Reporter: Când s-a lansat pe piaţă Cofetăria Armand şi de ce investiţie a fost nevoie pentru demararea afacerii?
Miruna Stoiu: Cofetăria Armand a fost lansată în plină recesiune, în 2010, fiind necesară o investiţie de circa 500.000 euro. Motivul principal a fost pasiunea pentru ciocolata autentică belgiană, iar stadiul pieţei de la acel moment era favorabil demarării acestei afaceri, ţinând cont că nişa produselor premium de cofetărie şi patiserie nu era acoperită în România.
Mai mult decât atât, ne-a ajutat şi modificarea comportamentului de consum din anii de recesiune când românii au devenit mai "pretenţioşi" la cumpărături, în sensul bun al cuvântului.
În acelaşi timp, călătoriile în străinătate le-au oferit noi repere de calitate inclusiv pentru achiziţiile uzuale din ţară, ceea ce ne-a ajutat să construim un public fidel produselor Armand la nivel naţional.
Bineînţeles, a fost o investiţie extrem de curajoasă dat fiind contextul economic al perioadei, însă, cu foarte multă muncă şi perseverenţă, cu o investiţie gândită pe termen lung, am reuşit să construim o afacere prosperă.
Reporter: Ce investiţii are în plan Compania Armand în 2017, pe toate segmentele de activitate, şi care este bugetul planificat în acest sens?
Miruna Stoiu: Am început 2017 cu o investiţie majoră de circa 200.000 de euro pentru un nou laborator care să facă faţă planurilor de expansiune care includ deschiderea de noi Cofetării în Bucureşti, dar şi în alte oraşe importante din ţară, unde clienţii ne aşteaptă de mai mulţi ani.
Reporter: Care a fost cifra de afaceri pentru ARMAND în 2016 şi ce estimări aveţi pentru acest an?
Miruna Stoiu: Anul trecut, Cofetăriile Armand au totalizat o cifră de afaceri de circa 1 milion de euro, iar pentru 2017 ne bazăm pe o estimare de creştere cu 30%.
Reporter: Care a fost cea mai grea decizie de business de până acum?
Miruna Stoiu: Aşa cum vă poate spune orice antreprenor român, nu este zi fără hotărâri dificile. Important este să înveţi din toate câte se întâmplă, să fii receptiv la părerile clienţilor şi mereu la curent cu mersul industriei la nivel global.
Poate una dintre cele mai grele decizii a fost aceea de a lansa francizele Armand. Cerere exista de ceva timp, însă am considerat că este mai important să ajungem - ca echipă şi procese - la o maturitate şi un rodaj care să asigure succesul francizaţilor.
În 2016 am lansat prima franciză în Popeşti-Leordeni, iar anul acesta avem un plan ambiţios de expansiune în Bucureşti şi alte câteva oraşe din ţară.
Reporter: Cum aţi evalua ritmul de dezvoltare al afacerii?
Miruna Stoiu: Considerăm că avem un ritm sănătos de creştere. Încercăm să menţinem un echilibru între tendinţa naturală de creştere şi un ritm sustenabil pentru calitatea produselor noastre şi mulţumirea clienţilor noştri.
Anul trecut, principala preocupare a fost revizuirea şi îmbunătăţirea portofoliului de produse - lansările fiind planificate pe întreg parcusul anului curent. În 2017 ne vom concentra pe expansiune - atât în capitală, cât şi în restul ţării.
Reporter: Care sunt cele mai cerute produse, în general? Dar în perioada Sărbătorilor Pascale?
Miruna Stoiu: În general, cele mai comandate sunt torturile Armand, mai ales pentru că sunt foarte gustoase şi pot fi comandate în aceeaşi zi cu livrare la client.
Sortimentul preferat rămâne şi în prezent Trois Mousse, însă clienţii noştri fideli sunt foarte deschişi la încercarea sortimentelor mai noi, de exemplu cele din ediţiile speciale, au devenit foarte repede preferatele lor.
În perioada Sărbătorilor Pascale, ca în fiecare an, estimăm că cele mai vândute produse vor fi cozonacii şi pasca - fie pentru masa de acasă, fie pentru cei dragi.
Cel mai probabil, şi anul acesta companiile vor comanda pachetele cadou tematice de Paşte realizate din macarons, cupcake-uri, dar şi diferite combinaţii de produse tradiţionale.
Reporter: Ingredientele folosite de dumneavoastră sunt locale sau importate?
Miruna Stoiu: Ingredientele premium pe segmentul nostru de produse încă se găsesc doar în străinătate, cu precădere în Belgia şi Franţa. În egală măsură, încercăm pe cât posibil să contribuim la încasările companiilor româneşti - de exemplu, fructele întotdeauna au fost achiziţionate de la furnizori locali.
Reporter: Aproximativ, câte comenzi aveţi într-o lună şi cum reuşiţi să le faceţi faţă?
Miruna Stoiu: În fiecare lună ne trec prin mâini aproximativ 1000 de comenzi şi tot atâtea poveşti frumoase despre suprize şi aniversări, nunţi şi botezuri, super eroi şi hobby-uri ale sărbătoriţilor, cadouri comandate de românii de pretutindeni pentru cei dragi de acasă şi tot felul de gesturi impresionante.
Facem tot ceea ce ne stă în puteri pentru a impresiona peste aşteptări fiecare client.
Reporter: Cum a evoluat piaţa în care activaţi în ultimul an?
Miruna Stoiu: Ne bucură faptul că vedem iniţiative antreprenoriale pe acest segment în ultimii 2-3 ani, este confirmarea faptului că am reuşit cu brio să formăm un segment reprezentativ de clienţi pretenţioşi şi creativi care mereu ne provoacă să fim mai buni.
Din păcate am văzut şi multe cofetării care au dispărut. Ce-i drept, este un business neiertător - de la identificarea ingredientelor de calitate, procedurilor celor mai bune în producţie şi până la investiţiile mari în spaţii adecvate, dotări, utilaje şi transport specializat.
Însă cel mai dificil pentru noi rămâne găsirea acelor oameni talentaţi şi foarte buni profesionişti care pot susţine o gamă atât de diversă de produse ca cea oferită de Cofetăriile Armand, tocmai pentru că încă nu avem companii similare de unde am putea atrage aceste competenţe formate deja.
Reporter: Care sunt tendinţele din domeniu? Cum au evoluat preferinţele consumatorilor în ultimii ani?
Miruna Stoiu: Suntem foarte bucuroşi să constatăm că nivelul aşteptărilor clienţilor noştri a crescut constant în timp - şi pentru compoziţiile torturilor şi prăjiturilor, dar şi pentru design-ul personalizat.
Dacă în primii ani design-ul era o prioritate mai ales pentru torturile personalizate de nuntă sau botez, în ultimii ani primim cereri foarte interesante şi modele curajoase pentru zilele de naştere şi alte aniversări în familie.
În prezent, cele mai multe comenzi de torturi personalizate presupun o manoperă complexă cu foarte multe detalii, figurine şi materiale pretenţioase, ca foiţa de aur şi dantela comestibile.
Reporter: Cât la sută dintre produsele dumneavoastră sunt vândute în cofetării şi ce procent pe online?
Miruna Stoiu: 70% din vânzări sunt realizate în locaţiile noastre, iar 30% provin din mediul online, însă estimăm că adoptarea tehnologiei şi plăţilor online va schimba în următorii ani proporţia celor două.
Mulţi clienţi apreciază faptul că pot comanda online cu livrarea gratuită în Bucureşti, pentru comenzi de minim 100 lei. În egală masură, clienţii noştri care se pregătesc de nuntă sau botez sunt încântaţi că pot beneficia de îndrumarea specialiştilor noştri în alegerea tematicii şi cromaticiii tortului şi candy bar-ului împreună cu o degustare gratuită a sortimentelor noastre de tort în Cofetăriile Armand.
De multe ori, avem plăcerea să primim în locaţiile noastre oameni care vin din întreaga ţară, noi livrăm în 24 de judeţe, pentru a degusta compoziţiile torturilor şi alegerea modelului perfect pentru tematica nunţii sau botezului lor.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat în ultima perioadă şi ce planuri are compania pentru 2017, din acest punct de vedere?
Miruna Stoiu: De Ziua Îndrăgostiţilor am lansat două sortimente de tort în ediţie limitată - Passion şi Feerie d'Amour, care s-au bucurat de un real succes, inclusiv de 1 şi 8 Martie.
Urmează să lansăm alte două sortimente noi în ediţie limitată - gusturi de primăvară cu iz floral care vor încânta clienţii noştri dornici să descopere noi combinaţii delicioase din ciocolată autentică belgiană.
Reporter: Câţi angajaţi are, în prezent, compania şi cât de greu este să găsiţi forţă de muncă calificată în acest domeniu?
Miruna Stoiu: În prezent echipa Armand este formată din peste 50 de angajaţi şi, fiind în plină expansiune, avem câteva posturi disponibile: cofetari şi patiseri cu experienţă, operatori de date şi oameni valoroşi pentru gestiune şi logistică.
Întotdeana şi în orice meserie este greu să găseşti buni profesionişti. Însă, datorită specificului activităţii noastre, volumului şi diverisităţii produselor, dar şi efervescenţei de moment a industriei din care facem parte (se deschid repede, se închid la fel de repede), este greu să găsim oameni cu experienţă care pot face faţă cerinţelor noastre.
1. Profesionalism
(mesaj trimis de Silvia în data de 10.04.2017, 10:51)
Sunt o clienta fidela a cofetariei ARMAND pentru ca, cei de acolo, pun pret numai si numai pe cerintele clientului, iar calitatea produselor este exceptionala.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.04.2017, 14:38)
Nimic despre "Clocotitoarea" Clotilde ? Nu radeti , caci multi misogini stramba din nas cand aud de Fermecatoarea frantuzoaica ; uita ca are 4 copii si asta inseamna ceva... Am vazut-o la emisiunea lui Dinescu si a fost superba !