Comisia Europeană (CE) a lansat, ieri, proceduri de infringement împotriva a şapte state membre deoarece au încălcat legislaţia UE privind emisiile vehiculelor în cazul "Volkswagen" AG, transmite Reuters.
"Volkswagen" (VW) face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005-2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. "Volkswagen" a anunţat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice, conform Agerpres.
Germania, Marea Britanie, Spania şi Luxemburg sunt acuzate că nu au impus VW acelaşi tip de amenzi ca în SUA, unde grupul german a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante, astfel încât maşinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanţă care provoacă boli respiratorii şi afectează mediul.
Statele au încălcat reglementările UE deoarece nu au folosit sistemele lor naţionale de penalizare pentru a împiedica producătorii auto, precum "Volkswagen", să încalce legea.
De asemenea, Germania şi Marea Britanie au refuzat să prezinte toate informaţiile care au fost strânse de investigatorii naţionali referitoare la posibilele nereguli înregistrate la vehiculele Volkswagen.
În continuare, "Volkswagen" sus-ţine că dispozitivele instalate pe vehiculele sale diesel nu sunt ilegale conform reglementărilor UE.
Alte trei state - Cehia, Lituania şi Grecia - sunt acuzate că nici măcar nu au inclus în legislaţia lor naţională posibilitatea amendării industriei auto pentru posibile încălcări ale legii.
"Autorităţile naţionale din UE trebuie să se asigure că producătorii auto îndeplinesc efectiv toate reglementările legale", a afirmat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piaţă internă, industrie, antreprenoriat şi IMM.
Statele notificate ieri au la dispoziţie două luni ca să răspundă acuzaţiilor aduse de CE.
Recent, şeful producătorului auto, Matthias Muller, a respins solicitările ca VW să compenseze clienţii europeni din cauza scandalului emisiilor, aşa cum s-a întâmplat în SUA. Muller a declarat, pentru publicaţia germană Welt am Sonntag, că un acord similar ar fi neadecvat şi imposibil din punct de vedere financiar.
"Nu este acceptabil ca Executivul să nu-şi asume niciun fel de consecinţe reale în urma scandalului emisiilor şi să dea un cec în alb pentru înşelătorii şi decepţii. Trebuie să se explice de ce companiile din Germania nu plătesc amenzi. Nu este în regulă ca şoferii europeni de maşini VW să fie trataţi mai rău ca cei din SUA", a afirmat Oliver Krischer, parlamentar german de la Partidul Verzilor, de opoziţie.
• Scandalul emisiilor se extinde la "Porsche"
Autorităţile de reglementare din Germania investighează dacă "Porsche" a manipulat în mod ilegal datele privind consumul de combustibil, fiind posibilă deschiderea unui nou dosar pentru firma mamă "Volkswagen" AG, transmite Bloomberg.
Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Transport din Germania au anunţat ieri că verifică dacă "Porsche" a instalat dispozitive care să permită maşinilor să detecteze dacă sunt testate pentru consumul de combustibil şi emisiile de dioxid de carbon. Acest tip de tehnologie permite producătorilor auto să falsifice rezultatele deoarece maşinile par să fie mai eficiente din punct de vedere energetic în timpul testelor, conform Agerpres.
Un purtător de cuvânt al "Porsche" a precizat că maşinile companiei îndeplineau reglementările în vigoare privind consumul de combustibil şi emisiile la data la care erau înregistrate vehiculele.
Publicaţia germană WirtschaftsWoche anunţase ieri că surse apropiate de "Porsche" au avertizat Ministerul Transporturilor de problemele maşinilor produse de companie.