CORESPONDENŢĂ DIN LONDRA / NOUL STIL AL CONSUMATORILOR DE ŢIGARETE Piaţa produselor cu potenţial redus de risc, în creştere cu 46%

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 15 noiembrie 2019

Piaţa produselor cu potenţial redus de risc, în creştere cu 46%

Cifrele reflectă extinderea sectorului în 2018 faţă de 2017

Piaţa produselor cu potenţial redus de risc (ţigările electronice pe bază de lichid sau E-cigarette şi stickurile care încălzesc tutunul) a crescut, anul trecut faţă de 2017, cu 46%, conform cifrelor prezentate de reprezentanţii Japan Tobacco International (JTI) în cadrul unei întâlniri cu jurnalişti din mai multe ţări care a avut loc, zilele trecute, la Londra.

Reuniunea dintre JTI şi mass-media s-a derulat în ocazia summitului E-Cigarette, ajuns la cea de-a şaptea ediţie.

Specialiştii estimau, încă de la Forumul Global de Nicotină din 2014 des­făşurat în Polonia, că, în circa zece ani, consumul de ţigări electronice l-ar putea depăşi pe cel al produselor tradiţionale, din tutun.

Zilele trecute, experţii de la JTI au arătat că, anul trecut, 46 de milioane de consumatori utilizau astfel de produse cu potenţial redus de risc (RRP). Valoa­rea globală a vânzărilor pe acest segment se ridica la 14 miliarde dolari, după plata taxelor. O proporţie de 64% (9 miliarde dolari) din piaţa de RRP este reprezentată de ţigările electronice, ceea ce înseamnă 29 de milioane de consumatori. Restul de 17 milioane utilizează produsele care se bazează pe încălzirea tutunului.

Astfel, dacă în 2016 valoarea netă a vânzărilor de RRP ajungea la 7 miliarde dolari, în 2017 cifra a crescut până la 10 miliarde, urcând la 14 miliarde dolari anul trecut şi fiind estimată să crească la 55 miliarde, în 2025.

Peste 85% din piaţa globală de produse cu potenţial redus de risc este acoperită de produsele JTI.

Primul astfel de produs introdus pe piaţă de JTI a fost în 2010, fiind lansat în Japonia. A urmat, în 2012, încheierea unui parteneriat cu Ploom, din San Francisco, Ploom Model 2 fiind lansat în şase pieţe, în 2013. JTI a achiziţionat, în 2014, E-lites, apoi, un an mai târziu a cumpărat brandul Logic. În 2016, a lansat tehnologia Ploom TECH în Japonia şi a lansat ţigările electronice Logic PRO şi Logic LQD. De atunci, în fiecare an, inclusiv în 2019, s-a extins pe noi pieţe cu Ploom şi Logic, astăzi fiind prezentă cu cele două branduri în 27 de state.

Reprezentanţii JTI subliniază: "Credem că Logic PRO şi Logic COMPACT au un potenţial mare de reducere a riscului. Nu putem spune dacă acestea sunt mai sigure decât ţigaretele tradiţionale, dar testele făcute până acum arată că Logic PRO şi Logic COMPACT au înregistrat o reducere cu 95% a substanţelor recomandate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii pentru a fi diminuate din fumul de ţigară".

În ţara noastră, JTI România a lansat Logic Compact în luna ianuarie a acestui an.

Logic Compact este un dispozitiv de tip "închis", cu capsule care se înlocuiesc. Produsul este disponibil în trei culori metalizate (gri, albastru, roz auriu). Lichidul cu nicotină din capsulele Logic Compact, produs în Uniunea Europeană, va avea patru arome: tutun, mentol, fructe de pădure şi cireşe (tobacco, menthol, berry mint, cherry), a anunţat, la vremea respectivă, producătorul de tutun, adăugând: "Creşterea segmentului produselor pentru vapat reflectă o schimbare profundă în stilul de viaţă al oamenilor. Pentru noi, la JTI, viitorul categoriei produselor cu risc redus înseamnă inovaţie, care răspunde cerinţelor consumatorilor adulţi. Întreaga noastră activitate se concentrează pe consumatorul adult, despre care suntem ferm convinşi că trebuie să aibă libertatea de a alege din toată gama de produse convenţionale din tutun sau de nouă generaţie".

În ultimii trei ani, Japan Tobacco Group a investit, la nivel global, circa un miliard de dolari în produsele cu potenţial de risc redus. Până în 2020, pentru dezvoltarea viitoare a acestei categorii, compania va investi încă un miliard. JTI are o prezenţă puternică în pieţe mature pentru produse de vapat, inclusiv Marea Britanie, Franţa, Italia şi SUA.

JTI este membră a Grupului Japan Tobacco (JT), care are operaţiuni în peste 130 de ţări. Cu sediul la Geneva, Elveţia, JTI are aproape 40.000 de angajaţi. În România, compania este prezentă de peste 25 de ani.

Diversitatea legislaţiei - principala problemă a pieţei E-cigarette

Principala problemă a pieţei ţigaretelor electronice este modul diferit de reglementare de la o ţară la alta, existând state în care aceste produse nu sunt reglementate deloc, au subliniat, miercuri, la Londra, sursele citate. În opinia acestora, actualele reglementări din domeniu se vor reflecta în sănătatea potenţialilor vaperi, continuând să creeze confuzie în sector.

În aceste condiţii, JTI propune ca, pentru reglementarea pieţei produselor cu potenţial redus de risc, standardele produselor consacrate să fie baza oricărui cadru de reglementare, legislaţia să fie proporţională şi bazată pe dovezi, pentru a asigura calitatea şi siguranţa produselor, iar alegerea consumatorilor să fie una informată cu privire la ceea ce înseamnă avantajele reducerii riscului.

Reprezentanţii JTI menţionează, printre altele, că reglementările din domeniu trebuie să urmărească păs­trarea produselor departe de minori, să evite ca produsele şi aromele să se adreseze minorilor, să ocolească formarea unei pieţe incerte din punct de vedere legal, să restricţioneze şi să limiteze promovarea neadecvată a produselor, pentru protejarea minorilor de a fi expuşi la astfel de produse, dar şi să implementeze sistemul obligatoriu de verificare a vârstei, atât în mediul online, cât şi la comercianţii cu amănuntul, pentru evitarea accesului minorilor la aceste produse.

"Avem nevoie să ne asigurăm garanţia calităţii, iar cheia este reglementarea, plus educaţia consumatorului", au conchis sursele citate.

Scandalul ţigărilor electronice de peste ocean

Pe lângă modul diversificat în care este reglementată această piaţă, problemele din domeniu au fost agravate, în ultima perioadă, şi de mesajul dat de preşedintele SUA potrivit căruia o aromă utilizată pentru ţigara electronică are legătură cu unele decese ale celor ce utilizau astfel de produse.

Amintim că, în luna septembrie, Statele Unite au anunţat că vor interzice ţigările electronice aromate, pe fondul creşterii numărului de decese provocate de folosirea unor astfel de dispozitive. Donald Trump le-a declarat jurnaliştilor de la Casa Albă că este nevoie de măsuri "foarte, foarte puternice" în privinţa ţigărilor electronice, întrucât acestea reprezintă un pericol pentru "copiii nevinovaţi". Autorităţile au avertizat populaţia să nu mai folosească dispozitivele până când nu este identificată substanţa care ar provoca boala pulmonară ce se soldează cu decesul.

Ulterior, John Newton, Director în cadrul Autorităţii de Sănătate Publică din Anglia, a precizat, în cadrul unei scrisori: "Recent, Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor a fost mai clar în ceea ce priveşte produsele ilicite implicate în acest focar şi se pare că majoritatea, dacă nu toate acestea, ar fi legate de produse vaporoase ilicite, inclusiv derivaţi de canabis vaping. De asemenea, abruptul focarului în multe state din SUA în doar câteva luni sugerează că acesta nu este un efect gradual al utilizării pe termen lung, ci din cauza unui agent specific care intră în uz în populaţia afectată.

Aşadar, este important să facem distincţia între acest focar, care a afectat în principal utilizatorii tineri de sex masculin ai inhalatorilor de canabinoizi şi produsele folosite de aproximativ nouă milioane de americani şi trei milioane de oameni în Marea Britanie, unde încă nu se observă efecte comparabile.

Răspunsul nostru la focarul SUA este în primul rând legat de ameninţarea pentru persoanele care utilizează sau riscă să utilizeze inhalere de canabinoide, mai degrabă decât de cei care utilizează produse inhalatoa­re de nicotină reglementate de Agenţia de reglementare a medicamentelor şi a sănătăţii".

Recent, Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor din SUA a anunţat restricţii pe piaţa producţiei de e-cigarette, ca urmare a percepţiei existenţei unei "epidemii" în rândul tinerilor care vapează.

Profesorul Martin J. Jarvis, din cadrul University College London, a subliniat, în cadrul summitului de ieri, că rezultatul sondajului naţional de tutun pentru tineri întocmit în 2018 arată o creştere dramatică a consumului de ţigări electronice în rândul tinerilor. "Tendinţa utilizării E-cigarette a crescut semnificativ, cu 38,5%, în rândul utilizatorilor de astfel de produse, de la 20% la 27,7%, în perioada 2017-2018", a subliniat specialistul, menţionând: "Copiii care folosesc E-cigarette sunt cei ce resping ţigaretele convenţionale".

Profesorul evidenţiază că percepţia "epidemiei" din SUA a apărut în contextul în care ţigara electronică în rândul copiilor este una dintre cele mai mari provocări de sănătate publică cu care se confruntă, în prezent, FDA (Food and Drug Administration).

Domnia sa a concluzionat: "Identificăm o prăpastie semnificativă între viziunea unei epidemii de consum de E-ţigară care ameninţă să înglobeze o nouă generaţie în dependenţa de nicotină şi realitatea dovezilor conţinute în NYTS (n.r. Studiul naţional privind tutunul în rândul tinerilor" .

În opinia lui Cliff Douglas JD, director în cadrul Centrului Societăţii Americane a Cancerului pentru Controlul Tutunului, soluţia pe termen lung în vederea soluţionării acestei probleme ar fi un sistem public de sănătate şi posibilitatea ca oamenii să poată alege în cunoştinţă de cauză între fumat şi vapat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb