Consiliul Local Sector 5 va discuta azi un proiect de hotărâre pentru majorarea salariilor angajaţilor.
Anunţul a fost făcut pe pagina de Facebook a instituţiei. Oficialii precizează că majorările vor fi între 10% şi 11%, nu 36%, cum s-a afirmat în spaţiul public, şi au oferit explicaţii privind salariul administratorului public.
Consiliul Local Sector 5 justifică decizia de majorare a salariilor prin creşterea inflaţiei, migrarea personalului către sectoare cu salarii mai atractive şi multiplicarea coeficienţilor cu salariul minim pe economie. Aceasta explică interpretările eronate apărute în spaţiul public privind procentul majorărilor.
"Aşa cum se poate observa în cuprinsul anterioarei hotărâri a Consiliului Local Sector 5 privind salarizarea, angajaţii beneficiau de un spor pentru condiţii de muncă, respectiv cel menţionat atât în tabel cât şi la punctul 6 din nota la tabel. De reţinut faptul că în actualul proiect de HCL, acest spor nu se mai regăseşte, sumele aferente acestuia fiind conservate în salariul de bază al fiecărei funcţii, prin urmare comparaţia salarială trebuie făcută în mod corect, prin raportare la drepturile salariale care includeau şi acest spor şi cele propuse care nu îl mai prevăd a fi acordat distinct." - precizează sursa citată.
Sursa citată subliniază că salariile actuale ale angajaţilor Primăriei Sectorului 5 sunt printre cele mai mici din unităţile administrativ-teritoriale ale Bucureştiului. Chiar şi după majorările salariale propuse, salariile vor rămâne sub nivelul celor din sectoarele 1, 2 şi 6. De asemenea, funcţia de administrator public va menţine coeficientul de 8, dar nu va beneficia de salariul corespunzător acestui coeficient din cauza plafonării salariale impuse de legislaţie, conform O.U.G. nr. 130/2021.
Consiliul Local Sector 5 precizează că directorii nu beneficiază de nicio creştere salarială, întrucât veniturile lor sunt plafonate la suma de 19.320 lei brut. În plus, pentru a asigura transparenţa şi a oferi cetăţenilor informaţii corecte şi complete, vor fi publicate fluturaşii de salariu pentru funcţiile de administrator public, director general şi şef serviciu.
Consiliul Local Sector 5 face publice salariile din cadrul instituţiei şi compară veniturile cu cele din alte primării de sector din Capitală. Astfel, salariile pentru funcţiile de administrator public şi director FP din sectoarele Bucureştiului sunt următoarele:
SECTOR 1
Administrator (coef. 6) - salariu: 22.200 lei
Director FP (coef. 5.9) - salariu: 21.830 lei
SECTOR 2
Administrator - lipsă informaţie
Director FP - salariu: 22.439 lei
SECTOR 3
Administrator - salariu: 19.320 lei
Director FP - salariu: 19.215 lei
SECTOR 4
Administrator (coef. 7.31) - salariu: 27.047 lei
Director FP (coef. 7.31) - salariu: 27.047 lei
SECTOR 6
Administrator (coef. 8) - salariu: 29.600 lei
Director FP (coef. 6.63) - salariu: 24.531 lei
Aceste informaţii sunt publicate pentru transparenţă şi pentru a oferi cetăţenilor o imagine clară asupra veniturilor salariale din administraţia publică locală.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 12:19)
Să aibă și ei săracii bani de metrou…
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 16:01)
Clanurile politice din Romania!
Pentru ele sunt bani!
2. Prea mulți bugetari
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 13:00)
Și prea bine plătiți, la ce treabă proastă fac.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 14:09)
Parca suntem intr-un film cu prosti. Unde prostii sunt cetatenii care platesc taxe si impozite marite, si nataraii sunt cei mai multi bugetari care vor avea venituri mai mici sau pensionarii care vor avea pensii inghetate. Dar interlopii sunt cei de la Sectorul 5. Cine cheama potera sa ii bata oleaca pe interlopi?
4. fără titlu
(mesaj trimis de sabin în data de 30.12.2024, 14:25)
Astea da hiene!
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 14:31)
foarte putin. de ce nu va faceti salarii de 10.000 de euro? doar ridicati mana si vi le votati