Piaţa globală a bunurilor personale de lux, care include articole de îmbrăcăminte, genţi, bijuterii şi produse cosmetice, ar putea înregistra primul său declin din ultimii 15 ani, conform raportului anual publicat de Bain & Company, transmite CNBC.
Rapoartele arată că incertitudinea economică globală şi încetinirea accentuată a consumului în China au afectat semnificativ cheltuielile în sectorul de lux.
Cererea scăzută, în special din partea pieţei chineze, a afectat performanţele unor companii mari din industrie, precum LVMH, Burberry şi Kering, care au raportat venituri sub aşteptări pe parcursul acestui an.
În ciuda perspectivelor pesimiste din 2024, raportul estimează că piaţa şi-ar putea reveni treptat în a doua jumătate a anului viitor, mai ales pe pieţele din Europa, SUA şi Japonia.
Cu toate acestea, unele segmente, cum ar fi turismul de lux, maşinile de lux şi gastronomia fină, au continuat să crească, reflectând preferinţa consumatorilor pentru experienţe unice şi evenimente sociale.
Raportul subliniază că brandurile de lux trebuie să-şi ajusteze strategiile pentru a atrage noi consumatori, mai ales din generaţia Z, care caută mai multă creativitate şi interacţiuni personalizate.
Opinia Cititorului