Computer Generated Solutions (CGS) România integrează Inteligenţa Artificială în managementul resurselor umane pentru a creşte retenţia angajaţilor, se arată într-un comunicat al CGS, remis redacţiei. Astfel, compania lucrează la un instrument intern să crească nivelul de predictibilitate în ceea ce priveşte fenomenul de fluctuaţie a personalului, informează sursa menţionată.
Proiectul pilot va fi dezvoltat cu sprijinul unui tool extern specializat, urmând a trece prin ajustări periodice, transmite sursa citată. Dacă iniţial predicţia a fost rulată folosind un algoritm de AI, CGS România lucrează deja la o platformă proprie de machine learning, cu algoritmi personalizaţi, care să crească gradul de predictibilitate cu privire la satisfacţia angajaţilor şi, astfel, să ofere companiei posibilitatea de a fi proactivă în adresarea cerinţelor din partea acestora, se mai arată în comunicat.
"Este o tendinţă naturală şi, în acelaşi timp, o mişcare sustenabilă dacă ne raportăm la schimbările de pe piaţa muncii din ultimii ani şi la modul în care angajaţii şi-au reconsiderat relaţia cu job-ul. Fenomenul de fluctuaţie a personalului nu este unul nou, însă e important să îmbunătăţim, cât mai relevant generaţional şi digitalizat posibil, strategiile folosite pentru gestionarea resurselor umane. Un astfel de tool dezvoltat intern ne oferă o predictibilitate high-level, dar şi securizată, atunci când vorbim despre retenţia angajaţilor, situaţie cu care, inevitabil, orice angajator se confruntă. Vrem să ştim din timp care sunt aspectele care îi influenţează pe angajaţi să facă o schimbare în carieră, în afara companiei, şi astfel să dăm dovadă de o proactivitate crescută", a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România, potrivit comunicatului.
Potrivit afirmaţiilor sale, acest instrument de machine learning operează pe baza unui profil al angajatului atent mapat, ce are la bază nivelul de satisfacţie al acestuia şi ce îl influenţează începând cu momentul interviului, şi până la părăsirea companiei. Instrumentul va realiza periodic o scanare a datelor, menţionează compania.
"Prin aceşti algoritmi aflăm inclusiv care este momentul oportun în care să abordăm angajatul respectiv şi să tratăm situaţia, să vedem ce simte şi cum putem remedia relaţia. Practic, ne oferă informaţii de la care să pornim pentru a iniţia discuţiile cu angajaţii şi a analiza feedback-ul lor. E important să nu fim reactivi, ci proactivi. Dincolo de elementul inovator din spatele proiectului, aş mai menţiona un avantaj, sezonier chiar. Vom şti în ce perioadă a anului creşte fluxul oamenilor dispuşi să părăsească compania, automat când să aplicăm metodologia Inbound, raportată la cultura noastră organizaţională", a mai spus Vladimir Sterescu, conform sursei menţionate.
Potrivit unui studiu McKinsey, Generaţia Z începe să ocupe o parte tot mai mare din volumul total de angajaţi cu influenţă, arată datele comunicatului. Acelaşi studiu a arătat că Gen Z este o generaţie orientată spre un scop, adaugă sursa citată. Dorinţa lor de a şti cum contribuţiile lor individuale şi rolul în echipă ajută la susţinerea misiunii organizaţiei îi ajută, potrivit comunicatului, transmite sursa menţionată. Ei fac alegeri în carieră determinate de impactul pe care îl au, iar managerii ar trebui să ia în considerare organizarea de sesiuni pentru a vorbi despre viziunea echipei şi impactul asupra organizaţiei, relatează compania.
Acest lucru este confirmat şi de paşii realizaţi de CGS România prin implementarea tool-ului de predicţiei a retenţiei angajaţilor, instrument care va oferi companiei avantajul de a avea o comunicare mult mai bună cu întreaga echipă, se mai arată în comunicat.