Ascendia, companie de e-Learning listată pe platforma AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), are în vedere cooptarea în acţionariat a unui investitor strategic, care să-i faciliteze intrarea produselor în pieţele externe, a preciza ieri, Cosmin Mălureanu, director general al emitentului, cu ocazia listării obligaţiunilor societăţii pe Sistemul Alternativ de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cosmin Mălureanu a declarat: "Dorim să creştem echipa de marketing şi vânzări, pentru a putea vinde mai multe produse. Ne gândim şi la posibilitatea atragerii în acţionariat a unui investitor mare, strategic, astfel încât să putem duce produsele mai uşor afară (...) Am vrea să avem două runde de finanţare, în care să vindem câte 15 - 20% din companie, inclusiv prin majorare de capital".
Directorul Ascendia supune că, pe lângă servicii, în ultimii ani compania a investit intensiv în dezvoltarea de produse, direcţie ce conturează strategia societăţii pentru viitor.
"Considerăm că, pentru a creşte mult, cu marje mari, o companie din sectorul IT trebuie să aibă un produs propriu, nu să se dezvolte prin servicii. Produsul poate fi scalat repede, printr-o echipă mică, ceea ce nu se poa-te realiza în cazul serviciilor" a spus Cosmin Mălureanu.
În aceste condiţii, compania urmează să lanseze Livresq, un produs des-pre care directorul Ascendia susţine că are potenţial de a fi vândut şi în afara graniţelor ţării.
Livresq este o platformă digitală ce va permite creatorilor de conţinut din domeniul educaţional să creeze conţinut digital interactiv într-un mod facil, fără a fi nevoie de cunoştinţe tehnice programare.
Cosmin Mălureanu spune că are trei grupe potenţiale de clienţi pentru Livresq: instituţii de învăţământ, corporaţii şi edituri.
"Credem că zona corporate prezintă cel mai mare potenţial", a precizat directorul Ascendia care a adăugat: "Serviciul va fi pe bază de subscripţie pentru că ne dorim venituri recurente".
Pe lângă Livresq, despre care Cos-min Mălureanu spune că va fi lansat chiar în această lună, Ascendia mai are două mari linii de afaceri, respectiv Corporate eLearning - Platforma de Enterprise Learning Management System - Coffee LMS pentru companii mari şi medii (precum şi servicii de realizare cursuri eLearning) şi Timlogo - platformă de logopedie, lansată în semestrul al doilea din 2018.
Ascendia a încheiat 2018 cu un profit de 66.087 lei, în creştere cu 34% faţă de rezultatul net din 2017, iar veniturile totale au crescut cu circa 40% comparativ cu anul precedent, la 3,6 milioane de lei.
Compania, a cărei capitalizare se ridică la 10,11 milioane de lei, este controlată în proporţie de 84% de fraţii Cosmin şi Alex Mălureanu.
ÎNCEPÂND DE IERI
Obligaţiunile Ascendia au intrat la tranzacţionare la BVB
Cele 30.000 de obligaţiuni emise de Ascendia, în valoa-re totală de trei milioane de lei, au debutat ieri la tranzacţionare prin Sistemului Alternativ al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Titlurile, ce au fost introduse în ringul bursier de casa de brokeraj Tradeville, se tranzacţionează sub simbolul ASC22, au o valoare nomială de 100 de lei, o scadenţă de trei ani şi o dobândă fixă de 10% pe an, plătibilă semestrial.
Listarea obligaţiunilor survine la patru luni după încheierea unui plasament privat chiar din prima zi, în condiţiile unei suprasubscrieri de 114%.
Cele trei milioane de lei vor fi folosite de Ascendia pentru accelerarea activităţii comerciale, în principal prin mărirea capacităţii de vânzare şi marketing pentru cele trei linii de afaceri ale sale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.10.2019, 08:53)
La ce ghidusii ati facut anul asta, e greu de prostit lumea
1.1. Ghidușii?? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Bebetto în data de 03.10.2019, 10:04)
Ce fel de ghidușii au făcut? Mai concret daca se poate domnule. Va mulțumesc