Cotnari, cramă din România, cu o istorie îndelungată în producţia de vinuri din soiuri pure, româneşti, lansează campania "Crama Transparentă". În cadrul campaniei, Cotnari îi invită pe pasionaţii de vin să descopere procesul producţiei a vinurilor premiate. Cu scopul de a dezvălui producţia autohtonă de vinuri şi de a respinge miturile legate de acest domeniu, Cotnari devine prima cramă din România care oferă transparenţă totală asupra procesului de vinificare, conform unui comunicat de presă al companiei.
Totodată, Cotnari anunţă o cifră de afaceri de peste 134 milioane lei, pentru anul 2023, cu o creştere uşoară faţă de 2022, când cifra de afaceri înregistrată a depăşit 132 milioane lei.
Prin intermediul unei noi platforme compania pune la dispoziţia consumatorilor şi celor interesaţi de procesul de vinificare informaţii detaliate despre producţie, acces în cele trei crame şi degustări de vin. Mai mult decât atât, vizitatorii pot urmări prin live streaming imagini din cramă şi vor avea posibilitatea de a discuta direct cu reprezentanţii companiei cu privire la procesul de fabricare a vinului sunând la numărul de telefon dedicat. De asemenea, tot pe website-ul campaniei, este activ un video detaliat şi interviuri cu povestea de fabricare a vinurilor de calitate, pe care cei care doresc îl pot accesa din confortul casei.
"Continuăm demersul de modernizare iniţiat de crama Cotnari şi ne propunem să consolidăm trei dintre cele mai importante obiective ale anului 2023: transparentizarea procesului de producţie, dezvoltarea de noi sortimente de vinuri din soiuri pure, româneşti, şi investiţiile în modernizarea infrastructurii noastre viticole şi vinicole. Odată cu lansarea campaniei Crama Transparentă, vă invităm să ne vizitaţi, acum şi virtual din confortul casei dumneavoastră, pentru a descoperi farmecul şi tradiţia vinului românesc în cea mai autentică şi inovatoare formă. Aşteptăm cu nerăbdare să vă întâmpinăm, să vă răspundem la întrebări şi să împărtăşim din pasiunea noastră pentru vinul de calitate. Am modernizat şi etichetele vinurilor demiseci Grasa de Cotnari, Cotnari Busuioacă şi Cotnari Tămâioasă Românească şi le veţi putea regăsi la raft evidenţiate cu etichetă albă. Întărim astfel mesajul de cramă deschisă şi transparentă în relaţia cu consumatorii direcţi.
Investiţiile în infrastructură sunt în desfăşurare. Până la acest moment am achiziţionat bene noi pentru recoltare mecanizată şi planificăm să finalizăm o nouă secţie completă de prelucrare mecanizată a strugurilor, cu o capacitate de prelucrare de 500 de tone pe zi. În plus, ne propunem să investim în zona de viticultură, replantând o suprafaţă de aproximativ 80 de hectare de vie. De asemenea, am modernizat secţia actuală de prelucrare a strugurilor prin achiziţionarea a 4 desciorchinătoare şi 2 prese noi. Extinderea capacităţilor de fermentare cu încă 4 milioane de litri va contribui semnificativ la reducerea perioadei de recoltare. Estimăm că valoarea totală a acestor investiţii va fi de aproximativ 20 milioane de lei, ceea ce demonstrează angajamentul nostru faţă de inovaţie şi excelenţă în domeniul vinicol", a declarat Remus Deleanu, Director General Cotnari S.A.
Cei interesaţi să viziteze cramele Cotnari o pot face simplu şi rapid prin intermediul platformei dedicate campaniei "Crama Transparentă" sau accesând celelalte platforme oficiale ale companiei, la secţiunea Turism. Turiştii pot opta pentru o vizită gratuită ce include explorarea uneia dintre cele trei crame Cotnari, o degustare a vinurilor, dar şi certificarea de Ambasador al Cramei Transparente, însoţită de un cod de reducere de 20%, valabil timp de trei luni de la vizită. Iar pentru mai multe opţiuni de vizitare şi degustare a vinurilor, vizitatorii pot achiziţiona pachetele turistice asociate, disponibile online.
Odată cu lansarea noii campanii, etichetele vinurilor demiseci Grasa de Cotnari, Cotnari Busuioacă şi Cotnari Tămâioasă Românească au fost schimbate. Noile etichete sunt albe, pentru o mai bună observare a calităţii produsului şi totodată, pentru a evidenţia vinurile demiseci din portofoliul brand-ului. Astfel, Cotnari contribuie la susţinerea mesajului de cramă deschisă şi transparentă în relaţia cu publicul.
În topul preferinţelor consumatorilor se află în continuare Grasa de Cotnari şi respectiv Tămâioasa Românească, soiuri pure, româneşti, care ocupă cel mai însemnat procent din vânzări. Reprezentanţii companiei afirmă că în România, în ultimii ani, a crescut interesul şi pentru vinurile rose. Acest trend a făcut ca sortimentul Cotnari Busuioacă rose să ocupe un loc important în cifra de afaceri. În ceea ce priveşte vinurile seci şi cele spumante, soiul Frâncuşa a avut cea mai importantă creştere.