Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) îi solicită explicaţii Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, în legătură cu angajările care se fac în instituţiile din subordinea sa. Legalitatea ocupării funcţilor publice ar trebui să fie prioritară pentru o formaţiune politică precum cea din care provine dl. Drulă, după ce a fost votată exact pentru agenda "fără penali", potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Autoritatea Rutieră Română (ARR) are mai mult cu 27 de angajaţi, transferaţi din Parlament. Fără studii de specialitate, fără activitate în acelaşi domeniu, noii angajaţi au un singur lucru în comun: angajarea la cabinetul unui parlamentar şi o cerere de transfer la ARR, după o săptămână sau două, cel mult trei, în funcţia de consilier. Ca angajaţi ARR, noii transferaţi ocupă posturi de Referent, dar au oportunitatea de a se înscrie la concurs, pentru ocuparea unei funcţii superioare, în scurt timp. Acest mod de operare este specific în cadrul ministerului, după ce s-a eliminat posibilitatea de transfer din mediul privat către instituţiile statului, în ianuarie 2020.
Autoritatea Rutieră Română mai are o problemă şi cu justificarea veniturilor obţinute anul trecut, respectiv cheltuielile realizate prin achiziţiile instituţiei şi scopul acestora, inclusiv achiziţia/schimbarea de sedii. Aceeaşi instituţie este vizată şi de numirea Secretarului de Stat Gabor Sandor (UDMR), pe 5 februarie 2021, despre care nu se consideră că ar fi în conflict de interese, chiar dacă a condus, din 1999 până pe 25 februarie 2021, 46 de centre de formare profesională care aparţin de SC IFPTR SRL, al cărui asociat unic este Fundaţia IFPTR, cu fondator şi preşedinte tot Gabor Sandor.
Nici faptul că angajaţii ARR lucrează în paralel la IFPTR nu se consideră incompatibilitate, nici faptul că secretarul de stat Gabor Sandor a avut acces la bazele de date ale centrelor de formare profesională (adică ale concurenţei) nu se consideră conflict de interese. Iar acum se trece la un nou nivel, după ce ARR şi-a aprobat noua Organigramă, pe 29 Aprilie, astfel încât se va înfiinţa un nou Departament de autorizare şi examinare - în subordinea aceluiaşi Gabor Sandor - care va controla direct toate centrele de formare profesională din domeniu.
COTAR îi solicită Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, să explice cum se potrivesc aceste acţiuni din instituţiile pe care le conduce cu principiile de etică promovate de formaţiunea politică din care face parte. Solicităm deschiderea unei anchete la ARR, pentru a se verifica legalitatea angajărilor şi a tranzacţiilor din ultimele 12 luni.