În intervalul ianuarie - martie din acest an, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 383 de milioane de euro, în scădere cu 0,7% faţă de primul trimestru din 2022, potrivit unui comunicat al companiei remis astăzi redacţiei.
Rezultatele trimestrului reflectă creşterea vânzărilor de echipamente şi ale serviciilor de fibră optică, dar şi diminuarea veniturilor pe fondul reducerii ratelor de terminaţie şi al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieţei.
La 31 martie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,9 milioane de clienţi[ii], internet fix în bandă largă către 1,2 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,3 milioane de clienţi.
Reţea Orange: Cele mai bune viteze medii de internet fix şi mobil din România şi 5G în expansiune
Orange România continuă să ofere clienţilor săi cea mai bună experienţă de conectivitate şi cele mai bune viteze de internet, performanţa reţelei fiind demonstrată şi de rezultatele Netograf.ro, analizate de ANCOM în baza testelor independente ale utilizatorilor. Potrivit acestora, clienţii Orange se bucură de servicii de internet fix şi mobil la cele mai bune viteze medii din România.
Eforturile de extindere a reţelei Orange mobile şi fixe au continuat în primele 3 luni ale anului: acoperirea 4G a ajuns la 98,71% din populaţie, în timp ce acoperirea 4G+ a atins 80,87% din populaţie, prin extinderea serviciilor în 143 de noi localităţi urbane şi rurale. În ceea ce priveşte reţeaua 5G, din acest trimestru Arad şi Sibiu beneficiază de acoperire 100%, numărul total al oraşelor cu conectivitate 5G ajungând la 28. Tot în acest trimestru, 218 noi localităţi au primit acces la cele mai performante servicii de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică.
În martie, Orange a inaugurat în Iaşi, în parteneriat cu Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" şi Continental România, al doilea laborator 5G din ţară, un hub tehnologic dedicat în special sectorului automotive, unde mediul academic, startup-urile şi companiile din regiunea Moldovei pot să inoveze şi să testeze soluţiile bazate pe tehnologia 5G. 5G este prioritar şi pentru programul de accelerare Orange Fab, ce a ajuns în T1 2023 la un total de 44 de startup-uri înscrise şi a lansat un apel dedicat pentru proiecte 5G.
Servicii digitale: creştere accelerată a clienţilor YOXO şi a vânzărilor din magazinul online Orange
Apetenţa tot mai mare pentru servicii digitale a dus la un ritm de creştere accelerată a clienţilor YOXO, de 70% în T1 2023 faţă de T1 2022. Abonamentul YOXO e ales atât pentru experienţa digitală furnizată cu ajutorul unei aplicaţii mobile prietenoase şi uşor de utilizat, cât şi pentru oferta atractivă potrivită oricărui tip de consumator şi flexibilitatea în configurarea resurselor dorite.
Interesul clienţilor pentru servicii digitale s-a reflectat şi în creşterea cu 40% a numărului de interacţiuni de tip suport oferit de Orange prin intermediul canalelor digitale. În T1, Djingo, canalul de chatbot, a ajuns la peste 200.000 de conversaţii cu clienţii digitali, o creştere de 35% faţă de perioada similară a anului trecut, iar Djia, canalul de voicebot, a înregistrat aproximativ 40% mai multe conversaţii finalizate versus T1 2022.
Obiectele conectate au suscitat interesul clienţilor şi în T1 2023, zona de produse smart home (senzori, camere de supraveghere, aspiratoare şi purificatoare) şi produse gaming (console, controllere şi jocuri) din magazinul online Orange înregistrând vânzări cu 45% mai mari decât în T1 2022.
Pentru Orange Money, aplicaţia de servicii financiare digitale, T1 2023 a însemnat un total de 1,6 milioane de tranzacţii ce au reconfirmat profilul digital al clienţilor. Dintre acestea, atât tranzacţiile online, cât şi cele cu dispozitive mobile au crescut cu aproape 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.
Responsabilitate socială: 50.000 de telefoane reciclate şi 7000 de tineri la webinare despre cyberbullying
Obiectivele de business din strategia #OrangeForward sunt ghidate de o politică ambiţioasă de responsabilitate socială şi de mediu. Pentru a continua misiunea de a crea o lume digitală responsabilă, Orange România a derulat campanii de încurajare a utilizării eficiente a tehnologiei şi de siguranţă pe internet şi a continuat eforturile de reducere a amprentei de carbon, ducând mai departe, într-un ritm susţinut, programul său de economie circulară "Re".
Prin programul "Re" - Recumpărare (Buy-Back), Reciclare, Reparare şi Recondiţionare, compania a colectat în acest trimestru ~50.000 de telefoane, ce vor fi repuse în circulaţie. Efortul a fost marcat de voluntari Orange, care au plantat Pădurea "Re" (5000 de copaci) pe o suprafaţă de 1ha. Tot ca parte a programului "Re", ~15.000 de telefoane au fost readuse la viaţă în Care Center-ele Orange.
În ceea ce priveşte siguranţa pe internet, Orange a desfăşurat campania "Mai mult loc pentru încredere", ce a evidenţiat pericolele din online şi a oferit clienţilor soluţii de protecţie. Orange a creat Safe Zone, spaţiu de suport în Roblox şi în Fortnite împotriva cyberbullyingului, iar 7000 tineri, dintre care 5000 de elevi din şcolile Digitaliada, au participat la webinare despre cyberbullying.
"Rezilienţa a caracterizat rezultatele noastre din primul trimestru al anului 2023, perioadă în care ne-am îndreptat investiţiile spre zona de reţea, inovaţie şi digitalizare, cu accent pe extinderea reţelei de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică. Deşi economia globală trece printr-o perioadă dificilă, resimţită şi în modul de consum al clienţilor, ne bucurăm că am putut să le oferim acestora servicii de calitate, prin care să le îmbunătăţim experienţa de utilizare în ecosistemul nostru. Vom continua să susţinem dezvoltarea digitală a României, obiectiv prioritar pentru companie, şi să contribuim la crearea unei societăţi digitale durabile şi incluzive, vitală pentru noi, dar şi pentru generaţia de mâine. Mulţumesc întregii echipe Orange pentru toate eforturile depuse!", a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.04.2023, 12:38)
Si va mai scadea,deoarece au cel mai scump internet mobil
la Orange internet mobil nelimitat incepe de la 15 euro
la Digi internet mobil nelimitat incepe de la 2,5 euro