Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat trei contracte de execuţie care fuseseră atribuite firmei italiene de construcţii Tirrena Scavi, din cauza slabei mobilizări şi incapacităţii financiare a acesteia de a continua proiectele pe care le derulează, se arată într-un comunicat de presă emis ieri de instituţia subordonată Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
"Precizăm că la construcţia Variantei de Ocolire Timişoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depăşit cu mult, iar mobilizarea pe şantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%. De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova - Piteşti progresul fizic este de doar 57,06%, deşi termenul contractual de finalizare era 2022. Pe sectorul de centură a Bucureştiului, cuprins între DN 2 şi A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021)", precizează reprezentanţii CNAIR.
Conform acestora, întârzierile în derularea contractelor atrăgeau şi daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.
"CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conştienţi de obligaţia de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecinţele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani", se mai arată în comunicatul citat.
Rezilierea contractului pentru primul Lot al Drumului Expres Craiova-Piteşti este practic, al doilea eşec major pentru infrastructura mare în mandatul ministrului Grindeanu (primul este ratarea deschiderii Podului de la Brăila), dar în acelaşi timp şi un semnal puternic transmis constructorilor care nu respectă termenele şi au întârzieri majore, printre aceştia fiind Todini (Italia) sau Aktor (Grecia) ameninţaţi, de asemenea cu rezilierea contractelor. Rezilierea celor trei contracte s-a făcut după raportul certificatelor negative intermediare pe care le-a primit din partea CNAIR compania Tirrena Scavi. Decizia CNAIR va fi contestată, probabil, în instanţă de compania italiană, urmând ca magistraţii să se pronunţe asupra rezilierii definitive a celor trei contracte.
Referitor la ritmul lucrărilor executate deficitar de compania italiană s-au pronunţat în cursul acestui an şi reprezentanţii Asociaţieiu Pro Infrastructură.
"Şantierul arată dezolant, cu structuri părăsite şi terasamente năpădite de buruieni, antreprenorul lucrând anemic în doar câteva puncte, în plin sezon de construcţii. O «mobilizare» la limita rezilierii, italienii neputând să depăşească problemele financiare grave prin care trec de vreo 3 ani.
Conform informaţiilor noastre, constructorul ar fi reuşit de curând să-şi asigure un credit bancar care să îi permită să se târască mai departe pe DEx12 Craiova-Balş. Însă celelalte două proiecte majore pe care le are, lărgirea DNCB între DN2 şi A2 şi Centura Timişoara, probabil vor fi lăsate în continuare de izbelişte. În ultimii ani au fost mai multe promisiuni că situaţia-limită a companiei Tirrena Scavi va fi rezolvată, ba prin cumpărarea companiei, ba prin obţinerea finanţării de la bănci, dar din păcate nu s-au concretizat. Iar răbdarea şi îngăduinţa s-au cam terminat. Dacă antreprenorul nu va reuşi să învie miraculos, în câteva luni vom cere oficialilor CNAIR rezilierea celor trei contracte. Soluţie dureroasă, dar singura disponibilă în astfel de cazuri", arătau în 30 august într-o postare pe pagina oficială de Facebook reprezentanţii Asociaţieiu Pro Infrastructură.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2022, 21:56)
lucrarile pe DEx12 Craiova-Balş sunt inghetate de 3 ani
cand orban a venit in vizita au luat utilaje de pe la alti si le plimbau de colo-colo sa vada prostanacul cum lucreaza ei..
firma asta a lucrat numai cu muncitori subcontractati de la firmele securistilor