• Raiffeisen Bank: "Informaţiile de la debitor sunt greşite şi incomplete"
Clienţii băncilor continuă să ne scrie despre cazurile lor şi despre problemele pe care le întâmpină în relaţia cu instituţiile financiare, iar poveştile lor uimesc de fiecare dată.
După ce un client al unei bănci ne-a spus că i-au fost cesionate ipotecile aferente creditului său fără restanţe, iar un alt debitor, al altei bănci, ne-a transmis că, în timp ce executarea silită este suspendată apartamentul său apare la vânzare pe olx, zilele trecute, unul dintre împrumutaţii în franci elveţieni (CHF) la Raiffeisen Bank ne-a scris, precizând că, deşi a contractat un singur credit, în 2007, funcţionarii băncii i-au transmis, acum, că apare în sistemul băncii cu trei împrumuturi.
Clientul bancar ne-a precizat: "Deţin un credit acordat în moneda CHF de către Raiffeisen Bank la 22.06.2007, modificat la data de 11 iulie 2017 prin act adiţional de conversie.
În 2009 am deschis acţiune contra Raiffeisen pe temeiul clauzelor abuzive, proces câştigat de către ANPC definitiv. Banca refuză sistematic să pună în aplicare sentinţa judecătorească.
În 2010, s-a constituit proces colectiv contra Raiffeisen Bank, iniţiat de avocatul Gheorghe Piperea. Procesul a avut patru etape: la fond a fost câştigat de împrumutaţi (aproximativ 80 la număr), în Apel am pierdut în faţa băncii la ICCJ a fost anulată acţiunea. Sentinţa definitivă a fost dată în martie 2017.
În urma demersurilor de peste opt ani, am ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este conversia, la care am procedat anul trecut. După toate plăţile la zi, începând cu iulie 2017 şi până în prezent, sesizez o inadvertenţă între mesajele băncii şi situaţia mea de fapt. Sms-urile băncii îmi aduc la cunoştinţă că datorez instituţiei bancare o sumă de bani, rata aferentă asumată în urma conversiei pentru un credit negarantat, în condiţiile în care eu deţin un credit garantat cu ipotecă pe imobil.
Am început să fac demersurile necesare, să mă informez cu privire la această aşa zisă eroare şi am aflat că, de fapt, am trei credite la Raiffeisen Bank - un credit asumat prin conversie, de 170.000 de lei, un credit de 3000 de CHF ataşat unui cont inactiv pentru care am cerut în mod expres închiderea, având soluţia/dovada închiderii contului şi un credit în lei de 65.000 de lei!
Incredibil, dar adevărat! Din momentul în care am primit aceste mesaje, am dat o serie de telefoane şi am făcut mai multe drumuri la bancă să mă lămuresc care este situaţia şi toată lumea spune că nu are acces la informaţie".
La solicitarea ziarului BURSA, reprezentanţii Raiffeisen Bank ne-au transmis: "În legatură cu situaţia expusă de dumneavoastră, vă informăm că Raiffeisen Bank nu poate prezenta detalii referitoare la conturile unui client, dar putem preciza că informaţiile prezentate ziarului BURSA (n.r. de client) sunt greşite şi incomplete.
Menţionăm că doamna în cauză a fost informată în scris de către bancă, în 2017 şi 2018, despre sumele datorate băncii, ce reprezintă şi conturile în care poate achita.
Vom contacta clientul să îi dăm toate explicaţiile necesare cu privire la relaţia cu Raiffeisen Bank".
Debitorul ne-a mai precizat că, în corespondenţa din ultimul an, banca i-a transmis că are de plată sume importante de bani impuse de instanţa de judecată ca urmare a pierderii procesului colectiv în care a fost parte.
Avocatul Gheorghe Piperea, apărătorul clienţilor în procesul colectiv deschis împotriva Raiffeisen Bank, consideră că sumele solicitate de bancă sunt prea mari pentru a reprezenta impunerile instanţei, indiferent de penalităţile pe care le-ar fi atras din 2017 şi până în prezent. Avocatul îl sfătuieşte pe client să facă o reclamaţie la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Potrivit motivării sentinţei judecătoreşti, clientul datorează băncii, ca urmare a pierderii procesului, suma de 549,7 franci elveţieni.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Eli Weissman în data de 11.06.2018, 00:43)
Apelati cu incredere la Piperea daca vreti sa va creasca datoriile )))) Mare om, mare avocat :)))
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2018, 07:01)
Procesele pierdute la ÎCCJ au legătură cu sistemul protocoalelor.
Avem președinte pus de sistemul protocoalelor, același președinte care a încasat ilegat 320 000 Euro de la Raiffesen Bank, chirie pentru un imobil deținut ilegal și pierdut în instanță.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2018, 09:52)
Cum a fost sambata la miting?
1.3. 320 000 euro (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2018, 10:21)
WoW
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2018, 12:38)
Nu Piperea e de vina ca s-au pierdut procesele, ci sistemul.Pe aceleasi aparari in toate statele esti europene s-au castigat procesele, doar in Romania s-au pierdut.
1.5. Istoria se repeta (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.06.2018, 10:13)
Avocacatul Piperea, cel mai tare din parcare.
Situatia creata de catre acesta este "copie la indigo" cu ce creata in legatura cu Carnetele de depuneri CEC inainte de '89, cele pentru cumparare Dacia.
Concret: doi fosti colegi la Drept; unul avocacat, altul judecator au aranjat infiintarea Asociatiei fostilor depunatori ...... (nu-i mai stiu exact numele) avocacatul aranjand inscrierea depunatorilor in asociatie, contra unui comision modest, urmand ca asociatia sa dea in judecata guvernul pentru obligarea la plata despagubirior - dobanzile legale la depozite. S-au adunat depunatorii, s-a pornit procesul, aranjat de initiatori in asa fel ca "judecatorul coleg" sa judece cauza. A judecat-o, bineanteles s-a dat castig de cauza reclamantilor si guvernul a fost obligat la plata.
Au vuit ceva ziare si "hopa" a crescut uimitor comisionul/taxa de insciere in asociatie. Au dat buzna credulii (ei nefiind membrii ai asociatiei in procesul "castigat"), dar guvernul (Ministerul Finantelor) a atacat sentinta, castigand in final.
Au castigat si initiatorii; gurile rele bucurestene spuneau ca parterul blocului unde, la inceptut avocacatul a inchiriat o camera pentru sediul asociatiei, a devanit proprietatea asociatiei, trotuarul din fata a fost ocupat de masinile de serviciu ale asociatiei, faxurile si secretarele tinere zbarnaiau toata ziua, iar in final asociatia - pierzandu-si capitalul/obiectul de acivitate, a fost radiata.
Am fost invitat si eu sa ma inscriu in asociatie, n-am facut-o in ideea ca statul nu poate sa-si bata joc de depunatorii la CEC in conditiile in care - la vremea respectiva statul avea totul in mana. In timp, guvernul a dat hotararea de despagubire a depunatorilor; pentru cei aprox. 56.000 lei depusi prin 1985 -1986 am primit echivalentul a 4600 euro, drept despagubire, Adica o Dacia bunicica la vremea respectiva.
Gata, v-am dat gata cu povestile avocatesti.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Vanat în data de 11.06.2018, 09:39)
Ar trebui intrebat BNR-ul de ce aceasta banca mai activeaza inca pe piata noastra, dupa atat de multe abuzuri grosolane comise fata de clientii sai. De ce i se permite sa mai activeze in Romania?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2018, 09:58)
Buna întrebare.
Pe bursa de la Viena se prăbușește, oare de ce?
2.2. Banca cu multe probleme (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Mari în data de 01.09.2019, 16:36)
Sunt unul dintre clientii bancii care nu face nimic pentru clienti .. doar ii ademeneste si atat . Orice legatura cu banca dupa aia dispare . Sotul meu a decedat in 2011 cand sm fost in filiala de unde a luat creditul sa duc certoficatul de deces urmand sa anunte ei si sa ma contacteze cu ce am de facut . M-au anuntat scurt ca neavand asigurare urmeaza sa platesc eu tot creditul . Ok , am spus timp de 9 luni am reusit cu mici intarzieri . Cand firma a intrat in faliment si au avut loc concedierile colective am fost la banca sa anunt ca nu am cu ce sa mai platesc o perioada de cateva luni pana imi voi gasi altceva .ce credeti ? Atunci s-a intrerupt orice contact cu banca . Nu m-au mai sunat . In filiala imi spuneau doar ca cei de la Bucuresti se pot ocupa de dosarul meu ... in final am ajuns in 2014 sa primesc dosarul de incepera executarii silite .. cu hotarare iesita . Si credeti executarea era pe numele sotului iar executorul habar nu avea de deces . Dar totusi am reusit sa obtin o hotarare de suspendare o perioada . De atunci 4 procese am avut . Acum am al5-les pe rol . Nici un judecator sau nici un avocat nu a reusit sa aduca in discutie ca titularul a decedat cu mult inainte sa inceapa ei actele de executare . Am anuntat si BNR-ul de ce se intampla dar au dpus ca nu poate inerveni in relatia banca -client . Deci bancile pot sa te jupoaie de viu fara sa tina cont si de ce se intampla in jur .. mai ceva decat camatarii
3. Un pic de minciună
(mesaj trimis de anonim în data de 11.06.2018, 09:57)
Banca cu acceptul clientului poate da informații la Bursa cu acordul clientului. Înțeleg că clientul vrea lămuriri banca nu. Banca are ceva de ascuns?
E interesant cum omul spune că a semnat un contract banca spune că are trei.