PENNY România a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, în creştere cu 33% raportat la 2021, iar numărul consumatorilor care au trecut pragul magazinelor din acest lanţ a sporit cu 15%, potrivit cifrelor anunţate ieri de companie. Profitul net a fost de 152 de milioane de lei în 2022, în creştere cu 24% comparativ cu anul anterior.
PENNY România îşi propune să investească 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste un miliard de euro, până în 2029, în principal în extinderea reţelei sale până la un total de 619 magazine şi 6 centre logistice. Anul acesta, PENNY va deschide încă 40 de magazine noi în ţară.
Daniel Gross, CEO PENNY România, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă: "2022 a fost un an special pentru noi, un an record, dar şi un an în care a fost din nou nevoie să ne adaptăm, să fim flexibili şi să rămânem optimişti şi cu dorinţa de a ne duce la capăt planurile curajoase. Am înregistrat o creştere mare a cifrei de afaceri datorită numărului de clienţi, modelul PENNY fiind descoperit şi apreciat de şi mai mulţi români. Succesul nostru porneşte de la oameni, iar rezultatele cu care am încheiat anul 2022 se datorează acestei echipe. Le mulţumesc tuturor colegilor pentru al optulea an la rând în care am înregistrat cea mai mare creştere din grup".
• Investiţii în modernizarea şi extinderea reţelei de magazine
În 2022, PENNY România a investit 631 de milioane de lei în modernizarea şi extinderea reţelei de magazine. Compania a încheiat procesul de remodelare al magazinelor existente, a deschis 36 de magazine în noul format şi a încheiat anul cu un total de 336 de magazine.
PENNY îşi doreşte să valorifice potenţialul de producţie locală şi să le ofere clienţilor produse din surse româneşti, proaspete. Acestea au fost motivele pentru care, în 2020, compania şi-a asumat obiectivul 3RO, acela ca, până la finalul lui 2023, 60% din sortimentul său să aibă ingredientul principal din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în ţară şi să fie procesat şi ambalat în România.
Sub umbrela 3RO, în 2022, compania a lansat, în parteneriat cu Academia de Studii Economice, "100 de idei de business pentru România", o iniţiativă pentru mediul de afaceri din România. Prin intermediul acestui demers, compania contribuie la dezvoltarea economiei locale şi aduce la aceeaşi masă autorităţi, parteneri şi furnizori alături de care PENNY şi-a propus să găsească soluţii prin care să crească numărul de produse 3RO pe care le oferă clienţilor.
Compania de retail PENNY este parte a grupului german REWE, cu primul magazin deschis pe piaţa locală în anul 2005. Întreaga reţea este deservită de patru centre logistice situate în localităţile Ştefăneştii de Jos, Turda, Bacău şi Filiaşi. În prezent, reţeaua PENNY România este alcătuită din 339 de magazine la nivel naţional şi o echipă de peste 6.500 de angajaţi.
În 2022, centrul logistic de la Filiaşi a obţinut certificarea BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) International New Construction 2016. Toate magazinele nou deschise PENNY din România sunt certificate BREEAM in Use, un standard internaţional care necesită măsuri de eficientizare energetică.
--------------------
Michael Jäger, membru al consiliului REWE International AG: "România este o prioritate pentru grupul nostru, în privinţa investiţiilor. În 2023, bugetul de investiţii va fi majorat la 130 de milioane de euro, ceea ce reprezintă mai mult de o treime din totalul investiţiilor la nivel de grup. În România, investim mai mult decât în toate celelalte ţări în care suntem prezenţi pentru că ne-am propus să ajungem la 600 de magazine în 2029. Avem 1.700 de centre în lume, din care 336 în România".