Turoperatorul Cocktail Holidays a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări cu peste 50% mai mic decât cel din 2019, în contextul în care industria turistică este una dintre cele mai afectate din cauza pandemiei de Covid19, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Anul acesta, estimările agenţiei vizează însă un volum dublu faţă de 2020. Sezonul estival 2021 vine cu operarea curselor charter deja consacrate către destinaţii din Grecia şi Turcia, dar, dacă se vor redeschide Spania şi Cipru, turoperatorul va relua şi zborurile către aceste două ţări.
Anul trecut a adus nenumărate provocări în industria turismului, atât intern, cât şi extern, restricţiile de călătorie impuse la nivel global soldându-se cu amânări şi anulări ale pachetelor turistice achiziţionate anterior declanşării pandemiei. "Am încheiat anul cu un rulaj mult mai mic decât ne aşteptam la începutul anului 2020. Avantajul nostru este, însă, portofoliul variat de produse, cu mai multe destinaţii, pe care operăm de foarte mulţi ani. Astfel, pe sezonul estival, am avut chartere cu încărcare bună pe Grecia şi, apoi, când s-au deschis graniţele, şi pe Turcia. Pe final de an, au mers foarte bine charterele de Egipt, mult mai bine decât în anii precedenţi. După aproape un an de stat acasă, turiştii au preferat să rezerve şi să meargă în vacanţă în sezonul de iarnă. Am observat un trend ascendent al călătoriilor şi în ianuarie, spre deosebire de alţi ani, când vedeam asta abia din martie. Ne-am adaptat permanent la schimbările legate de restricţiile de călătorie şi am redus mult valoarea avansurilor de la turişti, iar cu partenerii am negociat termene de plată mult mai permisive", spune Dan Goicea, CEO Coktail Holidays.
Turoperatorul a avut anul trecut şi câteva inovaţii, impuse de pandemie. În iulie 2020, Cocktail Holidays a fost prima agenţie de turism care a inclus în pachetele sale bonus asigurarea de călătorie standard cu protecţie împotriva Covid19, atât în timpul călătoriei, cât şi anterior plecării la destinaţie. Totodată, odată cu introducerea prezentării unui test Covid19 negativ la destinaţie, agenţia a încheiat un parteneriat cu două clinici medicale pentru a-i ajuta pe turişti să beneficieze de tarife prefenţiale şi prioritate la programare. "E important să reacţionăm cât mai rapid la ceea ce se întâmplă pe piaţă şi să le oferim clienţilor cele mai bune soluţii, astfel încât să îşi păstreze încrederea în noi. Am mers în fiecare destinaţie operată, pentru a vedea standardele de siguranţă şi a ne asigura că turiştii noştri vor avea o vacanţă sigură. În cei 28 de ani de exeperienţă în turism, nu amavut parte de asemenea provocări,iar în lipsa unui suport din partea statului, am fost obligaţi să fim flexibili şi să răspundem, pe cont propriu, la toate provocările externe", adaugă Dan Goicea.