Banca de stat "Korea Development Bank" (KDB), principalul acţionar al "Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering" Co, va desemna, în curând, administratorii pentru vânzarea celui de-al treilea constructor mondial de nave maritime, urmând să lanseze licitaţia în acest sens.
Directorul executiv al KDB, Kim Young-ki, a precizat: "Ne aşteptăm să selectăm un ofertant, până în luna august, dacă lucrurile decurg fără probleme. Deocamdată, nu am decis dacă investitorilor străini li se va permite să participe la procedura de licitaţie".
"Korea Development Bank" şi agenţia de stat "Korea Asset Management" Corp. controlează, împreună, 50,4% din acţiunile "Daewoo Shipbuilding". Pachetul are o valoare de 3,6 miliarde de dolari, în baza preţului de piaţă curent.
Vânzarea "Daewoo Shipbuilding" era aşteptată de multă vreme, analiştii estimând că va atrage numeroşi ofertanţi - de la producători de oţel interesaţi să obţină un client important, până la mari conglomerate interesate să investească într-o afacere care ar urma să-şi dubleze profitul în acest an, la 667 miliarde de woni. Potrivit specialiştilor, vânzarea pachetului majoritar ar putea aduce un preţ de aproximativ 5.000 de miliarde de woni (cinci miliarde de dolari), ţinând cont de activităţile şi perspectivele companiei. De la începutul anului şi până în prezent, "Daewoo Shipbuilding" a semnat contracte în valoare de 1,9 miliarde dolari pentru construcţia a 15 nave. Pe întreg anul 2008, compania ţinteşte comenzi de 17,5 miliarde de dolari, după ce, anul trecut, a primit comenzi în valoare de 21,5 miliarde de dolari.
"Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering" concurează în mod direct cu rivalii sud-coreeni "Hyundai Heavy Industries" Co, lider mondial în domeniu, şi "Samsung Heavy Industries" Co, numărul doi în lume. "Daewoo Shipbuilding" a fost parte a "Daewoo Heavy", la rândul său o divizie a fostului conglomerat "Daewoo Group", care a intrat în faliment, în anii 1990.
Vânzarea "Daewoo Shipbuilding" face parte din programul guvernului de la Seul de privatizare a unei părţi din băncile de stat, multe dintre acestea deţinând participaţii importante la companii care au fost salvate de la faliment, prin intervenţia statului, după criza care a lovit Coreea de Sud în 1997. KDB mai este interesată de vânzarea "Hyundai Engineering & Construction" Co., a treia companie de construcţii din Coreea de Sud, şi a grupului "Hynix Semiconductor" Inc., al doilea producător mondial de cipuri de memorie.
În România, "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" Co deţine 51% din acţiunile "Daewoo Mangalia Heavy Industries", şantierul naval Mangalia.