Controlul traficului aerian (ATC), grevele şi reducerile de personal au costat economia UE 17,6 miliarde de euro (20,88 miliarde de dolari) în 2018, anul cu cel mai mare număr de întârzieri ale pasagerilor aerieni în aproape un deceniu, a afirmat miercuri asociaţia aeriană Airlines for Europe (A4E), conform Reuters.
Operaţiunile industriale ale ATC, lipsa controlorilor sau alte aspecte structurale au fost responsabile pentru peste 75% din întârzieri, numărul pasagerilor din cadrul companiilor aeriene din UE a crescut cu 26% în anul precedent la 334 de milioane, conform datelor Eurocontrol.
"Progresele în domeniul aviaţiei s-au blocat, regresăm ", a declarat Michael O'Leary, CEO al companiei Ryanair şi preşedinte al companiei A4E, într-o declaraţie în care a expus paşii pentru a depăşi această problemă.
"UE trebuie să abordeze monopolurile ATC ineficiente prin internaţionalizarea spaţiului aerian, încurajarea concurenţei între furnizorii ATC şi angajarea mai multor controlori de trafic aerian într-un program flexibil".
Directorii executivi ai echipei A4E, inclusiv proprietarul British Airways, IAG, easyJet, Lufthansa, precum şi Ryanair, s-au întâlnit azi, pentru reuniunea anuală de la Bruxelles, unde au cerut şi revizuirea reglementărilor privind drepturile pasagerilor şi taxele de aeroport.
Grupul din industrie a promis, de asemenea, să reînnoiască eforturile în domeniul durabilităţii. A4E a declarat că problemele operaţionale, cum ar fi grevele ATC, au determinat 1 milion de tone de emisii de CO2 care puteau fi evitate.
Summitul a avut loc la o zi după ce un studiu finanţat de investitori a arătat că a lupta împotriva încălzirii globale nu este o prioritate pentru companiile aeriene. Acestea ar putea să adauge avioane mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi s-ar putea asigura că zborurile sunt la capacitate maximă, iar astfel ar limita emisiile.