Comisia Europeană a obţinut o autoritate mai mare în aprobarea modelelor de automobile în UE, potrivit unei noi legi care are rolul să prevină repetarea scandalului emisiilor automobilelor diesel ale grupului german Volkswagen, relatează Bloomberg.
Executivul UE a obţinut dreptul de a amenda producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul neconform şi să impună rechemări, în cadrul unei supravegheri mai centralizate a pieţei aprobată joi de Parlamentul European.
Noua lege permite Comisiei Europene să acţioneze mai mult ca o Agenţie de Protecţie a Mediului.
Alături de o măsură luată anul trecut de UE, ca măsurarea emisiilor automobilelor să aibă loc şi în condiţii reale de circulaţie nu doar în laboratoare, reformarea regulilor referitoare la autorizarea modelelor de vehicule marchează cea mai amplă reacţie a blocului comunitar la scandalul în care VW a recunoscut în 2015, în SUA, că a instalat pe automobilele diesel softuri ilegale pentru reducerea emisiilor în timpul testelor.
"Această reformă îmbunătăţeşte cu adevărat sistemul de testare a automobilelor. Creşterea implicării UE va preveni ca autorităţile de reglementare naţionale să acorde un tratament preferenţial propriilor producători", potrivit unui comunicat al Organizaţiei Europene a Consumatorilor, din Bruxelles.
Cazul Volkswagen, descoperit în SUA şi care a dus la rechemarea a 8,5 milioane de vehicule diesel în UE, a provocat o criză a producătorului auto german şi a determinat Europa să acopere lacunele legislative.
Subiectul este sensibil în Europa din punct de vedere politic, în condiţiile în care aproximativ jumătate din automobilele din regiune sunt diesel, pentru că provoacă o poluare mai mare decât cele pe benzină, în timp ce au un impact mai mic asupra încălzirii globale. Un alt motiv este că multe state membre au avut probleme să respecte obiectivele referitoare la reducerea poluării, stabilite pentru scăderea numărului de îmbolnăviri şi decese premature.
Guvernele UE au semnalat deja sprijinul pentru noua lege, în urma unui acord convenit în decembrie cu Parlamentul UE, aprobarea oficială urmând să aibă loc pe 22 mai.
1. Lege lângă lege
(mesaj trimis de anonim în data de 21.04.2018, 07:50)
Tratament preferențial.