Ryanair şi-a redus luni previziunile de profit pentru anul care se va încheia la sfârşitul lunii martie, după ce unii agenţi de turism online au încetat brusc să-i vândă zborurile în decembrie, forţând compania să reducă tarifele pentru a ocupa locurile, în timp ce costurile per pasager au crescut, transmite CNBC.
Ryanair a acuzat de ani de zile site-urile web că adaugă taxe suplimentare nelegitime şi a lansat o serie de procese împotriva lor, dar a părut luată prin surprindere când acestea au încetat să vândă biletele companiei.
Compania aeriană, cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, a estimat un profit după impozitare între 1,85 miliarde şi 1,95 miliarde de euro (2 miliarde de dolari până la 2,1 miliarde de dolari) pentru exerciţiul său financiar până pe 31 martie.
Estimarea este în scădere faţă de previziunile din noiembrie de 1,85 miliarde şi 2,05 miliarde de euro, dar ar depăşi totuşi recordul anterior de 1,45 miliarde de euro, realizat în 2018.
Oprirea bruscă a vânzărilor de către agenţii de turism online a crescut proporţia de locuri libere la zboruri cu aproximativ 1 punct procentual, forţând compania aeriană să stimuleze rezervările de Crăciun şi Anul Nou cu tarife care erau "puţin mai mici decât ne-am aşteptat", a declarat directorul financiar Neil Sorahan, într-o prezentare preînregistrată.
Profitul net pentru cele trei luni până la sfârşitul lunii decembrie, al treilea trimestru al exerciţiului său financiar, a fost de 15 milioane de euro, semnificativ mai mic decât cele 49 de milioane de euro aşteptate de analişti.
Procentul mai mare de locuri libere, pe lângă salariul de productivitate mai mare convenit cu personalul, a însemnat că costurile unitare exceptând combustibilul ar trebui să crească cu aproximativ 2,5 euro, pe ansamblul anului, a spus Sorahan.
Consecinţele măsurii agenţilor de turism încep "să se disipeze", a spus Sorahan, mai mulţi agenţi apropiindu-se de compania aeriană pentru a obţine noi oferte mai transparente.
Traficul în al treilea trimestru a crescut cu 7%, până la 41,4 milioane de pasageri, în timp ce tarifele medii au fost cu 13% mai mari decât anul trecut, a spus compania aeriană.
Directorul general, Michael O'Leary, a spus că priveşte vara cu oarecare optimism, deoarece capacitatea europeană restrânsă pe distanţe scurte ar însemna preţuri mai mari ale biletelor.
El a afirmat că capacitatea în timpul verii ar putea fi de 92-93% din nivelul pre-COVID sau chiar mai mică.
O'Leary a spus că s-a angajat să îşi atingă obiectivul de a transporta 300 de milioane de pasageri până în 2034, faţă de 183,5 milioane în anul curent, şi este deschis să-şi majoreze comanda pentru avioane 737 MAX 10 de la Boeing, dacă alţi clienţi anulează comenzile din cauza întârzierilor.