Compania chineză care va realiza, alături de o firmă din România, tronsonul II al variantei de ocolire a municipiului Zalău va asigura din China doar partea de management şi utilajele specializate, forţa de muncă necesară lucrărilor urmând să fie angajată de pe plan local, de unde vor fi închiriate şi o parte din utilaje, transmite Agerpres.
Contractul vizând proiectarea şi execuţia celor 5,5 kilometri necesari finalizării centurii Zalăului a fost semnat vineri, la Zalău, de către reprezentanţii câştigătoarei licitaţiei, respectiv asocierea Synohidro Corporation Limited din China şi Good Prod SRL, din România, pe de o parte, şi directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniţă, de cealaltă parte, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Bode.
"Cu o lună în urmă, vă spuneam, aici, că data viitoare când vin acasă semnăm contractul pentru varianta ocolitoare a Zalăului. (...) Eu m-am ţinut de cuvânt. Am venit aici să asist la semnarea acestui contract şi cred eu că prin acest demers noi am arătat încă o dată că se poate. Se poate să te ţii de cuvânt", a precizat, înainte de semnarea contractului, Lucian Bode.
Potrivit prezentării făcute de Cătălin Gruianu, din partea CNAIR, traseul centurii Zalăului are o lungime de 5,535 kilometri şi este unui sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.
Valoare contractului de proiectare şi execuţie este de 185.538.106,56 de lei fără TVA, durata fiind de 114 de luni, din care şase luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 84 de luni.
Ministrul Transporturilor a anunţat, în acest context, că a semnat recent hotărârea de guvern pentru exproprierea terenurilor în vederea realizării variantei de ocolire a Zalăului, fiind vorba de 272.324 metri pătraţi de teren, cu o valoare totală de 860.000 lei.
Hotărârea urmează să fie aprobată de către Guvern în perioada imediat următoare.
Reprezentaţii companiei chineze au ţinut că combată informaţiile apărute în mass media privind capacitatea firmei de realiza lucrările prevăzute în contract, precizând că, în acest moment, au în România cinci angajaţi, ingineri, dar că la nivel mondial au 200.000 de angajaţi.
"Ţinând cont de faptul că firma noastră este o firmă cu experienţă în toată lumea, noi vom aduce doar personalul de management chinez, cei ce vor coordona cu experienţa lor. Restul, toţi inginerii de şantier, toţi muncitorii vor fi locali şi vom avea resurse locale deoarece angajaţii muncitori chinezi pentru noi ar fi un cost foarte mare. Noi avem utilaje în Serbia, Polonia, Macedonia. Vom avea în România tot ce este utilaj special. Camioane şi alte utilaje le vom subcontracta. (...) Pentru partea de lucrări de artă vom aduce echipamentele noastre, pentru că sunt echipamente speciale care nu pot fi închiriate", a subliniat unul din inginerii români angajaţi de compania Synohidro.
În acelaşi context, Lucian Bode a declarat că dacă vor exista întârzieri în derularea contractului se vor aplica penalităţi, iar dacă se ajunge la rezilierea contractului, cele două firme din asociere nu vor mai putea lucra în România.