Transportatorul de produse petroliere Conpet Ploieşti (COTE) a raportat, pentru primele nouă luni ale anului, venituri din exploatare de 457,1 milioane lei, cu 13% peste cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, în vreme ce profitul net a coborât cu 19,4%, la 40,1 milioane lei, conform raportului companiei publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cantităţile de ţiţei şi derivate transportate s-au ridicat la 5.353 mii tone, cu 12,5% peste cele din primele nouă luni ale anului trecut, în condiţiile creşterii cantităţilor transportate pe subsistemul import cu 31,5% şi scăderii cantităţilor transportate pe subsistemul de transport ţară cu 2,8% şi a celor aferente altor operaţiuni de transport cu 50,6%. De asemenea, tarifele s-au majorat cu 8,5%, până la 128 lei pe tonă pentru tranporturile interne, majorări fiind înregistrate şi pentru tarifele serviciilor de transport aferente subsistemului import.
Pe de altă parte, Conpet a avut cheltuieli din exploatare de 413,8 milioane lei, cu 17,9% peste cele din primele nouă luni ale anului. "Creşterea cheltuielilor de exploatare a fost determinată, în principal, de creşterea unor cheltuieli operaţionale, dintre care exemplificăm: cheltuielile cu personalul, serviciile de transport pe calea ferată, cheltuielile calculate pe baza veniturilor (redevenţa petrolieră şi cota de modernizare), amortizarea imobilizărilor şi ajustările de valoare pentru active circulante şi pentru imobilizări (amortizarea)", explică compania în raport.
În aceste condiţii, în primele nouă luni ale anului, Conpet a înregistrat un profit din exploatare de 43,3 milioane lei, cu 19,1% sub cel din acelaşi interval al anului 2023, la care s-a adăugat un rezultat pozitiv financiar de 4,58 milioane lei.
Conpet deţine o poziţie de monopol în piaţa transporturilor de ţiţei prin conducte, OMV Petrom fiind cel mai important client al său. Statul Român, prin Ministerul Energiei, are 58,72% din acţiunile transportatorului de produse petroliere, a cărui valoarea de piaţă se ridică la 670 milioane lei.