Producătorul american de anvelope "Goodyear Tire & Rubber" Co. şi-a redus cu aproape o treime profitul net în trimestrul al treilea din acest an, din cauza cererii slabe din Europa.
Câştigul "Goodyear" a ajuns la 110 milioane de dolari sau 41 de cenţi/titlu în cele trei luni încheiate în 30 septembrie, de la 161 de milioane de dolari sau 60 de cenţi/titlu în acelaşi interval din 2011. Dacă se exclud cos-turile de restructurare şi alte elemente speciale, compania americană a realizat un profit de 53 de cenţi/acţiune, în timp ce analiştii aşteptau 59 de cenţi/titlu.
În perioada de raportare, vânzările societăţii au scăzut cu 13%, la 5,26 miliarde dolari. Analiştii anticipau o cifră a vânzărilor de 5,87 miliarde dolari.
Compania a informat că profitul realizat în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa s-a redus cu aproape 60%, la 105 milioane de dolari. În schimb, rezultatul operaţional din America de Nord a crescut cu 67%, la 130 de milioane de dolari, chiar dacă volumul vânzărilor a scăzut. "Îmbunătăţirile structurale pe care le-am făcut în America de Nord produc rezultate", a declarat preşedintele - director executiv al companiei, Richard J. Kramer, adăugând: "Deşi simţim impactul schimbărilor macroeconomice din Europa, continuăm să vedem beneficiile măsurilor noastre destinate susţinerii marjelor de profit, într-un mediu economic slab".
"Goodyear" estimează că vânzările sale de anvelope din trimestrul al patrulea vor fi cu 3 - 5% sub nivelul din 2011.
Oficialii "Goodyear" au anunţat că vor face mai multe reduceri de costuri, din cauza incertitudinilor economice, însă nu au oferit detalii în acest sens. Compania şi-a atins înainte de termen ţinta de reducere a cheltuielilor cu un miliard de dolari.