Milenialii sau "generaţia Y" (cei născuţi după 1980) vor redefini piaţa imobiliarelor de lux. Aceasta este concluzia unei analize Crosspoint Real Estate realizate în colaborare cu Leading Real Estate Companies of the World, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Profilul cumpărătorului de real estate premium se modifică, iar una dintre cele mai importante schimbări este aceea că media de vârstă a celor care cumpără imobiliare de lux este mai mică decât oricând, susţin autorii studiului.
Generaţia < milenialilor >, cei care au moştenit averile părinţilor lor, realizate în perioada de boom economic, vor redefini piaţa de real estate de lux în viitorul apropiat. Reprezentanţii "generaţiei mileniului" sunt activi în toată lumea, iar cei mai mulţi dintre ei provin din China, unde până acum 15 ani nu existau averi de anvergura celor de astăzi. Milenialii au propria lor viziune asupra pieţei imobiliare de lux, iar felul cum se folosesc de noile media şi tehnologii are un impact major asupra evoluţiilor de pe piaţa de real estate, consideră analiştii, adăugând că tehnologia mobilă a deschis accesul la imobiliare din toată lumea şi a redefinit chiar modul cum sunt tranzacţionate astăzi proprietăţile de lux.
La rândul lor, Internetul şi aplicaţiile mobile oferă acces instantaneu la proprietăţi de pe toate meridianele, iar cei mai mulţi dintre cumpărătorii de lux folosesc masiv aceste tehnologii.
"Pentru o companie de real estate, va deveni crucial în perioada următoare să fie prezentă atât pe portaluri dedicate, cât şi prin aplicaţii mobile, precum şi să personalizeze experienţa cu consumatorul prin traducerea ofertelor în cât mai multe limbi de circulaţie internaţională sau prin conversia preţurilor în mai multe monede. Reţelele de socializare devin de asemenea din ce în ce mai importante pentru sectorul de real estate, având premisele să devină chiar unele dintre cele mai de succes instrumente de vânzare a proprietăţilor de lux", punctează Crosspoint Real Estate.
Mihai Dumitrescu, managing partner al Crosspoint Investment Banking & Real Estate, a declarat: "În Bucureşti, media de vârstă a celor care cumpără proprietăţi rezidenţiale premium, în zonele centrale sau de nord ale Capitalei, este în continuă scădere. Avem clienţi sub 30 de ani pe care îi întâlnim ca proprietari ai unora dintre cele mai exclusiviste penthouse-uri din Bucureşti. WhatsApp, Youtube, Facebook, LinkedIn au devenit limbaje comune între noi şi clienţii noştri - agenţiile care vor înţelege această tendinţă vor fi câştigătoare în viitor".
Leading Real Estate Companies of the World (LeadingRE), reprezentată la noi în exclusivitate de Crosspoint Real Estate, este o reţea internaţională cu peste 500 de companii din domeniul imobiliar, ce realizează la nivel mondial tranzacţii anuale de peste 300 miliarde euro. Casa de investiţii Crosspoint are portofolii totale gestionate până în prezent de peste 150 milioane euro şi peste 50 de mari proiecte, pentru companii locale şi multinaţionale. Fondată în 2005, Crosspoint oferă, prin diviziile de Investment Banking şi Real Estate, servicii de tranzacţionare şi consultanţă pentru domeniul imobiliar, precum şi împrumuturi pentru marii investitori.