Cererea de servicii de digital marketing va creşte cu 25% în acest an, reflectând importanţa promovării online şi a microtargetării. Potrivit unui comunicat al Agenţiei Today, firmele din România au observat eficienţa acestor tactici în campaniile electorale recente.
"Alegerile de anul trecut ne-au demonstrat puterea microtargetării şi a personalizării mesajelor pentru diverse categorii de audienţă. Unele campanii politice derulate pe internet au excelat în segmentarea publicului pe baza datelor demografice şi comportamentale, practici pot fi replicate cu succes în strategiile de marketing online ale firmelor. Microtargetarea, de exemplu, permite companiilor să se adreseze audienţelor cu mesaje construite pe criterii specifice anumitor categorii de consumatori şi să crească astfel eficienţa campaniilor Pay-Per-Click", explică Marius Lăzărescu, fondator şi director strategic de publicitate online Todays.
Potrivit acestuia, adaptarea tehnicilor de microtargetare prin analiza datelor psihografice - care oferă o imagine de ansamblu a comportamentului consumatorilor în mediul online - reprezintă soluţia cea mai eficientă de adresare a anumitor categorii de potenţiali clienţi cu mesaje specifice. De asemenea, un element esenţial în succesul campaniilor derulate de companii este utilizarea mai multor platforme social media şi adaptarea conţinutului promovat în funcţie de tipul utilizatorilor acestora.
"De exemplu, Facebook este locul unde convingi familii, dar şi profesionişti să îţi acorde atenţie. Instagram cucereşte cu imagini care spun poveşti autentice, iar TikTok creează conexiuni rapide şi emoţionale. Nici LinkedIn nu trebuie neglijat, deoarece pentru mulţi utilizatori reprezintă locul unde îşi clădesc autoritatea şi imaginea profesională. Dar simpla prezenţă pe aceste platforme cu mesaje generice nu este suficientă - trebuie adaptate fiecărei platforme şi categorii ţintite şi, mai ales, livrate la momentul potrivit. Lecţiile din alegerile recente arată că succesul vine din combinarea microtargetării cu optimizarea continuă a campaniilor", precizează Marius Lăzărescu.
Un alt element scos în evidenţă de fondatorul Todays este necesitatea transformării engagement-ului online în acţiuni concrete, respectiv a audienţelor în clienţi fideli. Agenţia pune accent pe optimizarea ratelor de conversie (CRO) şi a obţinut o serie de rezultate notabile în acest sens. Toadys a reuşit, prin gestionarea campaniilor pentru un dealer auto important, să genereze peste 1.000 de lead-uri calificate într-o singură lună. De asemenea, prin optimizarea costurilor per click, a ajutat un retailer de top să îşi reducă cheltuielile de marketing online cu 56% şi să maximizeze impactul campaniilor în plin sezon.
Cu peste 16 ani de experienţă, Todays continuă să sprijine afacerile în creşterea performanţei online.