Astăzi au început înscrierile în cadrul "Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români", program prin care se oferă o alocaţie financiară nerambursabilă în cuantum de maxim 50 mii lei/beneficiar (reprezentând maximum 90% din cheltuielile eligibile), pentru un număr maxim de 500 de beneficiari anual, care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate, potrivit unui comunicat trimis de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.
Bugetul pentru 2017-2020 este de 71 milioane lei, suma aloctă pentru 2017 fiind de 5 milioane lei. Acordarea finanţării se realizează în baza criteriului "primul venit - primul servit", în limita bugetului. Completarea cererii tip pentru înscriere în program, în vederea obţinerii finanţării se face pe site-ul aippimm.ro, de la 31 iulie, ora 10.00, sistemul de aplicaţii fiind deschis până pe 4 august, ora 20.00.
Florin Jianu, preşedinte CNIPMMR a afirmat: "Iniţiativa, deosebit de utilă pentru IMM-uri, oferă pentru prima oară posibilitatea firmelor de a participa individual la târguri şi misiuni economice. Important de precizat este că perioada de aplicare de 5 zile este foarte scurtă, iar alocarea de numai 5 milioane de lei asigură finanţarea a doar 100 de beneficiari şi nu 500 de beneficiari cât este menţionat în cadrul procedurii. Solicităm ca lansarea viitoare să aibă loc aşa încât firmele să poată participa la târguri şi misiuni pe parcursul întregului an. În prima zi au aplicat 163 de firme, ceea ce reflectă că programul este foarte atractiv, firmele fiind interesate de interaţionalizarea activităţii lor. Astfel, solicităm suplimentarea cu un buget aferent susţinerii a încă 400 de firme".
Finanţările de care se beneficiază au valoare maximă de: 30.000 lei pentru participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale din străinătate, altele decât cele organizate în baza OUG 120/2002 vizând aprobarea sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la buget de stat; 15.000 lei pentru participări individuale la misiuni economice din străinătate, altele decât cele organizate în baza OUG nr. 120/2002; 10.000 lei pentru crearea identităţii vizuale a unui IMM: marcă şi/sau siglă şi/sau slogan; 10.000 pentru realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleză/ altă limbă de circulaţie internaţională pieţei căreia i se adresează; 10.000 pentru participări ale angajaţilor la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în vederea tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe; 10.000 pentru analize şi studii de piaţăm şi respectiv 10.000 pentru alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.