• Furnizorii de piese au probleme după seismul din Japonia
Activitatea Automobile Dacia ar putea fi întreruptă, după Paşte, cel mai probabil pentru o săptămână, întrucât furnizorii de piese au probleme de aprovizionare cu firmele din Japonia, după seismul urmat de valurile tsunami. Vicepreşedintele Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, a declarat citat de Mediafax: "Catastrofa din Japonia are urmări foarte grave pentru industria cons-tructoare de maşini din Europa. Se estimează că în Europa peste 600.000 de maşini nu se vor fabrica din aceas-tă cauză. Nici Dacia nu va fi ferită de aceste urmări ale catastrofei din Japonia. (...) Dacia a avut şi va avea şi anul acesta comenzi la nivelul anului trecut. Sunt firme furnizoare pentru Dacia, de componente pentru Dacia care nu primesc componentele din Japonia şi ca atare Dacia este nevoită să-şi adapteze programul de lucru pe următoarele luni. Măsura care se va lua după Paşte este doar prima dintr-o serie de măsuri care trebuie luate".
Domnia sa a precizat că există prevederi contractuale care vor fi duse la capăt: "Este obligatoriu să facem, până la finalul anului, maşinile pe care le-am prognozat pentru anul 2011. Asta înseamnă că în ultima parte a anului vom lucra foarte intens". Reprezentanţii Dacia au declarat că este posibilă întreruperea activităţii, o decizie urmând să fie luată în următoarele zile.
Iordache a menţionat că salariaţii Dacia vor primi de Paşte "prima tradiţională", negociată în contractul colectiv de muncă, reprezentând 30% din salariul mediu brut.
Toyota a anunţat, luni, că suspendă activitatea fabricilor din America de Nord din cauza lipsei de piese auto produse în Japonia. Uzinele nipone ale companiei sunt închise de la mijlocul lunii martie, primele unităţi fiind oprite imediat după cutremur.
General Motors, Honda şi Saab au anunţat de asemenea în ultima perioadă probleme de aprovizionare cu piese din cauza crizei din Japonia.
Ford, care deţine în România uzina Automobile Craiova, a anunţat săptămâna trecută că închide temporar fabrica din Genk, Belgia, pentru a face economie de piese.