CORPORATE WATCH

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 28 iulie 2010

eMAG: Creştere de 64% în primul semestru

"eMAG", cel mai mare magazin online din România, închide prima jumătate a anului 2010 cu o cifră de afaceri de 41 de milioane de euro, în creştere cu 64% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, anunţă reprezentanţii societăţii. Până la finalul anului, "eMAG" îşi menţine obiectivul de realizare a unei cifre de afaceri de 100 milioane euro.

"Evoluţia foarte bună din prima jumătate a anului 2010, mult peste media pieţei, se înscrie în previziunile noastre iniţiale, fiind impulsionată de lansarea de servicii premium, deschiderea de showroom-uri în principalele oraşe din ţară şi de diversificarea constantă a ofertei de produse. Continuăm să ne întărim poziţia şi pe segmentul corporate, prin oferirea de servicii personalizate pentru companiile medii şi mari: account management, transport gratuit şi preferenţial, posibilitatea de a cumpăra orice produs dintr-un singur loc, acordare de discount-uri la volume importante de achiziţii, precum şi acordare facilă de termene de plată," a declarat Iulian Stanciu, directorul general "eMAG".

Potrivit estimărilor "eMAG", piaţa de retail online a înregistrat o creştere cu aproximativ 30% în prima jumătate a acestui an, în timp ce întreg sectorul de retail IT&C, electronice şi electrocasnice a înregistrat o contracţie de 10%. Ascensiunea mediului online vine pe fondul maturizării jucătorilor din acest domeniu şi a creşterii încrederii consumatorilor în achiziţiile online, este de părere Iulian Stanciu, care declară: "Estimăm o creştere uşoară a pieţei în a doua jumatate a anului, urmată de o evoluţie accelerată în următorii doi ani. Ca şi consum electro-IT suntem extrem de jos chiar şi faţă de ţările din regiune, iar calmarea pieţei bombardate până acum de ştiri < senzaţionale > negative va duce la sporirea încrederii şi creşterea consumului".

În ultimul an, "eMAG" a dezvoltat mai multe parteneriate prin care oferă produse de creditare avantajoase.

Potrivit raportului GFK, segmentul care a înregistrat cele mai mari vânzări este cel al notebook-urilor. Cu o cotă de piaţă de 22%, în creştere faţă de anul trecut, "eMAG" îşi menţine poziţia de lider în vânzările din ţara noastră.

Pe fondul diversificării produselor şi interesului tot mai mare al clienţilor pentru echipamentele foto-video, "eMAG" şi-a dublat cota de piaţă pe acest segment, ajungând la 21%. Un alt segment cu o creştere notabilă este cel al imprimantelor, zonă în care "eMAG" deţine 15% din piaţă.

Tendinţa de creştere s-a manifes­tat şi pe două categorii de produse tot mai căutate de consumatori: smartphone şi televizoare LCD, cu o cotă de piaţă de 10%, respectiv 8%.

Unele dintre cele mai importante creşteri au fost obţinute pe două categorii de produse noi: electrocasnice mici şi îngrijire personală. Până la sfârşitul anului, "eMAG" intenţionează să introducă noi produse în catalog. (E. OLESCU)

KAI GROUP: 6 milioane euro pentru o nouă linie de producţie

Producătorul bulgar de plăci ceramice "KAI Group" a achiziţionat o linie modernă de producţie marca SACMI, lider la nivel mondial în fabricarea de echipamente automatizate pentru industria de profil. Achiziţia utilajelor se ridică la valoarea de 5 milioane de euro. Clădirile în care va fi montată linia de producţie, procesul de instalare al acesteia, racordarea la reţeaua de utilităţi, precum şi instruirea personalului vor costa încă un milion de euro, se precizează într-un comunicat al companiei.

Astfel, "KAI Group", cel mai mare producător de plăci ceramice din Europa de Est, deţinut de fondul de investiţii "Advent International", îşi consolidează poziţia pe segmentul producţiei de plăci ceramice, în urma unei investiţii care depăşeşte jumătate din totalul vânzărilor companiei din 2009 pe piaţa din România.

În cazul unei investiţii green-field, suma necesară pentru un start-up în domeniul plăcilor ceramice este de aproximativ 15-20 de milioane euro. Fondurile alocate pentru achiziţionarea noii linii de producţie reprezintă o treime din totalul valorii necesare pentru construcţia unei fabrici noi.

"Această investiţie se adaugă unui total 40 de milioane de euro, sumă alocată în ultimii 10 ani de < KAI Grup > în vederea rentabilizării producţiei. Acest efort investiţional a avut ca rezultat atingerea unei capacităţi de producţie de 18 milioane de metri pătraţi" a declarat Cătălin Rotaru, Country Managerul KAI România. Domnia sa a adăugat: "Această investiţie ne va permite să devoltăm un portofoliu mai complex de produse, oferind o alternativă competitivă la produsele de tip mediu-lux relizate în Spania şi Italia".

Capacitatea totală de producţie a fabricii va fi majorată cu peste 2 milioane de metri pătraţi, ca urmare a instalării noii linii.

Linia de producţie "Sacmi" va funcţiona la capacitate maximă în primăvara anului 2011.

În ultimul an, compania a mai investit un milion de euro în lansarea unei mărci de produse proprii de nivel mediu şi lux, denumită "Progres Ceramica". În mixul de business al companiei KAI România, vânzările de produse de nivel mediu-lux au o pondere de peste 20%. La nivelul pieţei locale, plăcile de lux au o pondere cuprinsă între 10 şi 15% din totalul pieţei. (E. OLESCU)

NEW KOPEL - IPSO: Undă verde pentru concentrare economică

Consiliul Concurenţei (CC) a autorizat operaţiunea de concentrare economică realizată prin dobândirea controlului unic indirect asupra unei părţi din activele societăţii IPSO, de către "New Kopel" România, prin intermediul filialei sale "Union Motors Car Sales".

Activele achiziţionate sunt cele prin intermediul cărora IPSO des­făşoară activitatea auto în Bucureşti, adică, în principal, comerţ cu autoturisme şi autovehicule uşoare, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule, potrivit unui comunicat al CC.

"New Kopel" România are ca obiect principal de activitate închirierea şi leasingul de autoturisme şi autovehicule rutiere uşoare şi este prezentă pe piaţa noastră din anul 2005, oferind concomitent servicii de leasing operaţional şi de închiriere de autovehicule (rent-a-car), iar din anul 2007 oferă şi servicii de vânzări de autovehicule second-hand. (E. OLESCU)

MERCEDES-BENZ - EDY SPEDITION: Tranzacţie cu 65 de camioane

"Mercedes-Benz" a vândut companiei de transport "Edy Spedition", prin divizia Trucks, 65 de camioane, în urma unei licitaţii la care au participat mai mulţi dealeri de profil, a anunţat marţi reprezentantul mărcii auto în România, citat de Mediafax.

Flota achiziţionată este compusă din 18 camioane "Mercedes-Benz Atego", 17 camioane "Mitsubishi Fuso Canter", folosite în activitatea de distribuţie şi 30 de modele "Actros 1841LSNRL".

Achiziţia vehiculelor se va face în baza unui contract de leasing operaţional realizat de către divizia "Mercedes-Benz Financial Services".

De asemenea, compania de trans­porturi a cumpărat, în luna mai, prin intermediul dealerului "Cefin", 70 de camioane "Iveco".

Grupul "Edy", care deţine o flotă de aproximativ 1.000 de camioane, activează în domeniile transporturilor, logisticii, service şi distribuţiei de combustibili, prin firmele "Edy Spedition", "Edy Logistics", "Autocamion Service" şi "Diesel One".

Anul trecut, grupul deţinut de omul de afaceri Alin Popa a realizat afaceri de circa 500 milioane de lei, iar pentru 2010 reprezentanţii companiei se aşteaptă la un nivel cu 20% mai mare. "Edy" a fost înfiinţată în anul 1991 şi are 1.500 de angajaţi. (F.A.)

BOSCH: Divizia de comunicare împlineşte 25 de ani

"Bosch Communication Center", divizie a "Bosch Security Systems", sărbătoreşte în acest an 25 de ani de la înfiinţare. Peste 4.000 de angajaţi sunt organizaţi într-o reţea internaţională răspândită în 16 locaţii din Europa, Asia şi America de Sud. "Bosch Communication Center" asigură asistenţă non-stop în peste 25 de limbi pentru clienţi care operează în diverse sectoare de activitate.

"Bosch Communication Center" a fost înfiinţat ca centru de monitorizare menit să supravegheze siguranţa persoanelor, a clădirilor şi a instalaţiilor tehnice. În prezent, această divizie monitorizează peste 90.000 de obiective, cifră care îl plasează printre cele mai mari centre de acest fel din domeniul de securitate şi siguranţă din Germania.

În ultimii ani, tot mai multe companii din diverse sectoare de activitate şi-au externalizat procesele către furnizori internaţionali de servicii de BPO.

"În anii următori, intenţionăm să menţinem trendul ascendent şi să ne dezvoltăm şi mai mult reţeaua internaţională", a subliniat Bernd-Otto Schirrmann, preşedinte al "Bosch Communication Center".

Din noiembrie 2007, divizia de comunicare este prezentă şi pe piaţa din România, prin sediul său de la Timişoara. Datorită noilor proiecte câştigate pe parcursul anului 2009, numărul angajaţilor "Bosch Communication Center" din România s-a dublat, astfel încât, la începutul lui 2010, activau aproximativ 430 de persoane în cadrul acestui birou. (E. OLESCU)

CAROLI - CAMPOFRIO: Joint Venture finalizat

Acţionarii "Caroli Foods Group" şi "Campofrio Food Group" au semnat acordurile finale pentru crearea unui nou grup, unificând operaţiunile existente din România sub forma unui joint venture. Anterior semnării acordului, tranzacţia a fost aprobată de Consiliul Concurenţei la sfârşitul lunii iunie, în acest moment toate formalităţile legale fiind finalizate.

Noul grup, care va opera sub numele "Caroli Foods Group", va fi lider pe piaţa de produse din carne procesată din România, din punct de vedere al vânzărilor şi cotei de piaţă, potrivit unui comunicat primit la redacţie. Produsele vor fi comercializate sub brandurile "Campofrio", "Caroli", "Maestro", "Sissi", "Gourmet" şi "Primo".

Noua entitate "Caroli Foods Group" va opera sub conducerea unui consiliu director format din cinci membri, compus din reprezentanţi ai companiilor partenere şi prezidat de Talal El-Solh. Haluk Akdemir este Chief Executive Officer al noului grup.

Procesul de integrare, dezvoltat în colaborare de către cele două părţi, va începe imediat şi se estimează că va fi finalizat în 12 luni de la crearea actualului joint venture. Ambele fabrici - din Piteşti şi Tulcea - vor rămâne operaţionale, fiecare specializându-se în anumite tipuri de produse. (E. OLESCU)

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb