Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA a anunţat, prin intermediul unor comunicate de presă, că stadiul de execuţie pentru cele trei ecluze aflate în modernizare, Ovidiu, Agigea şi Cernavodă, este, în medie, de peste 60%.
Astfel, stadiul de execuţie pe ecluza Ovidiu, pe firul de navigaţie aflat în modernizare, respectiv ecluza 1 - mal stâng CPAMN, este realizat în procent de 60,97%.
Principalele lucrări executate sunt: reabilitare poartă plană de siguranţă 95%, poartă plană de serviciu 60%, instalaţie hidraulică de acţionare cap amonte 60%, instalaţie electrică de automatizare amonte 50%, poartă buscată de serviciu 50%, vane plane aval 50%, instalaţie hidraulică aval 60%, instalaţie de protecţie a porţilor buscate împotriva lovirii navelor 30%, instalaţie electrică de automatizare aval 50%, reabilitare camere tehnologice 60%, instalaţie auxiliară ecluză 60%, instalaţie pentru siguranţa ecluzei şi a navigaţie 50%."
Stadiul de execuţie pe ecluza Agigea, pe firul de navigaţie aflat în modernizare, respectiv ecluza 2 - mal drept CDMN, este realizat în procent de 68,61%.
Principalele lucrări executate sunt: reabilitare poartă plană de siguranţă 100%, montaj construcţie metalică poartă plană de serviciu 100%, instalaţie hidraulică de acţionare cap amonte 90%, instalaţie electică de automatizare amonte 80%, vane plane amonte 80%, poartă buscată de serviciu 60%, poartă buscată de reparaţii 100%, vane plane aval 80%, instalaţie hidraulică aval 90%, instalaţie automatizare cap aval 80%, instalaţie de protecţie a porţilor buscate împotriva lovirii navelor 70%, reabilitare camere tehnologice 70%, instalaţie auxiliară ecluză 60%, instalaţie pentru siguranţa ecluzei şi a navigaţie 60%.
Nu în ultimul rând, stadiul de execuţie pe ecluza Cernavodă, pe firul de navigaţie aflat în modernizare, respectiv ecluza 2 - mal drept CDMN, este realizat în procent de 64,94%.
Principalele lucrări executate sunt: reabilitare poartă plană de siguranţă 30%, poartă plană de serviciu 95%, instalaţie hidraulică de acţionare cap amonte 60%, instalaţie electică de automatizare amonte 60%, vane plane amonte 80%, poartă buscată de serviciu 70%, poartă buscată de reparaţii 80%, vane plane aval 80%, instalaţie hidraulică aval 60%, instalaţie automatizare cap aval 60%, instalaţie de protecţie a porţilor buscate împotriva lovirii navelor 30%, reabilitare camere tehnologice 60%, instalaţie auxiliară ecluză 50%, instalaţie pentru siguranţa ecluzei şi a navigaţie 50%.
"Având în vedere că programarea iniţială a execuţiei lucrărilor a fost de 24 de luni şi acestea au fost declarate ca începute în data de 26.06.2014 considerăm că stadiul fizic pe total proiect de 67,21% este satisfăcător. Previzionăm că lucrările de montaj se vor finaliza în proporţie de 95% în anul 2015 rămânând pentru prima parte a anului 2016 să finalizăm lucrări de montaj şi efectuarea probelor complexe de punere în funcţiune a unităţilor tehnice precum şi a ansamblului ecluzei" a declarat managerul de proiect Mihai Stanciu.
Proiectul de modernizare a celor trei ecluze este finanţat prin Programul Operational Sectorial - Transport 2007-2013, Axa prioritară 1 - "Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale UE", Domeniul Major de interventie 3 - "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport naval de-al lungul Axei Prioritare TEN-T 18". Instrumentul care cofinanţează proiectul este Fondul de Coeziune. Contribuţia Comisiei Europene prin fonduri structurale reprezintă 85% din valoarea eligibilă a proiectului.