DACIA - SPRE NOI CUCERIRI COMERCIALE Producţia Dacia la Piteşti, în creştere comparativ cu 2011

Mirel Scherer
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 5 octombrie 2012

Producţia Dacia la Piteşti, în creştere comparativ cu 2011

O uzină ultramodernă la Tanger care produce modelul Lodgy şi care se adaugă celei de la Casablanca, în Maroc. Uzine de montaj în Rusia şi Brazilia, prospectări intense în India pentru a se găsi o locaţie de producţie... Viitorul pare a surâde constructorului piteştean. Familia Logan se îmbogăţeşte continuu, cu modele din ce în ce mai elegante, dotate cu opţiuni care se regăsesc la maşinile de gamă superioară. Specialiştii auto francezi se întreabă, de altfel, până unde va putea merge această strategie a Daciei de a propune echipamente din ce în ce mai performante pentru un preţ sensibil mai mic fără a < canibaliza > unele modele Renault? Un exemplu: noul Sandero Stepway dispune de un sistem de navigaţie performant, de instalaţie de climatizare, de limitator-regulator de viteză... Totul pentru 11.900 euro!

Lodgy, un monospaţiu de 7 locuri inventat de Dacia în 2011, este de trei ori mai ieftin decât omologul său în gama Renault. Putem să ne gândim că fiecare model din cele şapte existente va evolua. Loganul va putea avea în curând o versiune break etc.

În Franţa, Dacia a devenit fără discuţie un adevărat fenomen de societate: 12.000 de utilizatori ai Loganului s-au întâlnit acum câteva luni în regiunea pariziană într-un pique-nique gigantic.

Constructorul de la Piteşti este diamantul din buzunarul Renault-ului: marja comercială pe care o aduce Dacia este în medie de 6%. Cea a Renault-ului este de trei ori mai mică.

Interviu cu Domnul Thomas Dubruel, director general la Renault Commercial Roumanie, la Mondiala Auto de la Paris

BURSA: Care este situaţia Daciei în 2012?

Thomas Dubruel: Rezultatele exerciţiului financiar 2011-2012 vor fi cunoscute în curând. Pot să vă spun că uzina de la Mioveni funcţionează la capacitatea sa maximă. Anul acesta vor fi fabricate aici 350.000 de automobile, într-un ritm de 1490/zi. Toată săptămâna se lucrează în trei schimburi, sâmbătă şi duminică inclusiv. Producţia Dacia la Piteşti este în creştere în raport cu 2011.

BURSA: Dacia este afectată de criza pieţei automobilelor?

Thomas Dubruel: Cu toate atuurile ei comerciale, firma noastră suferă desigur din cauza erodării pieţei autohtone care a trecut de la 350.000-400.000 la 85.000-90.000 vehicule vândute pe piaţa românească anul acesta. În 2011 s-au vândut pe piaţa românească 105.000 vehicule. Cele trei branduri ale noastre - Renault, Dacia, Nissan - ocupă împreună 40% din piaţa românească, respectiv 30% - Dacia, 8% - Renault şi 2% - Nissan. Pentru 2013, prevedem o situaţie stabilă. Suntem optimişti totuşi pe termen mediu şi lung. Un simplu calcul artimetic justifică acest sentiment: în România sunt 250 de maşini la 1000 de locuitori, în timp ce în Occident acest indicator este dublu. Vânzările au fost afectate, evident, şi de criza politica din România.

BURSA: Se vorbeşte de intenţia Renault de a reorienta investiţiile sale spre alte ţări decât România.

Thomas Dubruel: Renault a investit în România mai mult de 2 miliarde de euro de la cumpărarea Daciei.

Astăzi grupul nostru dispune în această ţară de un centru de inginerie în care lucrează mai mult de 3000 de ingineri, de un centru de design, de uzine de asamblaj şi mecanică la Mioveni. Uzina mecanică a cunoscut o serie de investiţii care i-au permis să-şi mărească producţia cu 30%. Noul motor TCE de 90 cai putere pentru modelele Clio şi Sandero este fabricat aici. Centrele de inginerie şi de design lucrează atât pentru Dacia cât şi pentru Renault. Vizitatorii salonului de la Paris pot admira cele trei modele noi create anul acesta: Logan, Sandero şi Stepway. Investiţiile vor continua, deoarece Dacia va propune alte modele anul viitor.

BURSA: Silueta elegantă a noului Logan, numeroasele prestaţii pe care le întâlnim de obicei la maşinile de gamă superioară (sistem de navigaţie, regulator-limitator de viteză etc.), un motor de ultimă generaţie puţin poluant (TCE 90) care este montat pe Clio 4 - Loganul nu riscă să canibalizeze unele modele Renault?

Thomas Dubruel: Nu cred că este vorba de o concurenţă între cele două game: ele nu se adresează aceluiaşi public. < ADN-ul > Daciei rămâne acelaşi: maşini fiabile care prezintă un raport preţ/performanţă foarte interesant. Este vorba de vehicule care sunt 100% utile. De altfel, viitoarele modele se vor adresa unor segmente de utilizatori bine determinaţi. Dacia nu îşi propune să atace toate segmentele pieţei fără nici un fel de discernământ. Ar fi o eroare gravă.

BURSA: Care sunt principalele obstacole cu care vă confruntaţi în România?

Thomas Dubruel: Cu toate că în ultimele luni s-au construit câteva tronsoane de autorută, starea infrastructurii rămâne, de departe, deficitară şi afectează grav activitatea economică a ţării. Este o situaţie care trebuie remediată de urgenţă.

< Dacia > este unul din evenimentele salonului auto de la Paris, după cum declară toţi specialiştii auto aici. Loganul Break va fi lansat la începutul anului viitor.

Devenit în câţiva ani un brand automobil ca toate celelalte, constructorul francez Renault afişează la Mondiala automobilului de la Paris (29 septembrie - 14 octombrie 2012) un raport preţ/performanţă imbatabil. Un atu de talie pentru filiala low-cost a grupului Renault în aceste timpuri de criză, ceea ce îi deschide numeroase oportunităţi comerciale - Dacia îşi va putea extinde producţia şi vânzările în alte ţări (India de exemplu, unde un fost responsabil al Dacia este plecat în cautarea unei locaţii de producţie).

Deocamdată salariul mediu de 350 euro la Piteşti este un motiv pentru Renault să continue producţia la Piteşti, dar pentru cât timp nu ştim, având în vedere că acest salariu este în concurenţă cu cel din alte zone (India de exemplu). Uzina de la Tanger este ultramodernă şi va produce cu costuri comparabile dacă nu mai mici.

Redactor şef al jurnalului web de noutăţi tehnologice şi industriale Fabrication Mécanique (http://fabricationmecanique.wordpress.cm), Mirel Scherer este absolvent al Institutului Politehnic din Bucureşti. Ziarist din 1981 în presa tehnică din Franţa, el a fost redactor şef adjunct al revistei Industrie et Technologies şi "grand reporter" la importantul săptămânal economic şi industrial L'Usine Nouvelle. Specialist în informatica industrială, automatisme industriale şi echipamente de producţie, el a fost distins de mai multe ori cu Trofeul celui mai bun jurnalist, acordat de Clubul presei informatice din Franţa.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb