Grupul bancar olandez ING, cel mai mare din ţară, raportează, pentru primul trimestru din acest an, o creştere neaşteptată a profiturilor sale, datorită veniturilor importante obţinute în sectorul retail. Totodată, vînzările băncii au crescut pînă la cel mai ridicat nivel de după 2002.
Cîştigul net al ING a sporit cu 3,3%, la 2 miliarde de euro (2,55 miliarde de dolari) sau 93 de cenţi/acţiune, de la 1,94 miliarde de euro sau 89 de cenţi/titlu în primele trei luni din 2005. Piaţa paria pe un profit net de 1,72 miliarde de euro pentru ING. Vînzările grupului bancar au crescut cu 10%, la 19,3 miliarde de euro.
Directorul executiv al ING, Michel Tilmant, aplică un program de reducere a cheltuielilor cu 460 de milioane de euro, prin disponibilizări. Tilmant urmăreşte să majoreze profiturile băncii prin extinderea pe pieţe cu o creştere economică mai mare decît cea a Olandei. Este vorba despre ţări precum China, India şi cele din Europa de Est. Tilmant este încrezător în perspectivele de creştere ale ING.
Profitul brut realizat de ING pe sectorul retail a sporit cu 44%, la 566 milioane de euro, pe fondul creşterii numărului creditelor ipotecare şi al depozitelor în Olanda şi Belgia. Pe segmentul asigurărilor, profitul impozabil al băncii a crescut cu 22%, la 1,2 miliarde de euro. Cîştigurile diviziei online "ING Direct" au urcat cu 28%, la 163 milioane de euro. Grupul bancar a investit 4 miliarde de euro în "ING Direct", în perioada 1997-2005. "ING Direct" aduce aproape 7% din profitul brut al băncii.