Producătorul de vinuri Cotnari a înregistrat, în primele şase luni ale acestui an, un profit de 5.448.000 lei, în scădere cu 7,5% faţă de S1 2008 când a obţinut un profit de 5.890.000 lei, a declarat, pentru NewsIn, directorul de marketing al companiei, Răzvan Serghiuţă.
Potrivit acestuia, scăderea profitabilităţii a fost determinată de devalorizarea leului şi de creşterea ponderii, în totalul unităţilor vândute, a produselor cu valoare adăugată.
"Devalorizarea monedei naţionale şi-a pus amprenta asupra valorii inputurilor. Întrucât o bună parte a elementelor de producţie se raportează la cursul leu/euro, creşterea cursului de schimb a condus la creşterea costurilor. Creşterea costurilor coroborată cu faptul că nu am procedat la mărirea preţurilor de comercializare a produselor noastre au condus la diminuarea profitabilităţii", a explicat Serghiuţă.
Serghiuţă a mai spus că, în ceea ce priveşte cifra de afaceri a companiei, în primele şase luni din 2009, aceasta a crescut cu 2,4%, la 52.020.000 lei, după ce în perioada similară din 2008, Cotnari a obţinut afaceri de 50.800.000 lei.