Pe 24 octombrie 2023, a avut loc cea de-a treia ediţie a "Noerr's Annual Tax & Finance Conference", în cadrul căreia profesionişti cu experienţă în domeniul financiar au vorbit despre lecţiile învăţate în anul 2023, marcat de economia inflaţionistă, deficitul bugetar şi creşterea poverii fiscale, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, în cadrul evenimentului, ce a fost transmis live din sediul Noerr din Calea Victoriei 174, cei şapte vorbitori au abordat teme precum: oportunitatea distribuirii de dividende interimare, modalităţile de eficientizare a capitalurilor proprii, facilitatea privind profitul reinvestit, fondurile nerambursabile, strategia potrivită pentru gestiunea riscului fiscal şi pentru asigurarea continuităţii afacerii în cazul unor decizii de impunere cu sume semnificative. Totodată, echipa multi-jurisdicţională de Preţuri de Transfer din cadrul Noerr a analizat tendinţele în materie de preţuri de transfer şi a trecut în revistă modificările fiscale anunţate şi aşteptate pentru anul 2024.
Conferinţa a fost deschisă de Theodor Artenie, Counsel, Head of Tax Romania, Noerr, care a vorbit despre mai multe dintre subiectele din agendă: dividendele interimare, profitul reinvestit sau modificările fiscale asumate de Guvern şi aşteptate de mediul de afaceri. În acest context, el a precizat că: "Aşteptăm încă de pe data de 26 septembrie publicarea pachetului de măsuri fiscale care se tot discută şi se negociază. Dacă e să ne luăm după estimările specialiştilor şi după ce se anunţă în piaţă, acesta pare să fie doar începutul. Ne aşteptăm şi la alte măsuri, poate chiar mai dure decât cele de acum."
A urmat Nicoleta Florea, Accountant & Financial Advisor, Head of Accounting & Payroll România, Noerr, care a prezentat câteva din neconcordanţele cu privire la perioada de arhivare a documentelor, inclusiv a ştatelor de salarii constatate în actele legislative. În plus, a expus şi schemele pe care societăţile le au la îndemână pentru a reuşi restaurarea conformării legale, din perspectiva activului net, cât şi posibilitatea asocierii acestora în vederea optimizării capitalurilor proprii, pentru a beneficia de facilităţile fiscale.
La rândul său, Carmen Mazilu, Tax Advisor, Noerr, a abordat tendinţele la nivel european şi naţional în materie de preţuri de tranfer şi impozitare minimă globală.
În continuare, Iulian Sorescu, Partner, Head of Noerr Finance & Tax, România, a transmis: "Încurajez companiile să aplice pentru ajutoare de stat, ca fonduri nerambursabile ce ajută companiile să se dezvolte. Se pregătesc două scheme de ajutor de stat, una pentru industria alimentară şi cealaltă pentru industria materialelor de construcţii. Suplimentar, se aşteaptă deschiderea, din primăvară, a schemelor tradiţionale de ajutor de stat, pentru producţie şi creare de locuri de muncă. Sub umbrela StateAidAcademy îmi asum un rol de educare a mediului de business cu privire la tot ce ţine de ajutoare de stat."
Anja Böhme, Tax Advisor, Counsel, Noerr, Dresden Office, a vorbit despre tendinţele europene din preţurile de transfer. "Îmi propun să vă ofer câteva detalii despre propunerea pentru Directiva privind Preţurile de transfer, ce a fost publicată pe 12 septembrie 2023. Aceasta are ca scop simplificarea normelor fiscale, prin stabilirea unor abordări comune în ceea ce priveşte tranzacţiile intra-grup, prevenirea evaziunii fiscale şi transferul preţurilor, reducerea incertitudinii fiscale, a litigiilor, dublei impuneri şi a costurilor ridicate de conformitate şi îmbunătăţirea competitivităţii şi eficienţei pieţii unice."
Un alt subiect abordat în cadrul conferinţei online a vizat inteligenţa artificială şi reglementarea acesteia. Astfel, Alexandru Dan, Senior Associate, Digital Business Practice Coordinator Romania, Noerr, a precizat: "Inteligenţa Artificială (AI) are potenţialul să reformeze întregi industrii şi pieţe. Business-urile pot profita de pe urma abordării AI cu interes şi curiozitate, explorând posibile utilizări în propria activitate. Utilizarea AI va trebui, însă, abordată cu prudenţă din punct de vedere legal, deoarece legiuitorul lucrează să reglementeze această tehnologie emergentă şi cu potenţial disruptiv."
Conferinţa a fost încheiată de Ionuţ Georgescu, Fondator & CEO, Fepra: "Trebuie să fii pregătit, iar pregătirea cea mai mare constă în a şti ce să facem în timpul controalelor. Conform legislaţiei, orice companie care are calitatea de producător sau de importator de produse ambalate trebuie să se asigure că un minim de 60-65% din ambalajele pe care le pune pe piaţă, împreună cu produsele sale, ajung să fie reciclate. Noi preluăm această responsabilitate de a face în aşa fel încât acele tipuri de ambalaje pe diverse materiale - sticlă, hârtie, metal, lemn - ajung, într-adevăr, să fie colectate şi reciclate în mod real. Această responsabilitate a fost implementată în România, prin legislaţie, ca obligaţie financiară a producătorilor produselor ambalate, iar pentru această obligaţie, producătorii plătesc o anumită sumă de bani către aceste organisme care, după aceea, se duc în piaţă şi se asigură că acele cantităţi necesare din zona de ambalaje sunt, într-adevăr, colectate şi reciclate."
Evenimentul a fost organizat de Noerr cu susţinerea BusinessMark.
Partenerii media ai evenimentului au fost: Spotmedia.ro, Revista Cariere, Financial Market, Ziarul Bursa, Contzilla, Juridice.ro, 1asig.ro, Debizz, MATEK, Jurnalul de Afaceri, administratie.ro, Global Manager, Revista Piaţa, Transilvania Business, Top Business News, Business Voice, Spatiulconstruit.ro, Digital Business, Ziarul 21, PRwave, AntreprenorinRomania, Club Economic, România Durabilă, Economistul, Curierul Fiscal, AngajatorulMeu.ro
Din 2013 organizăm evenimente business, în principal "concept propriu", gândite şi planificate de noi, de la idee şi concept, până la implementare. Avem o abordare "all-industries" şi dedicăm proiecte unei arii largi de industrii şi domenii profesionale. Ne dorim să ne punem "amprenta" în vieţile profesionale ale participanţilor, să producem un impact concret. Ne propunem să creăm contexte pentru schimb de experienţă şi creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat şi a găsi partenerii potriviţi.
Dincolo de evenimentele "concept propriu", organizăm evenimente construite pentru partenerii noştri, evenimente gândite împreună cu aceştia şi adaptate obiectivelor lor. Dacă eşti în căutarea unei echipe profesioniste care să organizeze evenimente B2B, suntem alături de tine, pas cu pas. Poţi conta pe experienţa noastră în consultanţă, suport în crearea şi implementarea conceptului de eveniment, în managementul evenimentului de la creaţie, logistică, producţie şi până la optimizarea eficientă a bugetului.