CFR Călători a prezentat astăzi, 4 iunie 2024, în Gara de Nord Bucureşti, câteva vagoane şi locomotive modernizate din fondurile proprii ale companiei.
La eveniment a participat, alături de Directorul General al companiei, Traian Preoteasa şi Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. De asemenea, au fost prezenţi şi oficiali din cadrul CFR Călători, SC Atelierele CFR Griviţa, SCRL Braşov, Remarul 16 Februarie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, modernizarea parcului de material rulant este o prioritate a CFR Călători pentru creşterea capacităţii de transport şi a gradului de confort oferit clienţilor săi.
Vagoanele care au fost expuse în Gara de Nord fac parte dintr-un lot de şase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Griviţa, prin programul investiţional derulat în regim propriu de către CFR Călători. Acestea urmează să fie introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern şi internaţional, contribuind astfel la creşterea capacităţii de preluare a cererii zilnice de trafic.
Proiectul de modernizare al celor şase vagoane este în valoare de 22 181 000 lei, din fonduri proprii.
În ceea ce priveşte cele două locomotive expuse, acestea fac parte de asemenea dintr-un lot de şase unităţi de tracţiune electrică. Astfel, SCRL Braşov urmează să finalizeze modernizarea a încă două locomotive electrice, iar Reloc Craiova să finalizeze reparaţia planificată a altor două locomotive electrice. Costurile proiectelor de modernizare şi de reparaţie planificată aferente lotului de şase locomotive sunt de 22 400 000 lei, se menţionează în comunicat.
Caracterisitici vagon modernizat:
⦁Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
⦁Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cât şi în exteriorul vagonului;
⦁Dispozitiv SOS - respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situaţii de urgenţă.
⦁Sistem de detecţie a incendiilor (detector de fum şi stingător).
⦁Uşi laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a uşilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a uşilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi şi pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiţii finanţat din fonduri PNRR (139 de vagoane şi 75 de locomotive).
⦁Instalaţie de climatizare.
⦁Toalete ecologice.
⦁Viteza maximă de circulaţie este de 200 Km/h.
Caracteristici tehnice:
Locomotiva electrică tip EC de 3400 KW
⦁Viteza maximă de circulaţie 160km/h;
⦁Reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
⦁Convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
⦁Automat programabil (calculator de bord) comandă tracţiune şi servicii auxiliare;
⦁Instalaţie supraveghere video interior-exterior;
⦁Instalaţie pentru deschiderea selectivă a uşilor.
Locomotiva electrică tip EA de 5100KW
⦁Viteza maximă de circulaţie 200 Km/h;
⦁Reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
⦁Convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
⦁Automat programabil (calculator de bord) comandă tracţiune şi servicii auxiliare.
Toate proiectele de investiţii derulate de CFR Călători prin fonduri proprii sunt licitate transparent, prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice - SICAP conform procedurilor legale în vigoare şi sunt adjudecate de către întreprinderile de profil din România.
CFR Călători este ferm angajată în realizarea de investiţii pentru creşterea şi modernizarea parcului de vehicule feroviare pe care îl deţine, în paralel cu îmbunătăţirea serviciilor oferite călătorilor.