Divizia de securitate a datelor din cadrul companiei "Softwin", "BitDefender", şi-a încheiat bilanţul pe primul semestru al acestui an, raportînd o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de peste 2,5 ori şi o depăşire a previziunilor de vînzări pentru primul semestru cu 33%. Acest fapt a condus la ajustarea obiectivului de absorbţie de piaţă a BitDefender, în 2005, la 30 de milioane de dolari. BitDefender are, în momentul de faţă, o distribuţie directă în 42 de ţări, produsele fiind disponibile acum în 18 limbi, 5 adăugîndu-se doar în ultimele şase luni.
Pe pieţele europene, aprecierea BitDefender este în creştere: în Franţa, BitDefender a atins o cotă de 30% din piaţa de retail antivirus, conform unui studiu GfK, realizat pentru primele cinci luni ale anului. Mai mult, în mai (ultima lună analizată de GfK), produsul românesc BitDefender 8 Professional Plus s-a plasat pe primul loc în ceea ce priveşte numărul de cutii vîndute (exclusiv categoria jocurilor), depăşind liderul de pînă acum al pieţei. În Germania, BitDefender ocupă locul 3 pe piaţa de retail, vînzările totale depăşind 3,2 milioane de dolari. Recent, în această ţară, "Softwin" a deschis a doua filială, la Dortmund.
Strategia pe termen mediu a românilor vizează şi întărirea poziţiei pe continentul asiatic, un semnal pozitiv venind din Thailanda, unde BitDefender deţine deja o treime din piaţa antivirus.
În România, creşterea totală este cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2004, ducînd la consolidarea poziţiei de leader. Spre deosebire de pieţele externe, segmentul retail reprezintă doar 10% din volumul total intern de vînzări "BitDefender".
Bogdan Irina, BitDefender International Sales and Marketing Manager, a declarat: "În România, încă ne confruntăm cu o rată a pirateriei foarte ridicată, de aceea o mare parte a vînzărilor se concentrează pe soluţii complexe, integrate, dedicate segmentului business". În portofoliul românesc al BitDefender s-au adăugat noi clienţi importanţi precum Altex, Cris-Tim, Carpatcement, ANOFM, Finansbank şi s-au încheiat parteneriate cu Flamingo, Microsoft, Orange.
Bogdan Irina a mai spus: "În ultimii cinci ani, am avut o rată medie anuală de creştere de 2,57 ori, acest rezultat bazîndu-se pe îmbunătăţirea şi dezvoltarea continuă, atît intensivă, prin dezvoltarea soluţiilor oferite, cît şi extensivă, prin deschiderea de noi pieţe. Pe termen mediu vizăm o creştere accentuată a cifrei de afaceri şi a cotei de piaţă pe fondul satisfacerii nevoilor pieţei neacoperite de furnizorii tradiţionali. Pînă în 2007, ne aşteptăm ca soluţiile BitDefender să fie cumpărate de către clienţii finali la o valoare ce va depăşi 100.000.000 de dolari. Pentru viitorul apropiat, pregătim lansarea unui nou produs, BitDefender Internet Security, care va umple cîteva goluri din piaţa de securitate a datelor".
BitDefender este o suită de peste 54 de soluţii pentru satisfacerea nevoilor de securitate ale mediului IT actual, oferind administrarea eficientă a ameninţărilor informatice pentru peste 41 de milioane de utilizatori individuali şi din corporaţii, în mai mult de 100 de ţări.
Realizată pentru a oferi protecţie completă reţelelor şi sistemelor companiilor, gama de soluţii BitDefender cuprinde, pe lîngă produse pentru protecţia antivirus, antispam, personal firewall şi soluţii de administrare a securităţii. De asemenea, echipa BitDefender oferă consultanţă organizaţiilor în realizarea şi stabilirea politicilor de securitate a datelor pentru reţelele de calculatoare. BitDefender este o divizie a "Softwin", al cărei sediu central se află în România, la Bucureşti. "Softwin" are reprezentanţe externe în Germania, Marea Britanie, Spania şi SUA.