Cei cinci investitori de la "Imperiul Leilor", emisiune cu antreprenori de la ProTV, sunt Dan Şucu, Cristina Bâtlan, Mohammad Murad, Bogdan Micu şi Dragoş Petrescu, toţi fiind pregătiţi să finanţeze cele mai bune, creative şi bine documentate idei de afaceri care le sunt prezentate.
• Dan Şucu
Dan Şucu a intrat în lumea antreprenoriatului imediat după Revoluţia din 1989, cu gândul de a face o mică afacere din care să ofere familiei lui un trai rezonabil. Afacerea pornită de la zero s-a dezvoltat de la an la an şi a ajuns astăzi un adevărat imperiu al mobilei. Grupul Mobexpert are astăzi 26 de hypermarketuri şi magazine de mobilă, atât în ţară, cât şi în străinătate, 8 fabrici, 2.300 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de euro, conform imperiulleilor.protv.ro.
• Cristina Bâtlan
Cristina Bâtlan a intrat în lumea afacerilor la 19 ani, când şi-a dat seama că nu va profesa ca avocat. A renunţat la cursurile Facultăţii de Drept şi alături de Roberto Bâtlan a început să dezvolte o afacere cu materiale textile.
De-a lungul anilor, cei doi şi-au dat seama că business-ul lor trebuie să se dezvolte şi au pus bazele grupului Musette - cel mai important brand românesc de încălţăminte. Musette are o echipa de peste 500 de membri, două fabrici, 28 de magazine în ţară şi străinătate şi o cifră de afaceri de peste 16 de milioane de euro.
• Mohammad Murad
Mohammad Murad, preşedintele Phoenicia Group, este cel mai mare investitor în turismul românesc din ultimii ani şi proprietarul celui mai mare lanţ de hoteluri din România. A ajuns în ţara noastră înainte de Revoluţie pentru a studia medicina, iar în prezent conduce un business cu o cifră de afaceri de peste 90 de milioane de euro şi deţine 15 hoteluri, lanţul de restaurante Springtime, fabrica de conserve Mandy, dar şi o divizie care activează pe piaţa imobiliară. Domnia sa spune: "Ţin întotdeauna cont de valorile morale şi cele materiale. Le păstrez şi respect pe fiecare în parte, le folosesc în proporţie corectă şi ţin întotdeauna la latura umană a celor din jurul meu. Eu am ajuns om de afaceri fără să-mi dau seama, dar am ţinut pasul. Mă consider ca un pictor, îmi place să pictez afacerile aşa încât să fie pe placul tuturor, iar asta este ceea ce aştept şi de la concurenţi".
• Bogdan Micu
Bogdan Micu este un exponent al noii generaţii de investitori. La doar 36 de ani, vine cu o altă filosofie de business şi arată că nu trebuie întotdeauna să fii concentrat numai pe profit, ci şi pe impactul social şi de mediu al afacerii, relatează imperiulleilor.protv.ro.
Bogdan Micu este un tânăr antreprenor care a reuşit să se impună în domeniul energiei verzi în Statele Unite, Canada, Chile, dar şi în Europa. S-a implicat activ în mişcări de voluntariat şi a investit în companii care activează în 13 sectoare diferite, printre care energie verde, banking, comerţ, construcţii, IT sau săli de sport. La 36 de ani, conduce un business extins pe mai multe continente, iar compania sa a furnizat până acum proiecte către clienţii săi în valoare de piaţă de peste 1,5 miliarde de dolari.
• Dragoş Petrescu
Dragoş Petrescu şi-a descoperit vocaţia pentru afaceri în anii "90, atunci când România nu ştia ce înseamnă antreprenoriat. A vândut ziare pe treptele Universităţii la Revoluţie, însă a studiat foarte mult în ţară şi-n străinătate, la universităţi de prestigiu, iar acum a ajuns să conducă cea mai mare reţea de restaurante din România: grupul City Grill şi unul din primii 5 jucători de pe piaţa de delivery din Capitală - City Grill Delivery. Dragoş Petrescu a spus pentru ProTv: "Cred că pentru a putea conduce o companie este nevoie de şcoala vieţii, mai degrabă decât de o şcoală academică. Şi eu am experimentat foarte multe şcoli, de diverse tipuri, dar cele mai importante au fost şcolile de viaţă, de real work".