"Cutiile negre" ale avionului Jeju Air, prăbuşit pe 29 decembrie pe aeroportul Muan, au încetat să înregistreze cu patru minute înainte de impact, a anunţat Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud. Accidentul, cea mai mare tragedie aviatică din ţară, a provocat 179 de morţi, potrivit Reuters.
Autorităţile care investighează dezastrul aviatic soldat cu 179 de morţi, cel mai grav din Coreea de Sud, vor analiza cauzele opririi înregistrării "cutiilor negre", a anunţat Ministerul Transporturilor într-un comunicat.
Înregistratorul de voce al avionului Jeju Air 7C2216 a fost analizat iniţial în Coreea de Sud, iar după ce s-a constatat absenţa datelor, a fost trimis la un laborator al Administraţiei pentru Siguranţa Transporturilor din SUA. Înregistratorul, deteriorat, a fost de asemenea trimis în SUA pentru analiză, în colaborare cu autoritatea americană de siguranţă aviatică. Zborul, decolat din Bangkok către Muan, Coreea de Sud, a aterizat pe burtă, a depăşit pista şi a explodat după ce a lovit un zid.
Piloţii avionului Jeju Air 7C2216 au informat controlul de trafic aerian că aeronava a lovit o pasăre şi au declarat stare de urgenţă cu aproximativ patru minute înainte de explozie. Doi membri ai echipajului, aflaţi în secţiunea din coadă şi răniţi, au fost singurii supravieţuitori. Cu două minute înainte de apelul "Mayday", controlul de trafic aerian avertizase asupra "activităţii păsărilor".
Când au declarat starea de urgenţă, piloţii au încercat să anuleze manevra de aterizare şi au iniţiat o manevră de întoarcere. Totuşi, în loc să efectueze o întoarcere completă, avionul a virat brusc şi s-a apropiat de pista aeroportului din capătul opus. Aeronava s-a prăbuşit la aterizare, fără ca trenul de aterizare să fi fost desfăşurat.
Sim Jai-dong, fost investigator al accidentelor în cadrul Ministerului Transporturilor din Coreea de Sud, a declarat că absenţa datelor cruciale din ultimele minute ale zborului este surprinzătoare, sugerând o posibilă întrerupere completă a energiei, inclusiv a celei de rezervă, un eveniment rar. Ministerul a promis o anchetă transparentă. El a promis ca va utiliza toate datele disponibile şi a dat asigurări că familiile victimelor că vor fi informate.
Unele familii au cerut implicarea experţilor independenţi în locul Ministerului Transporturilor, pentru imparţialitate. Ancheta se concentrează şi asupra terasamentului rigid construit aproape de capătul pistei, care susţinea un sistem de "localizare" pentru aterizări. Se fac investigaţii dacă acesta a contribuit la dezastru.
Opinia Cititorului