Cushman & Wakefield Echinox: Suma cheltuită anul trecut de cetăţeni în cinematografe a crescut cu 25%

F.D.
Miscellanea / 26 iunie

Cushman & Wakefield Echinox: Suma cheltuită anul trecut de cetăţeni în cinematografe a crescut cu 25%

Românii au cheltuit anul trecut 63 de milioane de euro în cinematografe, o sumă cu 25% mai mare decât cea din 2022, în condiţiile în care preţul biletelor a crescut cu 8,2% în 2023 comparativ cu anul anterior, aşa cum reiese din datele Centrului Naţional al Cinematografiei, analizate de firma de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefiled Echinox.

În 2023, cinematografele din România au avut 13,02 milioane spectatori, în creştere cu 16% faţă de 2022, şi uşor sub nivelul din 2019, când s-a situat la 13,1 milioane.

Din punct de vedere al încasărilor totale, operatorii de cinematografe au raportat o creştere de 25% faţă de 2022, respectiv 308,8 milioane de lei (circa 63 milioane de euro), depăşind astfel nivelul record de 265 milioane de lei (aproximativ 56 milioane euro) înregistrat în 2019. De menţionat că în perioada analizată preţul mediu al unui bilet a crescut de la 20 de lei în 2019, la 21,9 lei în 2022, respectiv 23,7 lei în 2023. România avea la finalul anului trecut 103 cinematografe la nivel naţional, faţă de 95 în 2022.

Cifrele includ atât cinematografele cu un singur ecran, cât şi cele cu mai multe ecrane, cele din urmă reprezentând peste 96% din încasări şi 94% din numărul de spectatori.

Frecvenţa vizitelor pe cap de locuitor a crescut în 2023 la 0,68 de la 0,59 în 2022, atingând nivelul din 2019.

Cele mai mari pieţe cinematografice din Romȃnia sunt Bucureşti (4.132.145 de spectatori ȋn 2023), Cluj-Napoca (857.806), Timişoara (811.978), Constanţa (736.424) şi Braşov (625.608), care concentrează peste jumătate (55%) din cerere.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: "Evoluţia pieţei cinematografice este şi mai impresionantă având în vedere că anul 2023 a fost marcat de o inflaţie record, care a diminuat bugetul de cheltuieli al românilor şi a temperat ritmul de creştere a veniturilor retailerilor şi a proprietarilor de centre comerciale. Inflaţia în scădere, vizibilă deja în dinamica vânzărilor de retail, dar şi creşterea ofertei de săli multiplex prin dezvoltarea de noi centre comerciale sau extinderea unora existente, vor avea un impact pozitiv asupra piaţei cinematografice în perioada următoare."

În ceea ce priveşte oraşele cu cea mai mare frecvenţă a vizitelor raportată la numărul locuitorilor din judeţ în 2023, pe primele locuri se situează Braşov (2,37 vizite per locuitor în 2023), Bucureşti (1,82), Brăila (1,54), Cluj (1,26), Timiş (1,24), Iaşi (1,21) şi Constanţa (1,12). Oraşele cu cel mai ridicat grad de utilizare a infrastructurii cinematografice existente sunt Iaşi (1,44 spectatori/loc/zi), Vrancea (0,95 spectatori/loc/zi), Dolj (0,83 spectatori/zi), Bihor (0,78 spectatori/zi), urmate de Alba (0,72 spectatori/loc/zi) şi Braşov (0,67 spectatori/loc/zi). În Bucureşti rata de utilizare a cinematografelor a fost de 0,46 spectatori/loc/zi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb