Compania germană "ThyssenKrupp", al patrulea producător de oţel din Europa, a înregistrat o creştere de 207% a profiturilor sale pe trimestrul al treilea din acest exerciţiu fiscal - potrivit calculelor agenţiei Bloomberg, datorită preţurilor mari de pe piaţa de profil. Cîştigul net al societăţii a fost de 264 milioane de euro în perioada iulie-septembrie 2004, faţă de 86 milioane de euro în intervalul similar din 2003. Analiştii aşteptau, însă, un profit mai mare, de 281,5 milioane de euro. Christian Koenig, purtător de cuvînt al companiei, nu a dorit să confirme datele Bloomberg.
Specialiştii sînt de părere că, în aceste condiţii, "ThyssenKrupp" nu dă investitorilor şansa să-şi modifice în creştere, în mod semnificativ, estimările pentru anul 2005.
Directorul executiv al companiei, Ekkehard Schulz, a majorat producţia acesteia în 2004 pînă la cel mai ridicat nivel din istoria sa, îndeosebi în baza cererii sporite venite din China. ïn doi ani, societatea germană a înstrăinat 21 de unităţi, ale căror vînzări totalizau 2,4 miliarde de euro, ca să-şi reducă debitele şi să-şi concentreze activitatea pe anumite segmente.
ïn anul fiscal 2004, vînzările companiei au crescut la 39,3 miliarde de euro, de la 36,1 miliarde în anul anterior.