Principalul organism de planificare economică din China a aprobat un plan de 247 miliarde de yuani (36 de miliarde de dolari) pentru construirea până în 2020 a unei căi ferate care va lega Beijingul de oraşele vecine, ca parte a eforturilor Guvernului de a îmbunătăţi conectivitatea în jurul capitalei, informează Reuters şi Bloomberg.
Planul prevede construirea a nouă linii de cale ferată, care vor lega Beijingul de portul Tianjin, de oraşele din nordul provinciei Hebei şi de noul aeroport al capitalei, pentru integrarea celor trei zone într-un mega-oraş. Guvernul caută investitori pentru proiect, a anunţat luni Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă (NDRC), fără a da amănunte suplimentare, potrivit Agerpres.
Vor fi înfiinţate mai multe staţii de cale ferată în oraşe şi va fi îmbunătăţită coordonarea între huburile de tranzit, pentru a reduce durata călătoriilor, a informat NDRC.
Populaţia actuală a zonei care va fi acoperită de proiectul numit Jing-Jin-Ji este estimată la aproximativ 110 milioane, iar până în 2020 reţeaua de căi ferate va ajunge 212.000 kilometri pătraţi, dublu faţă de suprafaţa Coreei de Sud.
1. Lungimea si suprafata sunt diferite
(mesaj trimis de Alexandra în data de 29.11.2016, 15:54)
Lungimea se masoara in km, Suprafata in kilometrii patrati. Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul, de aici si faptul ca face comparatia cu suprafata Coreei de Sud, irelevant din moment ce compara mere cu pere si anume lungimea cu suprafata. Ies pe strada si intreb 100 de oameni ce suprafata are Coreea de Sud, garantat niciunul nu va sti. Daca faci o comparatie, fa-o cu ceva ce stie lumea, de exemplu, o suprafata similara cu a Romaniei. "Retea" de cai ferate e o metafora. Angajati oameni vrednici! O zi buna