Consultantul digital ANA, soluţie implementată în 2019 de compania de asigurări UNIQA, pentru simplificarea proceselor de notificare şi soluţionare a daunelor, a înregistrat până în prezent 174.000 de accesări şi aproximativ 64.000 de dosare de daună avizate şi asfel a scutit echivalentul a peste 2,43 ani din timpul clienţilor,informează un comunicat de presă, remis astăzi.
Numărul de accesări înregistrat de ANA a crescut de la an la an, astfel că, după 18.000 de accesări în jumătate de an din 2019, în anii următori numărul a urcat la peste 40.000. Astfel, în 2020 s-au înregistrat 42.000 de accesări, în 2021, 48.000 de accesări, iar anul trecut consultantul digital ANA a fost accesat de 43.000 de ori. Şi în 2023 cifrele indică o creştere, astfel că, în primele şase luni, activitatea ANA a însumat un număr de 23.000 de accesări.
"Pe măsură ce industria asigurărilor continuă să evolueze, adoptarea digitalului a devenit mai mult decât o simplă opţiune, fiind un element imperativ pentru a le oferi clienţilor o experienţă la cele mai înalte standarde. În cadrul UNIQA, credem cu tărie că este esenţial să integrăm cele mai noi soluţii tehnologice pentru a satisface nevoile în continuă schimbare ale clienţilor noştri şi a crea oportunităţi pentru o viaţă mai bună. Valorificând avantajele digitalizării, le oferim clienţilor UNIQA informaţii în timp real, soluţii personalizate şi rapiditate în rezolvarea provocărilor cu care se confruntă, scutind timp preţios ori de câte ori apelează la ANA, pe care îl pot aloca altor activităţi importante din vieţile lor. Consultantul digital ANA a fost lansat în anul 2019, fiind unul dintre paşii importanţi făcuţi de UNIQA în atingerea obiectivului de creştere a gradului de digitalizare a produselor şi serviciilor pe care le oferim clienţilor noştri, şi suntem bucuroşi să observăm că, patru ani mai târziu, rămâne soluţia preferată de tot mai mulţi clienţi", a declarat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări.
La patru ani de la implementare, majoritatea avizărilor privind daunele sunt efectuate digital, prin ANA. Astfel, dacă în anul 2019 doar 5-10 procente din totalul avizărilor treceau prin canalul digital şi restul prin cel tradiţional (Call Center), situaţia s-a inversat, astfel încât, în prezent, 85% - 90% dintre daune sunt avizate digital.
Clienţii UNIQA au economist peste doi ani utilizând ANA pentru avizarea daunelor:Consultantul digital ANA este disponibil online 24/7, fără instalare de aplicaţii, fiind un sistem integrat, care îi ajută simplu şi rapid pe clienţi în procesul de avizare a daunei şi ofertare a despăgubirii. Doar în procesul de avizare a daunelor, datorită procedurilor simplificate puse la dispoziţie de UNIQA prin ANA, clienţii scutesc aproximativ 20 de minute per dosar, ceea ce se traduce în 1,28 de milioane de minute economisite în patru ani, respectiv 2,43 ani.
Mai mult, pentru asigurarea CASCO, procesul clasic poate dura mult mai mult, conform procedurilor standard care se regăsesc în piaţa de asigurări. Însă, prin intermediul ANA, clienţii reduc timpul pentru avizarea şi acceptarea ofertei de despăgubire de la câteva săptămâni la doar 1-2 zile.
Consultantului digital ANA i-au fost adăugate şi alte funcţionalităţi, pe lângă notificarea şi soluţionarea daunelor, pentru a răspunde cât mai multor nevoi ale clienţilor. Astfel, prin ANA, poate fi consultat status-ul dosarului de daună în timp real, pot fi achiziţionate online asigurări de călătorie, iar clienţii au posibilitatea de a oferi feedback despre experienţa lor digitală. Mai mult, consultantul digital a preluat şi activitatea de efectuare a inspecţiei de risc pentru asigurările CASCO. În prezent, inspecţia de risc poate avea loc 100% digital, în doar câteva minute, fără consum de hârtie, fără deplasări suplimentare, evitând astfel riscul producerii unui eveniment rutier şi economisind timp şi carburant.
În acest context, feedback-ul utilizatorilor ANA este pozitiv, astfel că scorul de satisfacţie a clienţilor pe zona de daune prin consultantul digital ANA este de 4.75 din 5.
În viitor, ANA va fi într-un continuu proces de îmbunătăţire, ca urmare a feedback-ului clienţilor, şi de dezvoltare, în funcţie de cerinţele pieţei şi de dinamica produselor de asigurare.
Prin modelul de afaceri, compania UNIQA poziţionează în centrul activităţii nevoile clienţilor, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance şi Corporate & Affinity, oferind produse şi servicii relevante, accesibile şi inovatoare, la standarde înalte, cu scopul de a contribui la o viaţă mai bună pentru clienţi, parteneri şi comunitate.