016, ca urmare a îmbunătăţirii în patru dintre cele şase ţări, inclusiv în cele mai mari trei pieţe în care Societatea îşi desfîşoară activitatea: Republica Cehă, România şi Republica Slovacă;
- Taxele de transmisie şi veniturile din abonamente au crescut 8% la rate efective şi 9% la rate constante, în principal datorită creşterii numărului de abonaţi raportat de operatori, cât şi datorită canalelor cu transmisie HD şi a noilor canele disponibile exclusiv pe platformele acestora;
- Costurile impuse pentru a ajunge la Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA)au fost invariabile la rate efective şi constante, chiar dacă cheltuielile pentru conţinutul local a crescut, pentru că această investiţie a fost compensată în mare parte de economii în producţii fiction internaţionale, cât şi de reducerea altor costuri de exploatare şi cheltuieli generale;
- O abordare a costurilor de control în timpul îmbunătăţirii veniturilor a condus la creşterea OIBDA cu 22% la rate efective şi 21% la rate constante şi extinderea marjei OIBDA cu peste 300 puncte bază în 2016;
- Veniturile din exploatare au crescut 18% la rate efective şi 17% la rate constante în 2016 reflectând în primul rând creşterea de la an la an a profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare, excluzând beneficiul de 12,0 milioane US$ în venituri din exploatare în 2015 din reversarea taxelor cu auditurile fiscale din România;
- Fluxul de numerar liber disponibil în 2016 a crescut 30% la rate efective, reflectând îmbunătăţirea în OIBDA, dar fluxurile de numerar din operaţiuni a scăzut pentru că am plătit mai multă dobândă în numerar şi am ales să plătim în total 37,4 milioane US$ din Taxele de Garanţie în numerar, inclusiv 27,5 milioane US$ de Taxe de Garanţie plătite anterior în natură;
Michael Del Nin, co-CEO CME, a declarat: "Am încheiat anul într-o notă foarte bună, cu cel mai mare OIBDA pe care l-a avut compania în ultimii cinci ani, ceea ce a rezultat în faptul că am înregistrat cea mai ridicată marjă OIBDA într-un ultim trimestru din ultimii zece ani. Rezultatele obţinute la nivelul întregului an 2016 au depăşit cele mai recente rezultate ale noastre şi, în numai trei ani, am crescut OIBDA cu aproximativ 200 milioane US$ chiar şi cu tulburări FX semnificative. Acest lucru reflectă progresul semnificativ în îndeplinirea strategiei noastre şi poziţionează compania pentru o creştere continuă în 2017 şi mai departe."
Christoph Mainusch, co-CEO CME, a adăugat: " În anul 2016, ne-am păstrat poziţia de lideri de audienţă şi am îmbunătăţit rezultatele de audienţă la nivelul întregii zile în patru ţări, canalizând avantajele competitive şi făcând investiţii ţintă în programe locale, în ciuda competiţiei puternice pe care o avem".
Mainusch a mai afirmat că conţinutul local continuă să atragă audienţe mari, aşadar, CME îşi "rafinează" în mod continuu grilele de programe şi intenţionează să menţină investiţiile ţintă în programe apreciate pentru a rămâne cel mai bun partener pentru publicitate pe TV.