COTAR cere demisia preşedintelui Consiliului Concurenţei, pe motiv că favorizează asigurătorii

I.M.A.
Bănci-Asigurări / 14 noiembrie 2019

Bogdan Chirioiu (Sursă foto: Twitter)

Bogdan Chirioiu (Sursă foto: Twitter)

Transportatorii autorizaţi din România solicită demiterea de urgenţă a preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, pe motiv că acesta favorizează asigurătorii, în defavoarea celor care plătesc poliţele RCA obligatorii, transmite Agerpres.

"După ce ne-am luptat, ani la rând, pentru a stabiliza piaţa asigurărilor RCA, vedem că e posibil să ne întoarcem de unde am plecat, pentru că asigurătorii, prin diverşi parlamentari, încearcă din nou să-şi impună punctul de vedere în piaţă, în detrimentul consumatorului care este obligat prin lege să cumpere poliţa RCA. S-a lansat deja ideea plafonării sumelor acordate pentru reparaţii, în condiţiile în care asigurătorul poate primi oricât. Dacă vor plafonare la reparaţii, de ce să nu plafonăm şi poliţele, cât timp acestea sunt obligatorii, nu facultative? Încă o dată vedem cum domnul Bogdan Chiriţoiu dezechilibrează, cu bună ştiinţă, această piaţă, deşi ar trebui să fie garantul echilibrului între parteneri. Cerem demiterea de urgenţă a lui Bogdan Chiriţoiu, în urma declaraţiilor publice pe care le-a făcut în sprijinul asigurătorilor şi în detrimentul celor care sunt obligaţi prin lege să cumpere poliţa RCA", susţine Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

În acelaşi context, Confederaţia cere retragerea de urgenţă a proiectului de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României, iniţiat de către deputatul Marius Bota, "deoarece acest proiect afectează profund interesele transportatorilor, ale tuturor posesorilor de autovehicule şi ale întregii industrii, care însumează peste 7.000.000 de plătitori de poliţe RCA , obligatorii prin lege", potrivit sursei citate.

"Acest proiect de modificare legislativă încalcă, de asemenea, prevederile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, fiind şi în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei. Dacă proiectul de lege va fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, transportatorii şi toţi ceilalţi posesori de autovehicule vor fi nevoiţi să plătească din buzunarul propriu foarte mulţi bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie sau închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări pe baza propriilor calcule. Foarte grav este faptul că motivarea proiectului de modificare legislativă se bazează pe un fals - respectiv analiza din care reiese că au crescut cheltuielile societăţilor de asigurări", notează COTAR.

Reprezentanţii transportatorilor precizează că, din ultima raportare a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), a rezultat că tarifele de referinţă la primele de asigurare au scăzut cu aproximativ 7%. "Având în vedere faptul că aceste tarife de referinţă iau în calcul rapoartele primite de la societăţile de asigurări, rezultă că acestea din urmă nu au înregistrat o creştere a cheltuielilor. Dacă aceste cheltuieli ale asigurătorilor erau mai mari, atunci ar fi trebuit ca şi tarifele de referinţă la preţul poliţelor să crească, ceea ce nu s-a întâmplat. Din contră, tarifele de referinţă ale poliţelor de asigurare RCA au scăzut", menţionează Confederaţia.

Potrivit sursei citate, dispoziţiile propuse în proiectul de modificare a legii RCA au un caracter "profund dăunător" şi se face apel, în mod public, pe de-o parte la iniţiatori, să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele şi instituţiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile documentului, "deoarece încalcă foarte grav Constituţia României, Legea Concurenţei şi Normele Europene".

COTAR ameninţă cu mişcări de stradă "dacă se doreşte destabilizarea industriei" şi subliniază faptul că propunerea de lege nu are nicio fundamentare şi ar avea în spate alte interese ale unor multinaţionale, mai scrie Agerpres.

La finele lunii octombrie, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat, într-o conferinţă de specialitate, că lipsa unui mecanism de piaţă de control al despăgubirilor este cea mai mare problemă pe care o are industria asigurărilor, la ora actuală. De asemenea, oficialul a punctat că un sistem în care să aibă de câştigat numai asigurătorii nu este unul sustenabil.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb