CREDIT SUISSE: Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen până la 78 miliarde de euro

Companii / 3 octombrie 2015

Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen până la 78 miliarde de euro

FT: SUA extind investigaţiile privind emisiile poluante la BMW, Chrysler, GM, Land Rover şi Mercedes

Scandalul falsificării testelor de emisii poluante ar putea costa grupul auto german Volkswagen între 23 şi 78 de miliarde de euro, potrivit băncii elveţiene Credit Suisse, care şi-a redus preţul ţintă pentru acţiunile Volkswagen până la 83 de euro de la 169 de euro, transmite CNN, citat de Agerpres.

Un cost de 78 de miliarde de euro ar fi cu 60% mai mare decât costul scurgerii de petrol de la platforma Deepwater Horizon, care în 2010 a afectat o mare parte din Golful Mexicului.

"Nota de plată totală (costurile retragerii şi amenzile) este neclară şi depinde în mare parte de performanţele motoarelor după reparaţii", se arată într-un raport elaborat de analiştii de la Credit Suisse.

În cel mai optimist scenariu al Credit Suisse, producătorul german ar urma să plătească aproximativ 300 de euro pentru fiecare vehicul în timp ce în cel mai pesimist scenariu costul mediu ar urma să fie de aproximativ 2.000 de euro. În al doilea rând, Credit Suisse are îngrijorări în legătură cu divizia de servicii financiare a Volkswagen care oferă finanţări pentru achiziţia de automobile şi asigurări pentru clienţii Volkswagen. Veniturile acestei divizii ar urma să aibă de suferit ca urmare a creşterii costurilor de refinanţare şi a provizioanelor de risc, ceea ce va obliga VW să demareze o majorare de capital.

Până acum, Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor scandalului emisiilor, însă chiar şi cea mai conservatoare estimare a Credit Suisse este de 3,5 ori mai mare decât suma pregătită de Volkswagen.

Tot în contextul scandalului Volkswagen, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a extins investigaţiile privind falsificarea rezultatelor testelor antipoluare şi la alte modele diesel, produse de BMW, Chrysler, General Motors, Land Rover şi Mercedes-Benz, a anunţat publicaţia britanică Financial Times (FT), transmit DPA şi Reuters.

Grupul german Volkswagen (VW) este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor făcute de autorităţile SUA cu privire la emisiile vehiculelor, prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA). Volkswagen a oprit vânzarea maşinilor diesel Passat, Jetta, Golf şi Beetle.

EPA verifică cel puţin 28 de modele diesel pentru a a determina dacă VW a fost singurul grup care a falsificat rezultatele testelor antipoluare sau mai sunt şi alte companii auto care au folosit acel soft, susţine FT, citând un document obţinut de ziar.

Luna trecută, Reuters a raportat că EPA şi oficialii din California vor testa şi alte vehicule pentru a verifica dacă nu au instalate dispozitive frauduloase. Scandalul VW a determinat EPA să înăsprească testele pentru toţi producătorii.

La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Volkswagen au scăzut, vineri dimineaţă, până la 92,75 euro, cel mai redus nivel din octombrie 2011, investitorii fiind îngrijoraţi de amploarea şi costurile scandalului.

Cel mai recent anunţ privind deschiderea unei anchete împotriva Volkswagen a venit vineri din Franţa. Procuratura a demarat o investigaţie preliminară asupra VW în urma informaţiilor referitoare la instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Guvernul de la Paris ia în considerare retragerea subvenţiilor pentru maşinile implicate în scandal.

Miercuri, grupul german a anunţat că în Franţa există 948.064 autovehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie. Maşinile afectate aparţin mărcilor Volkswagen, Seat, Audi, Skoda şi Volkswagen Vehicule Comerciale.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparţin Volkswagen.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb