CLCC cere Guvernului să protejeze companiile din domeniul bunurilor de larg consum

M.I.
Miscellanea / 18 martie 2020

CLCC cere Guvernului să protejeze companiile din domeniul bunurilor de larg consum

Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC) face apel la Guvernul României să adopte urgent măsuri de susţinere a operatorilor economici şi să înainteze un pachet de soluţii care să vizeze protejarea companiilor din domeniul bunurilor de larg consum (FMCG), industria ospitalitaţii, distribuitori engros, retaileri, mici comercianţi, reprezentanţi ai HoReCa, agenţii de publicitate şi comunicare, domenii economice grav afectate de COVID-19.

Constantin Rudniţchi, director executiv al CLCC, a declarat: "Un astfel de demers din partea Executivului ar fi un semnal benefic şi o aliniere a României la politicile celorlalte state ale Uniunii Europene care deja au anunţat acţiuni de protecţie pentru operatorii economici. CLCC consideră că măsurile trebuie să fie simple şi clar de aplicat, astfel încât agenţii economici să evite o birocraţie suplimentară care le-ar îngreuna şi mai mult activitatea. CLCC îşi declară totala disponibilitate pentru participarea, prin reprezentaţii săi, la eventuale consultări iniţiate de Guvernul României privind identificarea celor mai potrivite soluţii pentru depăşirea crizei generate de COVID".

Potrivit acestuia, în contextul decretării stării de urgenţă, CLCC solicită Guvernului să ia în considerare ca magazinelor de proximitate să nu le fie restricţionată activitatea.

"Niciuna dintre ţările afectate de COVID-19 care au luat măsuri restrictive nu a interzis funcţionarea magazinelor de proximitate care comercializează alimente, presă, tutun, servicii de comunicaţii sau plata utilităţilor. De exemplu, reţele ca Xpress sau InMedio, care acoperă întreaga ţară prin circa 280 de magazine, pot fi considerate de utilitate publică, întrucât oferă clienţilor o serie de produse şi servicii relevante pentru perioada de criză şi distanţare socială, precum zona de presă, cărţi şi reviste. Peste 50% din distribuţia de presă din România se realizează prin acest tip de magazine, iar închiderea acestora înseamnă o interzicere a dreptului la informare. Totodată, românii îşi achiziţionează de aici cartele si plătesc facturi pentru serviciile şi utilităţile esenţiale (electricitate, apă-canal, gaze, telefon, etc.), iar interzicerea activităţii acestor magazine ar însemna pentru mulţi limitarea dreptului de comunicare - întrucât nu toţi consumatorii au acces la mijloace digitale de plată. Aceste reţele sunt importante şi fiindcă rămân în proximitatea clienţilor şi au capacitatea logistică de a asigura aprovizionarea, care ar permite evitarea aglomerării suplimentare a supermarketurilor şi hipermarketurilor pentru acoperirea unor nevoi punctuale, precum cele legate de servicii şi de alte produse din zona FMCG. De asemenea, există un focus din partea comercianţilor pentru a se alinia în mod continuu la măsurile de protecţie şi prevenire recomandate de autorităţi, pentru a asigura securitatea clienţilor şi a personalului", a adăugat directorul executiv al CLCC.

CLCC mai propune ca planul de acţiuni să includă amânarea obligaţiilor fiscale, cu excepţia TVA, pe durata a trei luni; amânarea plăţii ratelor la creditele bancare şi acces la surse de finanţare pentru continuarea sau reluarea activităţii.

Totodată, CLCC propune ca angajaţilor vizaţi de măsurile adoptate în urma decretării stării de urgenţă să li se asigure minimum 75% din venituri şi să li se garanteze locurile de muncă, alături de condiţii optime pentru protecţia sănătăţii în unităţile economice care rămân în activitate.

CLCC numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei şi un număr de 36.000 de angajaţi. Coaliţia consideră că libertatea economică, a comerţului şi a comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăţi democratice. CLCC cuprinde companii din FMCG, industria ospitalităţii, distribuitori engros, retaileri, mici comercianţi, reprezentanţi HoReCa, agenţii de publicitate şi comunicare, ONG-uri.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb