Christian Tour, agenţie de turism din România, a încheiat anul 2023 cu venituri din vânzări de peste 683 de milioane de lei, cu aproximativ 62,08% peste veniturile obţinute în 2022 (aprox. 425 milioane lei). Profitul brut estimat al companiei pentru anul 2023 s-a ridicat la aproximativ 20 mil lei, conform unui comunicat de presă al companiei.
Anul trecut, compania a făcut o serie de investiţii în agenţii şi platforme de rezervări, valoarea acestora ridicându-se la 2.035.740 lei. De asemenea, a deschis 13 noi agenţii în Bucureşti şi în ţară, ajungând la un total de 43 de sedii proprii Christian Tour şi 10 francize.
"După pandemie, românii călătoresc tot mai mult şi îşi alocă bugete tot mai mari pentru vacanţe şi relaxare, fapt care s-a reflectat într-o creştere semnificativă a veniturilor noastre din vânzări în 2023", spune Cristian Pandel, CEO & Preşedinte Christian Tour.
"Valorificând o experienţă de 27 de ani pe piaţă, creştem în continuare, ne extindem în ţară şi peste graniţe, prin numeroase parteneriate, ne dezvoltăm platformele de rezervări, facem numeroase investiţii la nivel de grup pentru a oferi cele mai bune servicii şi cele mai plăcute experienţe clienţilor noştri. Aceste eforturi se văd, pentru că turiştii ne aleg în număr tot mai mare, indiferent de tipul de vacanţă pe care şi-l doresc. Anul trecut, peste 360.000 de turişti au călătorit cu noi, o creştere de peste 33%, comparativ cu 2022."
Ca procent din vânzările tour operatorului în anul 2023, sejururile în afara ţării au reprezentat 49 %, circuitele culturale peste 9 %, vacanţele exotice aproximativ 17 %, călătoriile individuale peste 9 %, călătoriile interne peste 10 %, iar serviciile turistice pe zona corporate şi bilete de avion, în jur de 6%.
"Pachetele turistice cu zbor tip charter rămân prima opţiune a clienţilor noştri, dar vedem creşteri şi pe alte segmente, cum ar fi vacanţele în destinatii exotice şi călătoriile cu destinaţii interne. Căutăm să acoperim toate nevoile de călătorie ale clienţilor noştri, atât sejururi, cât şi circuite, vacanţe în cele mai frumoase zone ale României, dar şi în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii."
Cele mai populare destinaţii în rândul clienţilor Christian Tour sunt Antalya, Creta, Rodos şi Mallorca, preferate fiind pachetele turistice cu avion charter. Preţurile pentru sejururile cu avion charter variază în jurul mediei de 700 euro pe persoana.
În 2024, Christian Tour a introdus în oferta sa pentru asemenea pachete turistice mai multe destinaţii noi, unele dintre ele având, în premieră, zbor direct tip charter. Printre acestea se numără Gran Canaria, Tenerife, Costa de la Luz în Spania, Albufeira cu zbor la Faro, în sudul Portugaliei, sau Kefalonia, Grecia.
În acelaşi timp, compania oferă şi servicii de Corporate Business Travel, prin care creează pachete personalizate de călătorie pentru clienţii corporate de orice dimensiuni, sau asigură logistica pentru evenimente, de la cele restrânse, de câteva persoane, până la conferinţe, congrese şi alte evenimente de anvergură, de până la 2000 de persoane. Se preconizează o creştere a ponderii acestor servicii în cifra de vânzari de peste 200%.
O altă divizie nouă pe care tour operatorul mizează pentru 2024 este divizia de lux, care va activa sub brandul "Travel Like a Star" şi care va avea deschise două puncte de lucru (unul în nordul capitalei - în Piata Charles de Gaulle - şi unul la sediul central, din Piaţa Alba Iulia) pentru clienţii exigenţi, cu bugete mari de călătorii.
În prezent, Christian Tour poate accesa, prin intermediul platformelor sale de rezervări, peste 500.000 unităţi de cazare din toată lumea, numărul de parteneri hotelieri ai companiei în ţară ridicându-se la 5391. Majoritatea hotelurilor de pe sejururi, peste 80% sunt testate şi verificate de agenţii Christian Tour, acest lucru oferind o garanţie în plus clienţilor.
"Din informaţiile şi din vânzările noastre, vedem că turismul urmează acum un trend ascendent. Oamenii îşi doresc din nou să călătorească şi cumpără una, două sau trei vacanţe anual. Destinaţiile vedetă rămân cele obişnuite, cum ar fi Turcia, Grecia, Spania, Egipt sau Bulgaria, dar avem tot mai multe cereri şi pentru destinaţii exotice, cum ar fi Vietnam, Thailanda, Japonia, Argentina sau Costa Rica. Călătorii noştri caută experienţe autentice, excursii de grup, activităţi care aduc bucurie şi creează amintiri, cu obiective culturale şi gastronomice, interacţiuni cu oamenii locului, descoperirea specificului acestuia", adaugă oficialul Christian Tour.
Pentru anul în curs, compania estimează o creştere de 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul trecut.