Volumul de informaţii din mediul online, atât cele personale cât şi cele care sunt legate de companiile în care lucrăm, este imens, astfel încât trebuie să ştim cum să ne protejăm de atacurile cibernetice, a spus Bogdan Albu, Territory Channel Manager for Romania, Bulgaria and Moldova, în cadrul Kaspersky.
Reprezentantul companiei de securitate cibernetică a afirmat: "Digitalizarea este pe un trend ascendent şi este important să fim la zi cu echipamentele de ultimă generaţie, cu soluţiile de securitate, dar ce facem cu factorul uman care, în clipa de faţă, este veriga cea mai slabă. Este foarte important să încercăm, împreună cu asociaţiile din sectorul tehnologic şi cu entităţile publice să creăm o cultură educaţională prin care să reducem numărul incidentelor survenite din cauza factorului uman. Din punctul meu de vedere, un procent foarte mare al incidentelor (n.r. cibernetice) este cauzat de către factorul uman, din diverse motive".
Bogdan Albu a adăugat: "În primul rând, atât în mediul de business, cât şi la nivel personal, există un nivel de educaţie foarte scăzut. Nu ştim cum să ne alegem o parolă, nu ştim care sunt politicile de securitate de care ar trebui să ţinem cont. Nu ştim cum ar trebui să lucrăm cu datele confidenţiale în cadrul companiilor, fie că vorbim de mediul privat sau de sectorul public. Avem foarte multe instrumente şi ne este foarte greu să reţinem parolele. Vorbim de complexitate, utilizatorul este asaltat din toate direcţiile de informaţii, de foarte multe tehnologii, iar asimilarea este foarte grea. Din aceste motive, pot apărea pierderi foarte mari pentru companii dar şi pentru sectorul public. Mai departe, acestea se pot traduce inclusiv prin afectarea imaginii companiei respective sau a clientului. Este important să facem front comun privind educarea continuă".
Conform reprezentantului companiei de securitate cibernetică, Kaspersky oferă cursuri şi programe de training atât pentru persoanele fără cunoştinţe în domeniu cât şi celor responsabile de partea de IT din diferite organizaţii.
"Odată ce am deschis calculatorul şi avem o conexiune la internet, devenim, practic, o ţintă. Or, trebuie să fim proactivi. Dacă nu avem un background foarte solid, putem începe printr-o serie de cursuri, gândite pe diverse metodologii, fie că vorbim de e-mailul de phishing, fie că vorbim de securitate la nivel de PC sau securitate la nivelul dispozitivelor mobile. Printr-o serie de training-uri putem face ca utilizatorii să fie mai conştienţi. Mediul digital este o platformă imensă de informaţii şi, tocmai din acest motiv, trebuie să încercăm constant să ne pregătim. Fie că vorbim de utilizatorii «non-IT», care poate nu au neapărat legătură cu Internet-ul, cu tehnologia, fie că vorbim de utilizatori care au totuşi un background în spate. Există programe de training pe care ar trebui să le parcurgem, iar la final utilizatorii îşi pot testa competenţele, pot să obţină o diplomă, prin care le sunt recunoscute cunoştinţele. Iar după câteva luni, pot să repete acest ciclu, tocmai pentru a fi la zi cu ultimele ameninţări din domeniu", a spus reprezentantul Kaspersky.
Bogdan Albu a continuat: "Avem programe de training şi pentru un nivel mai avansat, dedicate oamenilor din zona de IT sau administratorilor care sunt principalul pilon în ceea ce priveşte interfaţa unei companii cu informaţiile care intră în interior. Or, aceştia au nevoie de un nivel ridicat de cunoştinţe, tocmai pentru a şti cum să impună anumite politici de securitate în companie, la zi cu tendinţele din domeniu".
În final, reprezentantul Kaspersky a transmis un mesaj către companiile şi instituţiile din domeniul securităţii cibernetice: "Cred că ar trebui să colaborăm mai mult între noi, să ne unim forţele şi să transmitem mesajul că trebuie să fim proactivi, să fim la curent cu tot ce se întâmplă în mediul cibernetic. Volumul de informaţii, cele personale, cât şi cele ale companiilor, este imens; haideţi să aflăm cum putem să ne protejăm".