DANIEL OLTEANU, PNL: "Singurele proiecte în execuţie ale Ministerului Transporturilor în Moldova au primit fonduri insuficiente în 2018"

D.I.
Politică / 8 martie 2018

Daniel Olteanu (Sursa foto: Twitter)

Daniel Olteanu (Sursa foto: Twitter)

Deputatul liberal Daniel Olteanu acuză din nou, în Parlament, politica de sfidare a Guvernului la adresa Moldovei, regiune depopulată şi vitregită de alocări pentru mari proiecte de infrastructură, politică pe care o numeşte ″un adevărat atentat la siguranţa naţională″, se arată într-un comunicat al PNL, remis Redacţiei.

Potrivit documentului, Olteanu susţine că dovada atitudinii iresponsabile faţă de această zonă se regăseşte inclusiv într-un document făcut public recent de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care informează cu privire la stadiul proiectelor în derulare. Deputatul liberal subliniază că datele oficiale de la CNAIR atestă sabotajul Ministerului Transporturilor, în condiţiile în care nici proiectele în fază de execuţie, contactate de firme româneşti, nu beneficiază de finanţările prevăzute în buget.

În cadrul unei declaraţii în plenul Camerei Deputaţilor, Daniel Olteanu a transmis că scuza CNAIR cu privire la bugetul insuficient pentru proiectul de reabilitare a DN 18, care leagă Moldova de Transilvania, indică haosul alocărilor de la nivelul Ministerul Transporturilor, al cărui buget este primul afectat la rectificări. Deputatul liberal a transmis, de asemenea, că politica programată de abandonare a Moldovei trebuie să înceteze şi că nu mai acceptă ca judeţele sărace, precum Vasluiul, să răspundă pentru incompetenţa guvernanţilor.

Daniel Olteanu a declarat: ″Am prezentat de-a lungul timpului, în Parlament şi în spaţiul public în general, nenumărate argumente, pentru a susţine investiţiile Ministerului Transporturilor în Moldova. Sunt încercări aproape disperate, ca şi ale altor colegi, de a transmite celor responsabili mesajul că o Moldovă depopulată şi rămasă în secolul trecut din punctul de vedere al infrastructurii este un adevărat atentat la siguranţa naţională. M-am obişnuit, de un an şi jumătate în Parlament, ca niciun ministru al Transporturilor să nu respecte ceea ce promite, şi ca toate amendamentele la Legea bugetului să fie respinse pe repede-înainte, fără remuşcări. Nu am crezut însă, nici în cele mai negre coşmaruri, că politica de abandonare a Moldovei e una programată, aşa cum fusesem avertizat nu o dată. Am luat foarte în serios declaraţiile ministrului Transporturilor, de la audieri, atunci când domnul Şova a spus că ne-am obişnuit ca bugetul Ministerului să fie folosit "ca un buffer" pentru bugetul de stat, să fie spaţiu pentru tăieri, la rectificări. Cu alte cuvinte, sunt bugetate proiecte imposibil de executat, iar cele în execuţie au parte de o evoluţie lentă, dar nu din vina Ministerului″,acesta adăugând că datele prezentate de CNAIR cu privire la fondurile insuficiente pentru lucrările de reabilitare a DN18, investiţie care asigură legătura rutieră a Moldovei cu Transilvania, certifică politica guvernamentală programată de abandonare a Moldovei.

Referitor la reacţia CNAIR în acest caz, deputatul liberal precizează: ″Toată această construcţie a domnului ministru este, însă, răsturnată de un document al Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi (CNAIR), document ulterior declaraţiilor. În februarie, după votarea bugetului, CNAIR şochează şi transmite că pentru o investiţie în execuţie, DN 18, care leagă Moldova de Transilvania, Bucovina de Maramureş, bugetul este insuficient. Şi, citez din documentul CNAIR, datat februarie 2018꞉ «Lot 1, Moisei - Borşa, buget insuficient. Lot 2, Borşa - Şesuri, buget insuficient. Lot 3, Şesuri - Cârlibaba, buget insuficient efectuării plăţilor către Antreprenor. Lot 4, Cârlibaba - Iacobeni, buget insuficient efectuării plăţilor către Antreprenor.» Domnule ministru Şova, aveţi dovada faptului că vorbim de o politică guvernamentală programată de abandonare a Moldovei. Înţeleg că nu se doresc mari investiţii în infrastructura Moldovei, înţeleg că Bucureştiul doreşte să existe mereu un vinovat de serviciu, judeţul Vaslui, pe care să-l arate cu degetul, dar această sfidare, ca nici pentru proiectele în execuţie să nu se aloce fonduri, culmea, proiecte executate de firme româneşti, este inimaginabilă! Cu atât mai mult cu cât sunteţi moldovean!″.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb