"Danone" SA, cel mai mare producător mondial de iaurt, a decis să-şi diminueze costurile cu 200 de milioane de euro în următorii doi ani, în Europa, ca urmare a degradării conjuncturii economice în regiune.
Economiile vor fi realizate prin reduceri ale cheltuielilor generale şi administrative, respectiv prin schimbarea structurii managementului companiei în Europa, conform anunţului făcut ieri de "Danone". Oficialii societăţii nu au oferit detalii, spunând doar că "planul se va baza pe măsuri voluntare şi se va concentra pe mobilitatea internă".
Directorul "Danone", Laurent Sacchi, a afirmat: "Este prea devreme să evaluăm acum care va fi impactul acestui plan, care priveşte 9.000 de angajaţi europeni. Vrem să simplificăm anumite proceduri de muncă şi de luare a deciziilor". Sacchi a subliniat că planul nu prevede nici o închidere de uzine.
Vânzările ajustate ale "Danone" au crescut cu 5% în trimestrul al treilea din acest an, ritmul fiind inferior estimărilor analiştilor (6,1%) din cauza declinului cererii de lactate în Spania şi Italia. În aceste două ţări, vânzările companiei s-au redus cu peste 10% în perioada amintită.
Oficialii "Danone" afirmau, la momentul anunţului privind rezultatele financiare, că situaţia din Europa - unde vânzările companiei au scăzut cu 1,5% în trimestrul al treilea - "va rămâne dură în lunile viitoare".
Cifra vânzărilor "Danone" a sporit cu 9,3% în perioada iulie - septembrie 2012, la 5,26 miliarde euro. Cele mai bune rezultate au fost consemnate în America Latină, SUA şi Africa - Orientul Mijlociu.