La întrebarea adresată în perioada 26-28 februarie în cadrul primei consultări cu privire la cine va câştiga războiul ruso-ucrainean, cititorii BURSA au fost optimişti, prognosticând în proporţie de 68% că Ucraina va câştiga.
Între timp, s-a dovedit că, pe de o parte, Rusia deţine forţe armate superioare Ucrainei şi că o victorie a ucrainenilor este problematică. Pe de altă parte, armata rusă nu a înaintat în ritmul care ar fi corespuns superiorităţii sale, întâmpinând o neaşteptată rezistenţă din partea armatei ucrainene.
În acest context, am lansat sondajul "Cine credeţi că va câştiga războiul" în perioada 9-14 martie 2022.
Această a doua consultare a cititorilor BURSA cu privire la prognosticul asupra rezultatului final al acestui război îşi are raţiunea în noile date care au ajuns la cunoştinţa publicului, privitoare la încleştarea celor două armate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 00:11)
Rusia
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 00:13)
Cu parerea mea de rau, va castiga Rusia.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 09:17)
Cine are curaj,vorbesc de presa ,sa efectueze un sondaj cu titlul: cine v-a castiga razboiul dintre Clasa politica Romaneasca si Cetatenii Romani.? Raspunsul nu poate fi decat unul singur si anume Clasa politica.Dupa ce "BIN LADEN" de la Kremlin a atacat Ucraina,a inceput si exodul populatiei Ucrainiene care fuge din cauza Razboiului. Se poate observa cu usurinta ca in ciuda GENOCIDULUI pe care putin il face in Ucraina,au fugit din calea razboiului circa un milion de cetateni.Ce observam insa despre Romania. Desi la noi nu a fost nici un Razboi,4,5 milioane de Romani,au fugit din Romania pentru a scapa de furia,propiilor politicieni care iau'gonit" din tara prin supunerea populatiei Romaniei,la umilinte,suferinte si saracie,care au fost si sunt mult mai speriati de Razboiul dus de politicienii Romani impotriva lor,chiar decat sunt speriati de faptul ca Rusii,ar putea ataca Romania. Putem sa facem o comparatie intre Politicienii Ucrainieni care in frunte cu Zelanski isi apara tara cu arma in mana,si politicienii romani,care desi nu au fost amenintati de nimeni,au PREDAT Romania strainilor.? Eu,cred ca da.Cum se explica faptul ca Romanii,sunt supusi de catre politicienii care conduc Romania,unor suferinte mai mari decat cele pe care le suporta Ucrainienii.? Tara,si-a pierdut Suveranitatea,Institutiile de forta ale statului nu mai apara cetatenii Romaniei,ci,sunt si ei parte a Tradarii.Romanilor, care nu mai sunt stapaninu mai sunt stapani in Tara lor ci niste cetateni care nu mai locuiesc intr-o Tara ci intr-un TERITORIU ocupat de straini. Preturile au crescut pana la cer,si daca ne uitam la cozile de la Pasapoarte,in urmatoarea perioada,in Romania v-a avea loc un adevarat EXOD al cetatenilor si ce este si mai rau este faptul ca vor emigra cei tineri in alte zari,speriati de supliciile la care ii supun Clasa politica actuala. In energie este un HAOS nemaiantalnit,Romanii,nu mai primesc FACTUTRI la utilitati si sunt JEFUITI pe fata de catre straini sub inalta obladuire a Clasei politice,Combustibilul a ajuns la pret de AUR,iar Institutiile statului,DORM linistite. Alimentele au ajuns la preturi de lux,fara ca cei din clasa politica sa protejeze Romani.Si atunci intreb,oare Romanii,nu sunt si ei in Razboi,dar nu cu "BIN LADEN" rus,ci cu "BIN LADENII" romani.? Dupa ce Romanii,au stat la PUSCARIE timp de doi ani din cauza "COVID",iata ca Politicienii,pregatesc Populatia pentru Starea de "CRIZA",adica un fel de LEGE MARTIALA. PRETEXTUL,ne pregatim de APARAREA Tarii de armata lui "BIN LADEN",rus. Oare Politicienii nostri,sau intrebat si se intreaba cinev-a apara Tara de acesti inchipuiti cotropitori.? Armata romana,EXPUSA de catre Politicieni OPROBIULUI Romanilor de toata Presa ASERVITA Clasei Politice ca o Armata de TRANTORI cu SALARII si PENSII EXORBITANTE care"SUG" din munca Romanilor este la pamant,de parca toti militarii romani ar avea pensii si salarii de GENERALI si COLONEI.Dar Serviciile care trebuie sa cunoasca Starea de Spirit al cetatenilor cu privire la apararea Romaniei,vad ce spun majoritatea celor intervievati daca in caz de Razboi si-ar apara Tara.Raspunsul este unul infricosator si anume"ce sa apar,strainii care au acaparat Tara"? Si atunci intreb,RAZBOIUL Romanilor este IMPOTRIVA lui PUTIN sau al Clasei Politice Romanesti.? Raspunsul si-a poate da orice roman de buna credinta.!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 10:02)
Il zguduie talentul, gramatica si cultura.
Recomand ca postarea sa nu fie stearsa (desi este in afara subiectului), ramanand ca exemplu de nivel scazut de intelegere si orizont cultural.
Totusi, postarea are o valoare, prezentand felul in care este perceputa pierderea suveranitatii noastre (care este un subiect autentic) la acest nivel de intelegere.
1.4. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 10.03.2022, 10:48)
...
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 11:02)
Postarea are intr-adevar greseli gramaticale dar spune adevarul.Pe tine te deranjeaza continutul fiindca esti dintre cei privilegiati,altfel nu te-ai fi inflamat asa.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 11:54)
Am spus ca subiectul pierderii suveranitatii noastre este autentic, deci nu ma deranjeaza "continutul" acelui comentariu.Tu nu vrei (sau nu poti) sa intelegi ce spun, pentru ca, probabil, te regasesti in aceeasi gatuitura intelectuala cu autorul postarii initiale si te simti solidar cu el.
Incultura este o bariera de nedepasit in comunicare.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 12:21)
Asa este,nu trebuie sa comunici cu oameni inculti ca mine doar pentru a te baga in seama!Ca persoana privilegiata ce esti,comunica doar cu ,,acei culti, !
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 13:25)
Ti s-a parut ca tu comunici? Nu doar ca nu poti, dar nici nu ai ce.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 13:30)
Cine ti-a dat drumul? Mars inapoi in cusca!
1.10. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 10.03.2022, 15:47)
...
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 15:50)
Anonim 1.8 1.9 acelasi individ/individa.Asa te-au invatat stapanii tai culti sa te exprimi?Cine se aseamana se aduna!
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Petre în data de 10.03.2022, 21:20)
E haos total in capul tau, omule. Presupunem ce vrei sa transmiti insa nu se intelege nimic. In plus cred ca nu prea ai fost la scoala, pentru ca stai rau de tot cu gramatica. Un elev de clasa a III-a nu ar trece clasa cu acest nivel de cunoastere a gramaticii limbii romane . Abtine-te sa mai postezi ceva ca te faci de rasul curcilor.
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 22:00)
Saracu', simte si el nevoia sa se exprime.
2. fără titlu
(mesaj trimis de dan în data de 10.03.2022, 01:27)
Rusia,China si binenteles USA.
3. Nu stiu daca intrebarea...
(mesaj trimis de Cristi în data de 10.03.2022, 06:25)
...este pusa corect.
Rusia nu poate castiga acest razboi, chiar daca va obtine cateva victorii militare. Rusii pierd cu siguranta, chiar daca la un moment dat vor parea c-au castigat.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 07:13)
Rusii isi ating obiectivele mai devreme sau mai tarziu.In acel moment inseamna ca vor castiga.Daca se tin si de cuvant si nu ajung la gurile Dunarii si se multumesc cu ceea ce au cerut pana-n prezent,castiga si ucrainienii dar si noi.Este bine sa nu-i avem in coasta.Sanctiunile economice impotriva Rusiei se vor ridica cu timpul fiindca pierd rusii,pierde UE si castiga SUA,China si altii.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 10.03.2022, 08:30)
Observatia aceasta a fost formulata si la prima consultare, cind cineva a spus ca intrebarea este simplista.
Raspunsul primit atunci este valabil si acum: rzbboaiele se termina cu victorii si infringeri (cred ca exista unele si cu final indecis).
Prin urmare, intrebarea cere acest pronostic, ca la fotbal (dar fara "X") si in nici un caz nu este filosofica.
Pentru ca, filosofic, orice razboi este o pierdere de oameni si deci o pierdere.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 08:35)
razboiul va fi castigat de marea masinarie producatoare de armament a lumii... oamenii simpli vor continua sa fie ciopartiti pentru ego-ul liderilor acestei lumi
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 10.03.2022, 09:06)
Foaaaarte filosofic, dar cam pe linga subiect. Cum ziceam....
P.S. Daca mai vrei un raspuns ca al tau, iti pot declara ca in acest razboi vor cistiga medicina, groparii si dupa aceea constructorii.
P.P.S. Am uitat sa mentionez ca, in razboi, mortii fac PIB.
3.5. Inteleg ce spuneti (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Cristi în data de 10.03.2022, 11:00)
Eu unul nu stiu sa raspund la intrebare. Daca as fi, insa, intrebat " cine va PIERDE razboiul", as raspunde fara ezitare : Rusia!!! Asta neinsemnand defel ca Ucraina va castiga. Probabil e un fel de sofism... :-)
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 11:15)
Suna sinistru
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 10.03.2022, 12:05)
De acord.
Caracterul sinistru al dialogului a rezultat ca limita a absurditatii raspunsurilor ocolitoare la o intrebare simpla si legitima
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 12:07)
Sinistru dar adevarat.
3.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de alice în data de 10.03.2022, 19:07)
Rusia va iesi castigatoare.Chiar dk in urma unor negocieri va rammane numai cu cele doua regiuni separatiste si Crimeea.Tot castig se cheama.
3.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.03.2022, 15:05)
Ești realist.Sunt de aceeași părere cu tine.Cu toată perierea de rău,dk Ucraina nu cedează va fi rău de tot.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 09:35)
O cheamă Xenia. Are 11 ani şi ochi albaştri. Ține în mână un ursuleț bej de pluş. E singurul lucru pe care a apucat să-l ia cu ea când a fugit. A fugit din calea războiului.
Mă priveşte. O privesc. Mă apropii de ea. O simt cum ezită şi se trage un pas mai în spate. Se teme. Se teme de mine, se teme de oamenii mari, se teme de războiul dintre aceştia. Se teme.
Mă aplec spre ea şi o întreb:
- De când eşti pe drum?
- De doi ani.
- De două zile, adică? (Mă gândesc că engleza o trădează).
- Nu, de doi ani. De când au bombardat americanii Baghuzul.
- Ruşii.
- Nu, Siria.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 09:40)
pe termen scurt Rusia..
Pe termen lung , Rusia pierde ... ( nu pot zice cine castiga , ptr ca au murit oameni , au plecat oameni in bejenie)
Pe termen lung ,nu castigam , dar invatam ceva :
- toate conflictele au doua fete , una la vedere si una ascunsa.
Va aparea o migratie masiva , din Ucraina si ulterior ( 5-8 ani) din Rusia, ultimul rezervor de rasa caucaziana.
Va fi generata de conditiile de viata existenete si de diferenta fata de asteptari.
Vor fi si dezamagiri , dar , in urmatorii 50 ani , multe se vor schimba : legi, evolutie IT si IA, posibilitati , anxietati, bucurii si necazuri , religii si dogme
Dar , in mare, se va trai ...
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 10:11)
Daca este sa stam si sa ne gandim,dintr-un anumit punct de vedere nu este rau ca rasa caucaziana migreaza spre vest.E nevoie de un echilubru fiindca prea,prea.
5.2. Opinie rasista (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 11:58)
Ti se pare ca este nevoie de un echilibru rasial?
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 12:05)
Daca vrei un raspuns sincer,da,insa nu e vorba numai despre asta,sa mai castige si altii o paine,nu doar trantorii care arunca cu pietre dar deja divagam de la subiect!
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 11:12)
Americanii au pierdut în Afghanistan într-un război care a durat 20 ani. Indiferent cât durează la fel vor păți și rușii în Ucraina, pentru că localnicii nu-i acceptă.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 11:48)
"Neasteptata rezistenta". Neasteptata de cine?
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 12:02)
Da, pentru noi toti este o surpriza placuta rezistenta ucraineana.
8. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 10.03.2022, 14:52)
...
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 15:45)
Sondajul nu este corect pus.
Acest duel este intre Rusia / UE si SUA.
Cine va pierde. Pe primul loc, cu o tara trimisa cu 20 de ani in urma, UCRAINA.
Slava Ucraina.
Pe locul doi al pierderilor, UE. Care ca niste sclaveti ai USA, nu au stiut sa se opuna. Schultz si-a tras un glont in cap. Timmermans si Borell ne spun sa reducem caldura in casa si sa punem o haina in plus. Seful VW ne spune ca dezastrul economic in UE va fi mai mare decat cel rezultat dupa pandemie.
Pe locul trei, Rusia. Ea va pierde temporar niste contracte de livrare a gazelor si petrolului, doar pentru a le vinde catre China si Pakistan prin noi conducte care se construiesc chiar acum. China insa sprijina Rusia.
Cine castiga? Cel mai castigat jucator este China. Pe locul doi, SUA. Care a reusit ceva inimaginabil acum 6 luni. Sa strice relatia UE - Rusia, cea pe care Merkel a incercat din rasputeri sa o izoleze de jocul murdar al americanilor. America pierde pentru ca Ucraina este o marturie a faptului ca americanii nu vor muri pentru altii in confruntare cu o mare putere.
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 17:08)
Aliantele se strica dar se si refac cand interesul o cere.Nimic nu e batut in cuie.Rusia este aici,America e departe....Ce sa-i faci?Soarta!
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 15:49)
Daca este sa il credem pe Carl von Clausevitz, ceea ce probabil este indicat, victoria intr-un razboi poate fi realizata doar daca populatia cucerita se impaca cu, si accepta, noua stare de lucruri, fenomen care pe vremea lui Octavian Augustus se chema Pax Romana. Din acest punct de vedere, Rusia nu mai poate castiga acest razboi, pentru ca ucrainienii nu se vor impaca cu o stapanire ruseasca, iar pax russkiy este un nonsens.
10. Cancelarul Schröder in Moscova
(mesaj trimis de The Brute în data de 10.03.2022, 16:19)
Exista surse Care mentioneaza ca domnul Schröder ar intermedia discutii de aplanare a conflictului cu liderul de la Kremlin
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 16:32)
Nu are intermedia pe langa Putin. Daca trebuie cineva sa intermedieze ceva este pe langa propaganda ucrainiana care glorifica "oameni cu par galben si ochi albastri". Retorica asta este dementa.
11. Varianta 3
(mesaj trimis de Radu Mischie în data de 10.03.2022, 17:31)
Ar trebuie sa fie si o a treia varianta, si anume Nimeni.
Caci, desi cu sufletul ne dorim sa castige Ucraina, ma intreb:
- ce victorie va fi aia cu tara si economia distruse pe jumatate (cel putin)
- ce va insemna o Rusie infranta, in care va creste sentimentul revansard
- ce consecinte pentru economia globala (si pentru noi) va avea scoaterea din circuitul economic (cu bataie pe agricol) a Ucrainei si Rusiei, cel putin un an daca nu mai multi
- in ce pozitie va ajunge China dupa razboi si dupa nebunia ce va urma
- ce rol vor incepe sa joace alti actori (Turcia, de exemplu).
Si, dupa ce dam un raspuns la intrebarile astea, nu stiu daca castiga cineva. Poate China...Deci trebuie inca doua variante, Nimeni si China :)))
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.03.2022, 19:02)
Castiga, printre altii, "mogulii", inclusiv cei din presa...
In rest pierd toti, mai ales cei de la fata locului. Unii chiar cu viata!