Cititorii scriu (admirabil)

Redacţia BURSA
Miscellanea / 25 - 26 februarie 2021

Cititorii scriu (admirabil)

La articolul "MINISTERELE SINGURĂTĂŢII/Combaterea pandemiei a îmbolnăvit sufletele", cititorii au dezvoltat cu sensibilitate ideea indepartarii falsitatii din viata noastra, sub presiunea masurilor de combatere a pandemiei, dar si ideea ca le-au fost rapite copiilor experientele de contact cu natura. Reproducem in continuare schimbul de replici semnificativ.

Redacţia BURSA

1.FALS!
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 25.02.2021, 11:50)


gresit! complet gresit!

virusul a pus ca in fata unei oglinzi extreme , augumentate, toate gaunoseniile spiritului uman "modern" ... nu a imbolnavit nici un suflet.  

tot ce era rau in om a fost "highlight-at", scos in evidenta de contextul respectiv.  

Eu o inteleg ca o sansa oferita de Dumnezeu.  

Nu e rau, e bine.  

uitati un exemplu:  

de la birou unde lucrez stiam de cativa casatoriti cu copii care hatzanau birourile (intr-un aparent overtime de seara/noapte) cu niste junioare din departamentele lor sau cu secretarele lor pana faceau flama la castravete :)  

a venit virusul 

a venit lockdown-ul  

sotiile si copiii alora au avut extra timp cu ei, mari barbati ai neamului!  

Au iesit conflicte? Au iesit la lumina indepartarile dintre soti si sotii ? Da, desigur. E ceva rau? Nu. Ok, s-a lasat cu paruieli, certuri si batai - dar nucleul emotional si situational era deja existent.  

Era doar "mascat" de o viata "moderna".  

A venit virusul . 

Si ne-a pus fata in fata cu REALITATEA! Nu ai cum sa nu iubesti virusul!  

E circumstanta REALITATII SI ADEVARULUI , o scoatere brusca din minciuna, violenta si mlastina spirituala in care toti balteam modern inainte de virus!  

Se plang oamenii de singuratate! Sunt niste idioti!  

De fapt au pusa in ochi oglinda gaunoseniei propriilor lor relatii FALSE, CIRCUMSTANTIALE, GOALE DE CONTINUT!  

E momentul ca fiecare om sa aduca sens vietii sale!  

Sa multumim virusului pentru uimitoarea ocazie de marire a gradului de autenticitate in propriile noastre vieti!  

Unde un cuplu era solid perioada de lockdown a fost minunata. Unde nu erau vicii si diavolisme lockdown-ul nu a avut ce sa exacerbeze si sa scoata in evidenta.

Dar unde satana isi bagase codita.... da, acolo a bubuit problema!  

răspunde

1.1.fără titlu  (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.02.2021, 15:57)


... ceea ce spui tu este valabil pentru adulti ... copiii sunt victimele colaterale ... procrastinarea zilnica in fata dispozitevelor smart ucide imaginatia si afecteaza grav (potentialul de) inteligenta ... imaginile si gandurile gata formate secatuiesc "din izvor" viata psihica ... adaugand la asta certurile, panica si neajunsurile din familie ... cocktailul este distructiv ... sa nu mai vorbim despre faptul ca noile vedete de youtube expun fragilitatea (inocenta) prematur unor impulsuri nesanoase ... "oglinda" functioneaza in ambele sensuri ... si atunci de unde trupuri sanatoase cand mintea e bolnava?! ... fericiti parintii care nu au uitat codrul si muntele ...

răspunde

1.2.fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 25.02.2021, 16:25)


Aaa, copiii. Da, ai dreptate. Ce am scris nu se aplica la copii. Acolo e un caz mai special. Copiii au nevoie de interactiuni multiple pentru dezvoltare si mai ales de un mediu complet lipsit de violenta (creierele de pana in 21 de ani supuse violentei de orice natura - inclusiv atmosfera acasa pasiv-violenta- au o curba de dezvoltare mai joasa...deci un IQ mai jos realizat fata de potential).

Da, asa e , ai dreptate. Dar pe langa codru si munte.... e nevoie de expunere la procese mentale complexe (ex: scoala la experiment, invatarea prin joc, etc).  

Uite, eu de exemplu la 8 ani ma "distram" prajind (uneori) sigurantele la ai mei acasa dupa ce bagam doua fire de cupru izolate in plastic in cele doua gauri de la priza si firele le bagam intr-un borcan de 800 ml umplut pe o treime cu apa cu sare. Si rezulta desigur hidrogen si oxigen. Dupa ce se umplea bine borcanul cu hidrogen era distractia pamantului pentru mine sa bag un chibrit aprins inauntru :)) ... la genul asta de chestii ma refer cand zic "scoala ca experiment"  

Copilul trebuie intensiv expus la stimuli si situatii.  

răspunde

1.3.fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 25.02.2021, 16:29)


sau alt exemplu de invatare prin experiment: de ce se aprindeau gamaliile de fosfor de la cutii intregi de chibrite puse pe linia de tramvai atunci cand trecea tramvaiul ? Sau: de cate baloane cu heliu e nevoie pentru a ridica in aer o pisica sau un caine ? :) sau: experimentul cu boabele de fasole puse pe vata uda la incoltit ca sa vada copilul cum apare o planta, etc...

Copiii au nevoie sa se joace intensiv si interactiv. Foarte intensiv si foarte interactiv!  

răspunde

1.4.fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.02.2021, 16:59)


... eu am copilarit la tara in primii 7 ani ... imi amintesc cum un copac devenea cand avion, cand nava spatiala ... cand o bucata de carton devenea armura iar un oarecare bat devenea sabie ... pe la 4-5 ani mi-am confectionat prima arbaleta ... vara construiam colibe in padure si dormeam peste noapte ... eram cand cawboy cand indieni ... focul si frigaruia nu ne erau straine ... scalda si pescuitul erau preocuprile estivale ... privesc cu tristete cum astazi toate acestea se fac din click sau touch ...

răspunde

1.5.fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 25.02.2021, 17:38)


suna foarte misto ce povestesti, bravo! Ma bucur pentru tine! :)

răspunde

1.6.fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis deanonimîn data de 25.02.2021, 18:08)


... multumesc! ... arta consta in a intelege procesul prin care un lucru este obtinut si/sau functioneaza ... pentru ca acel proces/mecanism poate fi extins in alte domenii ... ceea ce se pierde astazi prin "contrafacerea" it, este tocmai aceasta intelegere ... daca parintii ar fi ceva mai intelegatori si ar lasa, macar din cand in cand, propria lor egoitate deopare ... acel timp pretios (re)castigat ar (putea) fi indreptat catre copil ... putem ajunge departe! ... invatand lucruri noi, omul deprinde reflexe noi ... care pot fi mai importante decat diagonala la televizor sau capacitatea de procesare a telefonului ... diferenta de resursa temporala si financiara poate fi canalizata spre mai mult timp petrecut alaturi de copil/copii ... natura este un invatator bun, inca nu a fost corupta si nu poate fi mintita ...

răspunde

1.7.Foarte interesant... (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Prostu' satului în data de 25.02.2021, 18:27)


... si ce anume se intampla cand bagati chibritul aprins in borcanul cu hidrogen???

răspunde

Opinia Cititorului ( 35 )

  1. Prostu'Satului: tks, you've made my day. Intzelege dl bankster cu borcanu' de hidrogen :)))

    1. :) e acelasi efect ca atunci cand agiti intr-un flacon un pic de spirt si apoi aprinzi la gura flaconului ... doar ca flacara nu era albastra ca la spirt , era galbena... eh, circuri si amintiri din copilarie. Nimic important.

      Sper sa nu se supere Pandele pe mine ca stric sentimentul asta - placut, recunosc - ca dansul si cu mine facem parte dintr-un grup "care stie", dar mie subiectul, vazut intr-un context mai larg, acela al educatiei copiilor, mi se pare important. Asa ca-mi cer scuze anticipat deopotriva pentru insistenta, cat si pentru tonul didactic (fireste, raspunsul nu e pentru dvs., care in mod evident stiti mai bine decat oricine despre orice subiect).

      Mi se pare important din mai multe perspective. 

      E un experiment simpatic, usor de facut, reproductibil, rapid si spectaculos. Adica are toate calitatile necesare pentru a dezlipi copiii de azi de ecranele calculatoarelor si mai ales telefoanelor mobile - o catastrofa educationala, daca intereseaza pe cineva parerea mea, o catastrofa ale carei proportii globale le simtim deja si le vom simti in masura crescanda peste 5-10-15-20-25 de ani. 

      Prin urmare, incurajez orice parinte sa-si atraga copiii catre lumea reala prin astfel de experimente si prin experiente de viata de genul celor descrise de interlocutorul nostru de la 1.4 si 1.6 mai sus. Astfel de experiente sunt memorabile pentru copil si vor insemna mai mult pentru viata lui decat 1000 de ore petrecute jucandu-se pe mobil - si faptul ca asa stau lucrurile este magistral demonstrat exact de faptul ca si dvs., si colegul anonim, si eu ne amintim cu multa precizie acele momente (chiar si dupa aproape jumatate de secol, in cazul meu). 

      In acelasi timp, acest mic experiment nu e lipsit de riscuri, mai ales pentru un copil relativ mic (eu, bunaoara, l-am facut de multe ori in variante mai sofisticate decat dvs. - dar aveam 11-12 ani, faceam deja fizica si chimie la scoala si nici nu eram singur, ci intr-un grup de "experimentatori", toti cu 1-2 ani mai mari). Prin urmare, cum ziceam mai sus, incurajez parintii sa-si ASISTE copiii in astfel de lucruri... dar asistenta e inutila daca parintele insusi nu stie ce face. 

      In fine, ar fi de sperat (dar totusi sunt realist...) ca asta ar putea clatina cat de cat convingerea dvs. nestramutata ca sunteti infailibil si stiti tot, indiferent de subiect. 

      Lucrurile stau in felul urmator. 

      Cum intelegem probabil cam toti, experimentul descris este unul de electroliza - putin mai bizar, pentru ca in mod normal electroliza se face in curent continuu, nu alternativ. In experimentul "normal" (pe care parintele doritor sa-si educe copilul "out of the box" il poate face folosind, de pilda, o baterie de masina, sau chiar cateva baterii AAA legate intre ele), la unul din electrozi se degaja hidrogen, la celalalt oxigen. Ca o paranteza, un experiment care se potriveste manusa zilelor noastre, cu toate vorbaria UE despre migrarea spre electric si, mai nou, spre hidrogen. 

      In varianta dvs., in curent alternativ, probabil se degaja la fiecare electrod un amestec egal de hidrogen si oxigen... care se combina cu vaporii de apa si cu aerul din borcan. Asa ca borcanul dvs. n-avea cum sa fie "borcanul cu hidrogen". 

      Acum, amestecul de doi atomi de hidrogen si unul de oxigen este apa, dupa cum stim toti (aproape toti, daca ne amintim aici de un distins si marcant pesedist). Nu la fel de multa lume stie ca amestecul egal de hidrogen si oxigen este unul exploziv. De-aia ati obtinut dvs. o mica explozie si de-aia ziceam ca n-as lasa copii (mici) sa faca astfel de experiente singuri si inca intr-un borcan de sticla. 

      Mergand mai departe, experimentul "corect" - cel in curent continuu - va produce intr-adevar hidrogen si oxigen separat la cei doi poli, asa ca cele doua gaze sunt usor de colectat in borcane diferite, puse cu gura in jos deasupra celor doi electrozi. 

      Rezumandu-ne la subiectul nostru, "borcanul cu hidrogen", daca l-ati intors cu gura-n sus fie si pentru o secunda, experimentul e ratat. Hidrogenul are densitatea mult mai mica decat a aerului si daca are posibilitatea de a "evada" din borcan, o va face intr-o clipa. 

      Surpriza (si principalul motiv al amuzamentului lui Pandele) este ce se intampla daca tineti "bine" borcanul cu hydrogen, cu gura in jos, si bagati in el un chibrit aprins. Raspunsul, contraintuitiv si de neinteles pentru cei care cred ca scoala e inutila si ca raspunsurile la toate intrebarile sunt pe wikipedia, este ca nu se intampla nimic. Chibritul se stinge.

      Ha, ha,ha!

    Da, merita premiate!

    Aaa... ma simt ciudat sa imi vad gandurile in articol. E un sentiment absolut neobisnuit. Puteam sa pun pariu ca nu citeste nimeni ce am scris in afara de persoana cu care aveam discutia.

    erau doar niste ganduri si niste amintiri din copilarie. :) 

    1. va multumesc pentru apreciere.

      eu oricum sunt si raman un nimeni.  

      si ma simt confortabil fiind asa, un anonim. 

      dar trebuia sa dau un semnal de trezire , de autenticitate. 

      personal ma simt sufocat cand deschid televizorul sau citesc media pe net si vad iarasi si iarasi si iarasi articole ingrozitoare despre virus si morti si pandemie.  

      e o exploatare negativa a contextului.  

      ca orice din viata asta si virusul asta are si parti bune - ofera o fereastra catre revenirea la esenta noastra umana autentica.

      Dar trebuie sa folosim contextul in mod activ, nu sa ne lasam asasinati si infricosati de aspectele negative aduse de virus.  

      Îți crește pipota, clar..e pacatul trufiei, menționat în Biblie.

      Sa știi că nu toată lumea s-a bucurat de apropiere, iubire și petale de trandafir in pandemie. Cunosc oameni (cupluri) care au intrat în depresie? Știi de ce? Pentru că au fost obligați să stea mult sub același acoperiș la bloc, în 48 mp, cu tot cu mamaie și cățel...și asta tot timpul, și să lucreze de la un birou improvizat. 

      Foarte putina lume din urban si-a permis să plece pur și simplu cu laptopul in rucsac undeva la tara sau in natura...deci povestea idilica e cu dus și întors si are nuanțe. 

      Daca vrei sa arunci cu ghiocei, ok, o poți face.

      Câți copii crezi că au mirosit fânul proaspăt cosit și câți au suflat în tableta sau într-un monitor? Think abiut IT! 

      Cristian, dupa ce ca esti lmarginit, lipsit de creativitate si incult, mai esti si nesimtit. Omul nu a aruncat cu ghiocei iar ceea ce il inveti tu, spusese deja. Dar te oftici pentru ca tu chiar esti un nimeni!

      Nesimtit?

      Nu.

      Foarte nesimtit! 

      Pai cum mai, tu vorbesti de pacatul trufiei? Tu, care ieri, cand te-a calcat Make in picioare, zbierai ca esti mai destept ca toti francezii, ca ei nu au inteles contradictiile din sloganul lor national?! Nerusinat,iti umflasesi ditamai pipota, pana ti-a aratat Make neghiobia. Vai de capul tau de lemn!

      "Think abiut IT!" Ce mizerie de caracter!

      Atat.

    Este evident ca comentariile la cele mai bune comentarii nu sunt printre cele mai bune comentarii.

    Aste sunt "Cele mai bune comentarii pe 2021" :-)? ...Jesus, acum se vede nivelul intelectual si al redactiei si al cititorilor..."run Forest, run"...

    1. Ai dreptate, titulatura a fost gresita si am inlocuit-o.

      Multumesc!

      Am, totusi, o nedumerire: observatia ta, corecta, de altfel, nu putea fi formulata ceva mai amabil? Ai ceva contra ziarului BURSA? Nivelul intelectual al Redactiei si al cititorilor nu sta intr-un titlu eronat..., deci....? 

      ”pana faceau flama la castravete”, adevarul este ca o astfel de bijuterie trebuia transformata din comentariu in articol!

      ai ceva impotriva comentariilor plastice si suculente?

      Make, ce parere ai daca faci o rubrica undeva intr-un mic colt al paginii unde redactia sa aleaga lunar cel mai bun comentariu (ca stil, continut, etc) ?

      ce parere ai?  

      nu a acesta chiar cel mai bun comentariu al meu - poate fi chiar sursa de mistouri... dar sunt altii care chiar comenteaza la nivel inalt calitativ.  

      p.s. sa stii ca si Cristian sau altii au avut comentarii bune de-a lungul timpului.

      p.p.s. poti te rog sa scoti articolul asta? pe undeva ma simt prost.  

      e bine daca un anonim a devenit masura superioritatii tale ca om.

      pe undeva e si rau pentru ca e o realitate virtuala. ;) 

      Imi propui sa fac ceea ce tocmai am facut.

      Nu stiu daca va fi o rubrica zilnica, saptaminala sau lunara, dar ideea este deja adoptata. 

      ok, mersi.

      Nu am vazut comentariile bune ale lui Cristian, posibil sa fi avut.

      Deunazi, insa, la un articol pe care l-am scris asezat, modest, ca introducere la un grupaj despre inegalitatea de avutie, a incercat din rasputeri sa-i deturneze intelesul (suspectez ca nu poate intelege decit ceea ce - deja - crede ca stie).

      N-am nimic cu scenarita si opiniile lui, dar nu-i permit sa mi le bage pe git. 

      Nu.

      Articolul prezinta un schimb de replici, nu doar pe ale tale, care, da, este adevarat, le-au declansat pe celelalte si au dat tonul si subiectul, aducind un fior de omenesc. Pentru care iti multumesc! 

      Si eu iti multumesc - a fost ditamai surpriza pt mine sa imi vad gandurile in articol.

      Legat de Cristian mie imi pare rau de el. Sustine chestii interesante (partial sustinute si de mine) dar le mixeaza grav intre ele si aproape intotdeauna dintr-o perspectiva anti-vest si pro-rusia (fapt care ma scoate din sarite). Si uneori nu are un discurs pe care sa il inteleg in intregime (partile cu oculta mondiala, etc).

      In Biblie, este consemnat Legamintul lui Dumnezeu cu Poporul ales, prin care ii promite suprematia, conditionat de respectarea unor Porunci anume, pe care daca le studiezi, constati ca este de ajuns sa fie respectate ca sa asigure suprematia (economica si spirituala) a unui grup etnic asupra celorlalte.

      Problema este ca iudeii nu doar ca nu le-au respectat, ci chiar au gasit cu cale sa le respinga pe unele si sa gaseasca metode prtin care sa procedeze pe dos (sint chestiuni care au legatura puternica cu dobinda si creditul). 

      Prin urmare, iudeii nu au obtinut suprematia biblica, nici natural, nici ca indeplinire a fagaduielii divine, dar ecourile acestui legamint au creat in rindul persoanelor cu orizont cultural mai ingust, cu mai putina intelegere a Cartii, o anume animozitate. Grefata pe antisemitism, a generat scenarii pentru subrete, cu francmasoneria, cu Guvernul ascuns - oameni fara studii, care nu stiu sa-si explice miscari sociale, politice,...cred in Oculta. 

      Poate ca nu ai prins acele replici in care Cristian se da adept al lui Hitler si citeaza din Mein Kampf. 

      Cred ca vrea sa o faca pe interesantul, nu cred ca trebuie luat in serios.

      ... este interesant cum unii aleg sa sara gardul atunci cand portile stau larg deschise ... nimic nu m-a invatat mai mult ... decat nevoia infantila de cunoastere ... nimic nu m-a impiedicat mai mult ... decat o aroganta crasa, crezand ca le-am stiut pe toate ...

      Iti multumesc frumos pentru explicatii, mai am si eu multe de invatat.

      Nu, nu am prins postarile cu citate din Mein Kampf , sigur mi-ar fi atras atentia si sigur as fi comentat.  

      M-am uitat in biblioteca mea - am gasit o carte interesanta : cred ca in week-end o voi citi nitel : Moshe Idel - Cabala. O am din facultate si (spre rusinea mea) nu am avut timp sa o citesc. Cred ca in prefata acolo zicea ceva de Legamant. O sa caut.

      Multumesc !  

      Hei! Buna!

      Dupa stilul de scriere tu esti tipul cu care am stat de vorba in ce a fost publicat mai sus! :)

      Ma bucur ca ai revenit! 

      "Cabala si interpretare" (Perfectiuni care absorb)

      Nu trebuia sa o citesti in facultate, esti exact la virsta necesara. 

      Nu descuraja cind nu vei intelege, treci mai departe si citeste! Vei avea mari surprize! 

      Moshe Idel este, probabil, cel mai bun cunoscator din lume al Cabalei, si cred ca elaborarile lui sint superioare celor ale lui Mircea Eliade (Moshe Idel este nascut in Romania si din cind in cind revine aici - are vreo 72 de ani). 

      Citirea nu se va termina in weekend....

      Oricum, avem traduse in romaneste inca vreo 5 carti ale lui, beneficiind de privilegiul ca autorul vorbeste romaneste. 

    Banchere, m-am gandit in cursul zilei, la ce ai scris in comenturile publicate. Cat de autentic sunt, sau cat as putea fi, in viata asta scurta. A fost o cugetare cam amaruie, recunosc. Doar vreu sa stii, ca m-am gandit.

    Pentru redactia Bursa, multumesc ! 

    1. stai linistit,...oameni suntem, nu?

      eu sunt un monument de inautenticitate , un sac de rahat cu iz vag (uneori) de intelepciune si straluciri aurii de valoare :)  

      Uita-te cu ce nume postez.  

      Nici nu imi asum o identitate reala, a persoanei mele.  

      Ma ascund dupa o constructie identitara si fac aici pe profetul , un intelept cu jumatate de norma :)  

      faza cea mai tare e ca tot ce se intampla cu virusul asta nu e chiar asa rau.  

      m-am si gandit... daca mor de insuficienta respiratorie de la virus...si ce daca? un prost in minus. Eu am conturile (aproape) inchise cu lumea asta , in general.  

      Virusul e ocazia ca un om sa fie din ce in ce mai om, mai autentic cu sine si cu cei din jur. Aceasta ocazie conteaza. Nu virusul sau moartea in sine - astea sunt nimic... circumstante trecatoare. Sa le numim...aspecte birocratice ale Vietii.  

      Am invatat si inteles destule in viata asta. .. desi as mai avea 1-2 lucruri de invatat ca sa am un spirit mai inalt , o inima mai puternica: 1. sa nu mai fiu aparte, singuratic, fata de oameni , sa pot sa fiu trist si bucuros alaturi de ei si impreuna cu ei in mod sincer si 2. sa invat sa caut si sa iubesc pe cei care sunt si mai jos decat mine, nu doar pe cei care sunt mai sus ca mine (ca minte, intelepciune, forta, capacitate monetara, etc...orice). Intotdeauna am cautat (intr-un mod agresiv as zice) pe cei mai puternici ca mine - au fost profesorii mei duri ca sa ajung unde am ajuns acum.  

      cand invat si astea 2 chestii atunci sunt gata sa mor si sa renasc in alt corp.  

      dar mai am pana atunci.... invat greu :)))) ...  

      Exista bibliografie pentru orice....

      :) eh Make :)) ...eh! ....

      sunt lucruri care se invata pe viu, sunt lucruri ascunse, intuitive pe care o carte nu ti le poate transmite ci doar un om sau o situatie cu oameni reali cu emotiile si gandurile lor.  

      Am zis ca exista bibliografie...

      Daca ai fi inceput sa citesti in prima ta zi de dupa nastere si ai citi zi si noapte si ai trai 120 de ani, in ultima zi te-ai grabi sa mai intorci o fila.

      Exista bibliografie....ai fi surprins.... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb