Pe segmentul online, comerţul românesc va face paşi importanţi în următorii ani, deoa-rece piaţa de profil din ţara noastră nu este la fel de dezvoltată comparativ cu cea din Vest, ne-a declarat domnul Mădălin Durcă, director de marketing al magazinului online de produse IT&C, electronice şi electrocasnice Pcfun.
Domnia sa a precizat: "Piaţa de vânzare electronică prin intermediul internetului din ţara noastră este diferită de cea din partea vestică a Europei. În ceea ce priveşte piaţa din ţara noastră, a existat un proces de adoptare mult mai lent, pe undeva fiind absolut normal. Asemenea noilor produse şi tehnologiilor care au penetrat mai greu piaţa, vânzarea online nu a făcut rabat de la acest lucru. Lucrurile au evoluat în ordinea lor fireas-că şi oamenii au adoptat prima oară ceea ce au putut înţelege, abia ulterior orientându-se către alternative de cumpărare mai convenabile".
Din declaraţia domniei sale, putem concluziona că anumitor oameni le era mai convenabil să cumpere de la un mare retailer, iar alte persoane aveau în gândire alte metode mai eficiente de achiziţionare a unui echipament electronic. Astfel, cu cât lucrurile au devenit mai clare şi s-au înteles avantajele vânzării online, oamenii s-au orientat către alte alternative de cumpărare mai moderne.
Domnul Durcă crede că piaţa online are un potenţial foarte mare de creştere. Piaţa, în ansamblu ei, rămâne un reper important al comerţului din ţara noastră faţă de Vestul Europei.
Mădălin Durcă a adăugat: "Pe de altă parte, comerţul online nu este o categorie care se dezvoltă separat faţă de aceas-tă piaţă. Nu are rost să ne comparăm foarte mult cu Ves-tul Europei, diferenţele fiind mari pe multe alte planuri, pe lângă cel al comerţului electronic"
Domnia sa a menţionat diferenţele dintre un retailer online şi unul offline: "În retailul offline, lucrurile sunt puţin mai aşezate, dacă privim în ansamblu jucătorii din indus-trie. Au fost vremuri când diferenţa între un jucător local şi magazinul unui retailer naţional nu era suficient de clară pentru un consumator, însă acele vremuri au cam apus şi este destul de greu să concurezi acum cu reputaţia unui magazin ca Domo, Altex sau Flanco".
Directorul de marketing al magazinului Pcfun apreciază că o situaţie oarecum similară are loc şi în momentul de faţă, iar în câţiva ani vor exista şi aici branduri cu notorietate.
Domnia sa ne-a mai spus: "Deocamdată, online-ul este doar o alternativă simplă şi la îndemână pentru consumatori, iar jucătorii de referinţă în industrie abia încep să-şi formeze o imagine pe piaţă. Evident, putem spune că există premise favorabile dacă ne uităm la jucători ca Emag."
Domnul Mădălin Durcă afirmă că situaţia vânzărilor de la început de an a fost un pic mai slabă şi mai puţin dinamică, mai ales în lunile februarie, martie şi mai, însă, cel puţin în segmentul online, lucrurile au început să intre în normalitate. Fiind şi o perioadă a concediilor, oamenii sunt preocupaţi de alegerea destinaţiei de vacanţă decât cea a unui laptop sau unei camere foto. Domnia sa susţine că putem vorbim de un început "mai slab" faţă de asteptările sale, însă per ansamblu piaţa este mult mai mare decât anul trecut.
Cele mai vândute produse din magazinului Pcfun sunt notebook-urile, monitoarele LCD, camerele foto digitale şi componentele PC.